„Atenție” este principalul lucru pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) îl recomandă cumpărătorilor interesați de perioada reducerilor comerciale. Aceștia trebuie să verifice prețurile prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, să verifice stocul existent şi dacă prețul afișat conține sau nu TVA şi include şi costul de livrare, recomandă directorul general al ANPC, Paul Anghel.
În cazul în care comanda este online, trebuie verificat înainte dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când a fost ales produsul. Atunci când se cumpără din magazinele tradiționale, trebuie verificat la casă dacă prețul fiecărui produs este același cu prețul redus prezentat la raft, potrivit șefului ANPC.
Dacă sunt nelămuriri, trebuie întrebați consultanții din magazinele tradiționale sau contactați comercianții prin telefon ori alte mijloace puse la dispoziție pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului, consideră Paul Anghel.
Când consumatorul dorește să achiziționeze online cu plata prin card bancar, acesta trebuie să caute "https" în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăților făcute cu cardul, nu trebuie transmis niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă se primește orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care se solicită acest lucru.