Luni seară, pe adresa redacției a venit un mesaj în care expeditorul își exprima îngrijorarea cu privire la situația navei "Tudor Vladimirescu". "Cică a început sa ia apă și acționează un împingător, să nu se întâmple ceva mai grav", se spunea în mesaj.
Am fost acolo a doua zi și totul părea să fie în regulă, cu nava stând cuminte ancorată la mal. Dovadă stă fotografia atașată acestui articol, care a fost făcută în cursul zilei de marți, 14 martie 2023. Într-adevăr, nu a ieșit fum fără foc, luni se întâmplase ceva cu "Tudor Vladimirescu".
"A fost o problemă de manipulare a unei cantități de motorină și nava s-a bandat puțin (s-a înclinat pe o parte - n.r.), dar situația a revenit la normal. Nava este ok, are și certificat de navigație", ne-a declarat Cătălin Eduard Țigănuș, directorul general al CNFR Navrom SA, companie de care aparține nava "Tudor Vladimirescu".
Lansată la apă în 1854, "Tudor Vladimirescu" este cea mai veche navă funcțională din România, cea mai veche navă cu zbaturi din Europa și singura cu cilindri oscilanți care încă mai navighează pe apele europene. A prins toate evenimentele importante ale statului român: Unirea Principatelor, războiul de independență, Unirea de la 1918, cele două războaie mondiale, perioada comunistă și revoluția din decembrie 1989. Pe parcursul existenței sale, nava cu zbaturi "Tudor Vladimirescu" a avut oaspeți de seamă, precum regele Ferdinand, regina Maria sau mareșalul Averescu, iar în 1959 a găzduit o întâlnire de gradul zero între liderul sovietic Nikita Hrușciov și cel comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej.
Conform regretatului istoric Marius Mitrof, nava a parcurs, în perioada 1965-1981, o distanță de 200.000 de kilometri și a înregistrat la bord un număr de 240.000 de turiști.
"Tudor Vladimirescu" este un simbol al Galațiului și al navigației pe Dunăre și ar fi bine ca gălățenii să se bucure cât mai mult de prezența sa.