Regulament nou pentru PARCAREA cu abonament. Gospodărire Urbană NU RENUNŢĂ la idee

Regulament nou pentru PARCAREA cu abonament. Gospodărire Urbană NU RENUNŢĂ la idee
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Identificarea locurilor de parcare în zona de reşedinţă va fi făcută de administratori împreună cu angajaţii Gospodărire Urbană * Societatea va monitoriza modul în care parchează oamenii în zona de reşedinţă cu ajutorul unui program informatic


Chiar dacă parcarea cu abonament în zona reşedinţă la nivel municipal s-a împotmolit în faza de inventariere a locurilor de parcare de lângă blocuri, societatea Gospodărire Urbană lucrează în acest moment la o altă modalitate de punere în practică a sistemului. Aşa cum scriam şi într-un număr de săptămâna trecută, Gospodărire Urbană a conceput, la începutul anului trecut, un regulament potrivit căruia fiecare posesor de automobil să aibă locul său de parcare în zona de reşedinţă, cu drept de parcare 24 de ore pe zi, timp de un an, prin abonament. Oricine va parca într-un loc care nu este al lui va primi amendă.

Potrivit acestui regulament, procedura de atribuire se va organiza nominal pentru fiecare loc în parte. Dacă numărul locurilor într-o anumită parcare este mai mic decât numărul solicitărilor sau un anume loc este solicitat în mod expres de mai mulţi posesori de autovehicule, se organizează o licitaţie. Preţul de pornire al licitaţiei îl va reprezenta taxa de bază stabilită prin hotărâre de Consiliu Local, după cum urmează: zona A - 130 de lei, zona B - 100 de lei, zona C - 80 de lei, cu precizarea că valoarea taxei creşte cu câte 10 lei la fiecare supralicitare. Regulamentul respectiv a fost postat pe site-ul Primăriei din luna ianuarie. Teoretic, după ce a stat spre dezbatere pe site timp de o lună, acest regulament trebuia să intre în Consiliul Local pentru aprobare, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Totodată nu s-a reuşit nici inventarierea locurilor de parcare din zonele de reşedinţă. Angajaţii Gospodărire Urbană au inventariat câteva cartiere, apoi s-au lăsat păgubaşi, lăsând asociaţiile de proprietari să facă treaba. Asociaţiile nu s-au arătat însă interesate să facă acest lucru în locul celor e la Gospodărire Urbană. "Operaţiunea, aşa cum am încercat noi în primă fază - să ne trimită asociaţiile numărul de locuri de parcare - s-a blocat pentru că nu le plăteşte nimeni serviciul acesta, nu sunt în măsură să facă măsurătorile, dar şi din rea-voinţă”, ne-a spus directorul adjunct al societăţii Gospodărire Urbană, Marius Bocăneală.

Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie

Drept urmare, Gospodărire Urbană lucrează acum la un alt regulament, dar care are la bază cam acelaşi sistem de împărţire a locurilor. Potrivit directorului adjunct al societăţii Gospodărire Urbană, identificarea locurilor de parcare nu se va mai face pentru tot oraşul, ci se va realiza pe etape, pe cartiere, ba, mai mult, pe asociaţii de proprietari. La fel şi implementarea proiectului cu parcarea pe bază de abonament. În acest demers, Gospodărire Urbană va avea în continuare nevoie de ajutorul preşedinţilor şi administratorilor de asociaţii, numai că activitatea de inventariere va fi făcută împreună, mai ales că, într-adevăr, este posibil ca aceştia să nu aibă datele necesare pentru a inventaria singuri locurile de parcare. Potrivit lui Bocăneală, nu se poate face o bază de date cu "mi se pare".

"Am făcut o informare către domnul primar şi sperăm să ne-o accepte. Modul în care vom aborda problema aceasta va fi în felul următor: luăm un cartier tampon, să spunem Mazepa I, chemăm toţi preşedinţii de asociaţii să se prezinte la sediul societăţii şi împreună cu echipa noastră să meargă la faţa locului, să ne poată localiza efectiv blocurile de care aparţin dumnealor. Noi nu putem lua o parcare decât dacă ne-o dă Consiliul Local. După ce identificăm parcările respective, cerem Primăriei municipiului Galaţi parcările respective cu număr de locuri de parcare, număr de metri pătraţi, pentru care noi suntem obligaţi apoi să plătim redevenţă şi impozit. După ce ni s-au dat datele de către CL, îi invităm pe proprietarii auto, în baza noului regulament, să facem atribuirea. Proprietarii depun o cerere, iar în baza cererii li se alocă locul aferent blocului. Deci, după hotărârea de CL, trasăm şi amenajăm locurile de parcare, emitem şi dăm contractele. Apoi, trecem la alt cartier sau asociaţie”, ne-a explicat Marius Bocăneală.

Ce se întâmplă dacă nu sunt locuri de parcare pentru toţi

Noul regulament va stipula acelaşi lucru ca vechiul regulament. Atribuirea locurilor de parcare se va face după regula "primul venit, primul servit". Potrivit reprezentantului societăţii Gospodărire Urbană, dacă existe mai multe locuri de parcare decât numărul solicitărilor, atunci acestea se vor da în ordinea în care se depun cererile. Dacă sunt mai puţine locuri faţă de numărul cererilor, atunci se face licitaţie, pornind de la preţul minim pe care îl aprobă Primăria municipiului Galaţi. "Dacă nu vrea să plătească sau nu vrea să plătească suma la care s-a ajuns prin licitaţie, atunci îşi va parca maşina în alte parcări din municipiu. Nu poţi să participi la licitaţia pentru un loc de parcare dacă ai garaj sau dacă n-ai plătit taxele locale", a mai spus Marius Bocăneală.

Parcări noi, prin demolarea garajelor

Totodată, acesta a mai declarat că în momentul în care nu vor mai fi locuri de parcare în zona unei anumite asociaţii, atunci Primăria va putea căuta soluţii pentru construirea unor noi locuri de parcare, prin demolarea garajelor aferente. "Unii nu îşi ţin maşinile în garaj, ci în parcare, ocupând locul. Aşadar, dacă sunt garaje şi nu sunt suficiente locuri de parcare, Primăria ar putea demola garajele în zona respectivă. Se vor găsi soluţii. Trebuie să ne aliniem. În alte oraşe, dar şi în alte ţări, acesta este sistemul, parcare cu abonament", ne-a mai spus directorul adjunct al Gospodărire Urbană.

"Trebuie să trecem peste orgolii"

Având în vedere că unii dintre proprietarii de automobile vor trebui să plătească pentru locul de parcare, iar alţii vor parca în continuare pe unde apucă, fără să plătească nimic, vine întrebarea dacă oamenilor le va conveni să plătească, chiar dacă astfel au locul asigurat. "Obiecţiile acestea au împiedicat vreme de 15 ani să se facă ceva în Galaţi, sunt obiecţii de care a ţinut cont primarul Nicolae şi nu a făcut nimic. Se gândea că vor ieşi conflicte. Dacă vrem să dezlegăm calul de la gard, trebuie să trecem peste orgolii, altfel nu facem nimic", a comentat purtătorul de cuvânt al societăţii Gospodărire Urbană, Daniela Stroia.

Parcare supravegheată printr-un fel de Google Maps

Odată ce noul regulament va fi aprobat în Consiliul Local, potrivit explicaţiilor directorului adjunct al Gospodărire Urbană, va fi achiziţionat un program prin care sunt localizate şi monitorizate parcările. "Programul este în genul celui care funcţionează în sectorul II din Bucureşti, un fel de Google Maps, prin care poziţionezi, vezi şi identifici. Programul arată exact când parcarea este liberă, când este contractată sau nu", a încheiat reprezentatul societăţii.


CITEŞTE ŞI: Locul de PARCARE - între CIVILIZAŢIE şi LICITAŢIE. TAXE noi la aceleaşi LIPSURI (FOTO)

Citit 6968 ori Ultima modificare Luni, 16 Martie 2015 00:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.