Taxi, Uber sau Bolt?

Taxi, Uber sau Bolt?
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Subiectul de discuţie de astăzi, protestul şoferilor de la Uber şi Bolt, este pe buzele tuturor celor care fie nu au maşină, fie, din varii motive, preferă să nu conducă.

Am cunoscut pe cineva care nu conducea absolut deloc în oraş, ci numai la drum lung, considerând joaca de-a melcul între două semafoare adevărat meşteşug de tâmpenie, iar dacă stai în trafic la orele de vârf, chiar şi în Galaţi, nu poţi să nu-i dai dreptate. Alţii preferă să nu fie atenţi la drum, rezolvând între timp lucruri pentru afacerile lor, răspunzând la e-mail-uri, dând telefoane, citind documente.

Nu toată lumea îşi permite să plătească un şofer permanent, aşa că aplicaţiile de ridesharing au rezolvat multe dintre probleme. În primul rând, se poate urmări în timp real cursa, lucru foarte util dacă trimiţi un copil sau adolescent dintr-un loc în altul, neînsoţit. În al doilea rând, ştii dinainte cât anume te costă un drum, preţul final nefiind influenţat de traseu sau de cât de mult se stă în trafic. În plus, cel puţin la început, preţul era mult mai bun decât la companiile clasice de taxi.

În ultima perioadă însă, am constatat că, la capitolul tarife, anumite drumuri se apropie de preţul unei curse cu taxiul. Mai mult, aplicaţia mai dă rateuri, nu întotdeauna te localizează foarte bine, nu mereu poţi transporta obiecte voluminoase sau bagaje ori să pleci cu animalul de companie, fiindcă nu ai contact direct cu şoferul decât după ce a fost alocată cursa, deci nu poţi să ceri în prealabil acordul, chestiune posibilă la dispeceratul de taxi.

Să fim sinceri, în calitate de clienţi, toate variantele au argumente pro şi contra. Dacă şoferii sunt şi proprietarii maşinilor cu care se circulă, tind să le menţină curate, să fie mai atenţi la cum conduc şi la partenerii de trafic, precum şi să aibă, în general, o conduită preventivă. Asta pentru că le pasă dacă maşina păţeşte ceva.

Este evident, însă, în opinia mea, că ridesharingul nu este opţiunea de folosit când ieşi de la un concert, de exemplu, fiindcă, este clar, sutele de oameni care ies odată cu tine vor ridica preţul. La fel, dacă ai nevoie de maşină la orele de vârf, trebuie să fii pregătit să plăteşti mai mult. Nimeni nu stă toată ziua în maşină şi în trafic dacă nu obţine profit din asta, iar şoferii, evident, vor şi ei să rămână cu ceva.

Pe de altă parte însă, revendicările lor seamănă extrem de mult cu cele pe care le aveau, acum câţiva ani, şoferii de taxi. Din cum sună lucrurile, nu au făcut decât să se mute de la o firmă la alta, iar belele îi urmăresc. Şi, până la proba contrarie, tot clienţii suferă.

Citit 5806 ori Ultima modificare Joi, 19 Iunie 2025 18:13

Mai multe din această categorie:

11 comentarii

  • postat de Bordura
    Sâmbătă, 21 Iunie 2025 05:46
    78.96.209.***
    Cu bunul tau ,cu munca ta, bagi bani in buzunar la niște idioți care te mai și blochează că nu accepți toate cursele,toată lumea comentează de tarif mare,daca 1,5 ron per km când nu e dinamic e mare
    1
    2
  • postat de Iancu Florin
    Vineri, 20 Iunie 2025 16:21
    178.138.99.***
    Și Uber și Bolt au asigurare de persoane și bagaje și în plus de taxi au o transparenta totala a cursei inclusiv preț , bon fiscal și un șofer care nu păcălește clientul cu maimuță sau ocolind.
    6
    6
  • postat de Marius
    Vineri, 20 Iunie 2025 12:09
    62.231.84.***
    UN MOD UNITAR DE ACȚIUNE ȘI ORGANIZAREA PE REȚELELE SOCIALE, pot conduce la stabilirea unor tarife corecte atât pentru șoferii partenri cât și pentru pasageri.
    6
    6
  • postat de Marius
    Vineri, 20 Iunie 2025 12:06
    62.231.84.***
    Nu merită , să efectuezi o activitate fără profit. Mai bine aștepți o cursă rentabilă ( nu uzezi autoturismul, nu consumi carburant și ești mai relaxat, cel mult ”pierzi timpul” dar nu și bani ).
    7
    5
  • postat de Marius
    Vineri, 20 Iunie 2025 12:01
    62.231.84.***
    Abordează lucrurile pragmatic, cum procedează firmele de ridesharing (urmăresc profitul propriu) și pasagerii (urmăresc optimizarea costului deplasării), DACĂ CURSA NU ESTE RENTABILĂ NU O ACCEPȚI.
    5
    7
  • postat de Marius
    Vineri, 20 Iunie 2025 11:57
    62.231.84.***
    Trebuie înțeles că activitatea este una economică, adică TREBUIE SĂ GENEREZE PROFIT (să fie rentabilă), nu recompense nefinanciare gen ”stele”, ”ecusoane”, ”bonusuri” , ”puncte” , ”ratinguri”,
    6
    6
  • postat de vreti moaca!!! taxiurile si alternativii nu sunt servicii sociale,milogilor. totul costa!
    Vineri, 20 Iunie 2025 11:45
    109.166.135.***
    ce este anormal? pretul corect. din centru pana la spitalul judetean 60 lei. acesta este tariful. vreti numai moaca. pai totul s-a scumpit. ma mir de taximetristi,4 persoane=6 lei este prostitutie
    8
    6
  • postat de Andrei ande
    Vineri, 20 Iunie 2025 10:50
    5.14.130.***
    Cu ce Uber sau bolt ați mers dumneavoastră?
    Sau vb din auzite?
    Amândouă menționate au opțiunea de a fii contactate înainte să vină șoferul. Deci puteți întreba de câine sau nedumeriri
    2
    8
  • postat de au asigurare de persoane si bagaje,îi gasesti usor si poti alege.
    Vineri, 20 Iunie 2025 10:47
    109.166.135.***
    daca-ti permiti,ia un taxi. o masina cu aer conditionat,poti face reclamatii ,daca nu foloseste casa de marcat si nu ai primit bo,nu platesti. oricum cu taxiul este mai sigur. au asigurare de persoane
    3
    13
  • postat de @florin
    Vineri, 20 Iunie 2025 10:04
    86.124.200.***
    Prezent în stație la minut,călătorie cu aer condiționat la3,5lei.De-abia aștept să se mărească prețulRCA,să vă potoliți cu toate gunoaiele de500euro,cu care vă dați doar pentru că îs ieftine!
    6
    8
  • postat de cetatean
    Vineri, 20 Iunie 2025 07:43
    5.13.133.***
    Dupa razboiul statului cu soferii si proprietarii de autoturisme vom avea pe strada doar locomotive luxoase ale bogatilor si vehicule pe 3 roti ca in Pakistan pentru sclavii de rand.
    7
    12

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro