E bine când mergem în vacanțe în alte țări și putem plăti cu cardul, fără să ne batem capul cu cash-ul și cursul de schimb valutar. Sunt niște "roboței" acolo, prin cloud, pe undeva, care se ocupă ei de toate, iar noi doar fluturăm cardul la POS și totul se rezolvă.
E bine când deschidem un film pe Netflix, de exemplu, îl oprim dintr-un motiv oarecare și apoi îl reluăm fix de unde am rămas, pe același dispozitiv sau pe altul pe care suntem conectați. Sunt niște "roboței" acolo, prin cloud, poate alții decât cei dinainte, care au grijă să nu fie nicio problemă.
E bine când îți iei un telefon nou și poți să-ți muți pe el, în doar câteva minute, absolut tot ce aveai pe telefonul vechi - conturi, parole, numere de telefon, mesaje, aplicații, absolut tot. Ați ghicit: sunt niște "roboței" acolo, prin cloud, care nu au alt scop în viață decât să ne facă pe noi fericiți. Și dependenți!
Am ajuns la momentul în care aproape tot ce facem sau folosim depinde de acești "roboței". Ia-ne Facebookul sau Instagramul din față și mulți dintre noi (prea mulți) sunt morți! Ia-ne Wi-Fi-ul sau semnalul de telefonie pentru câteva ore măcar și pune-ne să citim o carte în schimb. Mulți dintre noi (prea mulți, din păcate) au uitat cum e să răsfoiască paginile fizic, nu doar scrollând cu degetul pe un ecran. Deși puțini pricep cum funcționează de fapt cloudul și ce este el cu adevărat, suntem mulțumiți că este acolo undeva și că, datorită lui, totul este așa cum trebuie să fie.
Numai că, vineri, 19 iulie, "roboțeii" din cloud au luat-o razna complet. O pană uriașă IT, pornită, se pare, de la un partener al Microsoft, a paralizat sectoare întregi de activitate din lumea întreagă, din Australia și Noua Zeelandă până la București, pe Otopeni. Companii aeriene importante au oprit toate zborurile. În unele aeroporturi nu mai funcționau codurile de bare, așa că verificările de securitate la îmbarcare se făceau manual. La Gatwick, în Londra, nu se mai putea cumpăra nimic cu cardul, doar cu cash. Emisia unor posturi TV gen RTL, TF1 sau Sky News era serios perturbată. Bursa de la Londra nu mai putea publica știri, iar în Israel era destul de serios afectat sistemul de sănătate. În SUA se înregistrau sincope serioase inclusiv la sistemul 911.
"Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile", a explicat un reprezentant al Aeroportului "Otopeni", pentru HotNews. Cum ziceam, mulți dintre noi ăștia, oamenii obișnuiți, nici nu știm ce ne-a lovit. Cloudul cel bun deodată nu a mai fost bun și nimic nu a mai fost așa cum ar fi trebuit să fie. Dar dacă ar fi fost vorba de un virus, în loc de o "simplă" eroare?