Chiar dacă, din punct de vedere politic, România traversează în aceste zile momente de reformare în așteptarea noului Guvern, actualul ministru al Educației, prof. univ. dr. psiholog Daniel David pare că nu mai are răbdare să vadă dacă va mai face sau nu parte din noul executiv și îi dă cu reformele pe repede înainte.
După ce a vorbit în repetate rânduri despre gradul de analfabetism al elevilor din România și a propus mai multe schimbări la viitoarele sesiuni ale Evaluării Naționale, nici profesorii nu au scăpat de lupa ministrului David. Mai marele învățământului nu s-a sfiit să afirme că și dascălii au partea lor de vină pentru situaţia prezentă, dar și sistemul actual de învățământ, care pare învechit și nu seamănă cu cel din Occident. Nici n-ar avea cum să semene, la noi fiind încă foarte multă materie de predat, cu manuale și metode încă rudimentare, iar industria meditațiilor, înfloritoare.
Și dacă Daniel David primește o bilă albă în ceea ce privește restructurarea aspectelor de mai sus, nu același lucru îl putem afirma despre ideea „genială” de a evalua cadrele didactice o dată la cinci ani, în condițiile în care acestea sunt angajate pe posturi ca urmare a unor examene destul de dificile. Deja grupurile de profesori sunt pline de discuții despre cum va fi și ce va fi, dacă mai e rentabil să fii profesor în mandatul lui Daniel David, concluzia fiind că domnului psiholog i s-a pus pata pe bietele cadre didactice, care și-așa, de la Revoluție încoace, au fost lăsate la voia sorții, fiind ultimii băgaţi în seamă dintre bugetari.
Și pentru că tot veni vorba despre bugetari, normal ar fi ca toți aceștia să fie evaluați din cinci în cinci ani și să primească bonificații corespunzătoare calificativului primit la evaluare. Așa cum meseria de dascăl este vitală pentru o societate dezvoltată pentru că acești profesionişti formează caracterele viitorilor adulți, tot așa și medicii salvează vieți, cadrele MAI au și ele un rol vital în ceea ce privește siguranța cetățeanului, funcționarii publici de tot felul servesc bunul mers al administrației și tot așa, fiecare bugetar are un rol bine definit în societate și, conform principiului de mai sus, ar trebui evaluat din cinci în cinci ani și remunerat pe măsură.
E greu de spus în acest moment ce va fi, însă, dacă toate aceste reforme vor trece, atunci cei ce vor rămâne în sistemul de învățământ românesc o vor face dintr-o vocație uriașă, iar miza principală va fi dragostea pentru modelarea caracterelor tinerilor și nu partea birocratică a meseriei.