Refacerea DRUMULUI Galaţi-Brăila, BLOCATĂ prin birouri
Foto: Foto Bogdan Codrescu

Refacerea DRUMULUI Galaţi-Brăila, BLOCATĂ prin birouri
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Singura instituţie care pare să fi mişcat un deget în privinţa reparării porţiunii de DN 2B este CFR-ul care a lăsat în zonă nişte materiale de construcţii


Au trecut două luni şi jumătate de când autorităţile abilitate să întreţină drumul naţional ce leagă Galaţiul de Brăila şi-au manifestat intenţia de a pune osul la treabă pentru refacerea porţiunii cu calea ferată. Zona, un coşmar pentru şoferii de vehicule mari şi mici din cauza gropilor şi denivelărilor apărute, firesc, după 25 de ani în care întreţinerea a lipsit cu desăvârşire. La jumătatea lunii august, la semnalele trase de "Viaţa liberă", reprezentanţii municipalităţii Galaţi subliniau că, în urma unor îndelungate tratative cu CFR (administratorul căii ferate) şi CNADR (administratorul drumului naţional), se obţinuse o promisiune că bucăţica de şosea, care deserveşte şi cartierul Dimitrie Cantemir, va fi reparată.

La acel moment, fostul director al Direcţiei Generale de Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi, Radu Dinu, preciza, pentru "Viaţa liberă", că CFR-ul alocase bani pentru partea de lucrare la calea ferată, iar CNADR-ul, responsabil pentru şosea, ar fi avut de asemenea bani pentru această intervenţie. Deci, din punct de vedere al finanţării, nu ar fi fost o problemă, numai că în practică lucrurile nu au stat la fel de simplu. Cele două săptămâni, în care ar fi trebuit finalizate detaliile privind intervenţia, inclusiv devierea circulaţiei pe durata lucrărilor, s-au transformat în două luni, timp în care nu s-a întâmplat mai nimic. Spunem mai nimic pentru că, potrivit unor informaţii neconfirmate oficial, comisiile de siguranţă a circulaţiei de la Galaţi şi Brăila nu au ajuns la un consens pentru a redirecţiona traficul rutier pe la Şendreni şi Baldovineşti din cauză că autorităţile nu s-au decis cum să închidă drumul: parţial sau total. În cazul în care DN 2 B ar fi închis traficului total, aprobarea ar trebui să vină de la Bucureşti, de la Direcţia Poliţiei Rutiere, măsura nefiind de competenţa structurilor judeţene.

În acest timp, unul dintre factorii implicaţi în această poveste pare să se fi pregătit de treabă, aducând materiale. S-a întâmplat, potrivit unor martori, la sfârşitul lunii august, când de o parte şi de alta a căii ferate de la intrarea pe dig au apărut patru mormane de pietriş şi câteva grămezi de traverse şi alte componente necesare ridicării căii ferate.

„Cum le-au adus, aşa stau şi acum. Nu s-a mişcat nimic. Nu m-ar mira ca cineva să fure aceste materiale. Este inadmisibil ceea ce se întamplă. Vine iarna, probabil cand va ninge sau ploua se va realiza lucrarea », ne-a spus Marian Micu, un şofer gălăţean care trece zilnic prin zona cu pricina.

La Galaţi e linişte

Deşi zona respectivă nu face parte, teritorial, din aria Galaţiului, totuşi judeţul şi mai ales municipiul nostru sunt interesate de acea porţiune, unde sunt cartierul rezidenţial Siret şi Romportmetul, asta ca să nu mai vorbim de faptul că este cea mai uzitată cale de comunicare cu Brăila. Autorităţile locale gălăţene susţin, la acest moment, că nu au semnale în ceea ce priveşte demararea lucrărilor pe DN 2B.

„Primăria Galaţi nu a fost înştiinţată despre începerea vreunei lucrări în zonă. Colegii de la Infrastructură vor merge pe teren să se lămurească pentru informare, însă nu avem nicio competenţă acolo", ne-a declarat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Până când lucrurile se vor lămuri, iar factori decizionali vor emite avizele necesare pentru o lucrare care, teoretic, nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile, şoferii care tranzitează zona trebuie să fie atenţi şi resemnaţi că maşinile lor vor fi, poate zilnic, supuse aceluiaşi proces de testare forţată a rezistenţei.

Citit 2620 ori Ultima modificare Vineri, 14 Noiembrie 2014 17:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.