Joi, 6 iulie, a fost, fără nicio îndoială, ziua podului peste Dunăre dintre Galați și Brăila. Nu a fost site, televiziune, ziar sau post de radio (mă rog, cel puțin din cele importante) care să nu acorde măcar o știre evenimentului deschiderii oficiale a celui mai lung pod din România. Și mi-am permis să spun podul dintre Galați și Brăila, și nu podul de la Brăila, pentru că cei 10 km care ne despart de el, pe dig, sunt un fleac pentru orice șofer din Galați care "face" periodic Brăila pentru mall, Decathlon sau altceva. Așa că, deși teoretic podul se află pe teritoriul județului Brăila, practic el este și al nostru, al gălățenilor.
Evenimentul din 6 iulie trebuia (și a fost) mediatizat pe măsura importanței lui. Pentru că de puține ori în viață avem ocazia de a asista în direct la inaugurarea în România a ceva ce este "cel mai" sau "cea mai" și care are o durată de viață de 120 de ani (ați citit bine, 120). De multe ori, investiții din România deschise cu surle și trâmbițe au ajuns să sufere la prima ploaie, ori s-au stricat imediat după ce au plecat oficialitățile.
Revenind la pod, sper să se îndeplinească urarea "Să trăiești 120 de ani!". Felicitări sincere tuturor celor care au fost implicați în finanțarea, proiectarea și construirea lui. "Golden Gate de România" are o lungime de 1,9 kilometri. Probabil că, dacă ar fi existat tot atâția kilometri de panglică, tot n-ar fi fost de ajuns pentru câți ar fi dorit să taie o bucățică din ea și să fie incluși în acest moment istoric. Mulți nici nu sunt de blamat pentru asta, mai ales că bate la ușă campania electorală și un pod ar da bine în CV.
"De azi, România are un simbol - podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea, care, începând cu ora 13, va fi deschis circulației rutiere. Voi propune Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ca această zi de dare în trafic a podului suspendat peste Dunăre să devină, în fiecare an, zi deschisă circulației pietonilor pe pod, astfel încât oamenii să îl poată vizita și pietonal, iar această zi să se numească Ziua pietonilor. Acest pod este al românilor și al României!", a scris, pe Facebook, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și unul dintre cei mai avizați comunicatori ai evoluției construcției.
Mie, personal, ideea mi se pare superbă.