Apetitul pentru mașini electrice scade odată cu subvențiile

Apetitul pentru mașini electrice scade odată cu subvențiile
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Deși UE intenționează să interzică până în 2035 vânzările de vehicule noi pe combustibili fosili, șoferii nu se grăbesc să treacă la vehiculele electrice. Multe guverne introduc diverse stimulente financiare pentru a încuraja adoptarea vehiculelor electrice, dar vânzările scad vertiginos de îndată ce acestea sunt scoase din uz.

Potrivit unui sondaj recent realizat de compania de date auto carVertical, aproape jumătate dintre cumpărătorii din România (45,6%) nu ar lua momentan în considerare achiziționarea unei mașini electrice.

„Prețurile ridicate ale vehiculelor electrice, lipsa stațiilor de încărcare și prezența unor mituri despre vehiculele electrice se numără printre motivele pentru care oamenii nu sunt tentați să le achiziționeze. Devine din ce în ce mai clar că va fi o provocare să abandonăm mașinile care au motoare cu combustie internă. Pașii pe care guvernele îi fac nu sunt suficienți pentru a convinge oamenii, șoferii nefiind încă deciși să treacă la vehicule electrice”, spune Matas Buzelis, expert în industria auto din cadrul carVertical.

Conform sondajului carVertical, cele mai importante atuuri în achiziția unei mașini electrice sunt reprezentate de costurile mai mici pentru utilizare și întreținere, creșterea prețurilor la combustibili, taxele mai mici și subvențiile guvernamentale. În momentul de față, România oferă până la 7.500 de euro (aproximativ 37.000 lei) pentru achiziționarea de vehicule electrice noi, iar vehiculele electrice sunt scutite complet atât de taxa de înmatriculare, cât și de taxa anuală de drum.

Reducerea subvențiilor determină încetinirea adoptării vehiculelor electrice. Suedia și-a încheiat subvențiile pentru achiziții în 2022 și Germania la sfârșitul anului 2023, în ambele cazuri producându-se o scădere semnificativă a vânzărilor de vehicule electrice noi. „Nu este și cazul României unde în 2025 guvernul a majorat subvențiile pentru vehicule electrice, avantajele fiscale și sprijinul pentru infrastructura de alimentare. Aceste măsuri au contribuit la clasarea României în fruntea regiunii CEE în ceea ce privește rata de adoptare a vehiculelor electrice”, potrivit studiului citat.

În municipiul Galați sunt înmatriculate la această oră aproximativ 4.400 de mașini electrice și hibrid, cu 1.400 mai multe decât în aprilie anul trecut.

Citit 1434 ori Ultima modificare Luni, 24 Noiembrie 2025 21:58

5 comentarii

  • postat de Von Bergovicz 24,3 cm Records
    Luni, 24 Noiembrie 2025 10:19
    109.166.130.***
    Mașină stil tramvai, lanternă cu parbriz:))) specia umană a involuat tare de tot în ultima sută de ani. Cum mă să dai atâția bani pe o lanternă cu parbriz?:)))))
    1
    9
  • postat de Quaestio
    Duminică, 23 Noiembrie 2025 21:53
    86.124.201.***
    UE ...nici nu stie ca , noi , Galatenii Existam . La Bruxelles sunt multe vise ...unele Utopice . M-am lamurit cum a ' salvat Planeta ' energia-Verde Necompetitiva - A blocat Economia .
    3
    25
  • postat de Ellen Matthew
    Duminică, 23 Noiembrie 2025 20:17
    84.117.46.***
    Panarame de masini de scos banii multi de la prostime. Elita prospera iar prostimea da bani cu caruta ca sa fie in trendul nu european ci "pro-european"
    1
    30
  • postat de Von Bergovicz 24,3 cm Records
    Duminică, 23 Noiembrie 2025 17:25
    109.166.130.***
    " Âz mijto tari di tăt ăstea electrice". Stai cu dosul pe un câmp electromagnetic imens și apoi te miri de ce apare cancerul de colon. Dar ejti jmeker, verde, ai salvat planeta
    7
    34
  • postat de Nu tărăbuțele electrice sunt soluția ci transportul in comun eficient și cel pe 2 roti
    Duminică, 23 Noiembrie 2025 17:18
    128.127.119.***
    E plin la orice ora de "mașini " cu cate 1-2 persoane in ele, că de troacele is ieftine și nu te caută nimeni la DPF sau CAT.Cine plătește prețul libertății de mișcare?
    6
    30

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro