Lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați (DEx6) vor fi finalizate abia în decembrie 2024, la termenul impus de autorizația de construire emisă pentru viaductul peste Siret, estimează specialiştii de la Asociația Pro Infrastructura.
În noiembrie 2023, la ultima verificare pe șantier, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dădea asigurări că finalizarea drumului va avea loc cel târziu la jumătatea anului 2024, după ce anterior avansase ca termen şi luna decembrie 2023.
Cu o lungime de 10 kilometri, DEx6 a ajuns la 79% în graficul oficial de execuție al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii din România (CNAIR). Deși contractul a fost semnat în aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara lui 2022, Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru viaductul peste Siret abia în decembrie 2022, aceasta fiind principala cauză a întârzierilor.
Structura complexă ce va traversa Siretul va avea o lungime totală de 1,7 kilometri şi va cuprinde două viaducte, un pod peste râu de 307 metri, un pasaj peste complexul de cale ferată şi un dig de protecţie. Podul peste Siret va fi al doilea cel mai mare pod hobanat din România, după cel de la Agigea.
Finalizarea Drumului Expres Brăila – Galați va fi o alternativă pentru traficul greu de pe DN 22B (Dig), va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre. DEx6 pornește din drumul de legătură al podului și se încheie la intersecția cu DN 2B, în zona Movileni.
Constructorul drumului este asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, iar valoarea contractului este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.