Damen Shipyards Mangalia (DSMa), unul dintre cei mai importanți jucători din industria navală românească, a reușit recent să semneze contracte pentru reparația a două nave, informează un comunicat remis de Șerban & Musneci Associates.
Faptul ca societatea se află în procedură de insolvență din luna iunie 2024 nu i-a împiedicat pe specialiști DSMa să atragă noi clienți și proiecte substanțiale. Lucrările de reparație a celor două nave vor începe până în finalul lunii septembrie 2024, se vor desfășura simultan și vor dura o lună. Aceste lucrări sunt un prim pas promițător pentru redresarea companiei și, alături de celelalte măsuri întreprinse sub ghidajul administratorului judiciar, dau o șansă reală DSMa pentru a ajunge la profitabilitate, potrivit sursei citate.
Prima navă, "M/T Tahiti", un tanc petrolier sub pavilion maltez, construită în 2014, va ajunge în șantierul DSMa în jurul datei de 18 septembrie. Cu o capacitate de transport de 157.022 tone și o lungime de 274,5 metri, nava necesită lucrări de reparații mecanice și electrice, împreună cu lucrările de doc pentru aplicarea sistemului siliconic pe corpul navei.
A doua navă, "M/T Hadal Sally", de asemenea sub pavilion maltez și construită în 2009, este un transportator de produse chimice și petrol având o capacitate de transport de 50.994 tone și o lungime de 183 metri. Lucrările de reparație vor începe în jurul datei de 18 septembrie și vor dura o lună, principalul obiectiv fiind aplicarea unei vopsele speciale în tancurile de marfă.
Contractele nou-obținute demonstrează nu doar capacitatea tehnică a șantierului, ci și încrederea pe care partenerii internaționali o au în calitatea și promptitudinea serviciilor oferite de Damen Shipyards Mangalia. Cele două nave vor beneficia de reparații complexe, echipa de la Mangalia fiind recunoscută pentru standardele înalte în acest domeniu, respectând termene stricte și oferind soluții personalizate pentru fiecare client.
"Faptul că Damen Shipyards Mangalia continuă să atragă noi comenzi chiar și în perioada de insolvență este un semnal clar al potențialului ridicat al companiei de a-și reveni și de a continua să fie un pilon al industriei de construcții si reparații navale din Europa", a declarat Sofien Lamiri, managing director al Damen Shipyards Mangalia, citat în comunicat.