Cimitirul poveștilor neterminate de pe Netflix

Cimitirul poveștilor neterminate de pe Netflix
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Netflix investește în producții de succes, dar renunță repede la unele seriale, spre nemulțumirea multor abonați. Această strategie alterează modul în care publicul se raportează la conținutul streaming și dă naștere unei tendințe periculoase pentru industrie, spun experții.

Netflix nu stă la discuții dacă trebuie să renunțe la un serial care nu performează conform așteptărilor, scrie Spotmedia. În octombrie, de exemplu, gigantul de streaming video a decis să nu continue serialul „KAOS”, o reinterpretare satirică a mitologiei elene, cu Jeff Goldblum în rolul lui Zeus, la doar o lună după lansarea primului sezon. A fost un șoc imens pentru fani, întrucât nu numai că serialul a avut o distribuție și o poveste stelară, dar a intrat și în Top 10 ale celor mai urmărite producții Netflix în prima lună. Cu toate acestea, The Hollywood Reporter a evaluat cele 14,9 milioane de vizionări ale serialului în primele patru săptămâni drept "un număr mediu" după standardele platformei.

De asemenea, Netflic a anunțat că "That '90s Show", care are un nivel de 81% pe Rotten Tomatoes, și "Unstable", cu Rob Lowe și fiul său John Owen Lowe, nu au fost reînnoite. Potrivit Deadline, decizia de a anula "Unstable" vine după ce serialul nu a reușit să intre în Top 10.

"Abordarea Netflix bazată pe analiza datelor joacă un rol-cheie în deciziile sale rapide asupra conținutului, inclusiv anularea rapidă a serialelor precum 'KAOS'”, spune Dan Goman, CEO-ul companiei de tehnologie media Ateliere Creative Technologies.

Deși distribuțiile pline de staruri pot atrage atenția inițială, dependența Netflix de datele proprii – multe dintre acestea nefiind împărtășite public – îi oferă perspective unice asupra comportamentului spectatorilor. Acest lucru îi permite conducerii Netflix să ia decizii care pot părea brutale, dar care se bazează pe valori nete de performanță. Acestea ar putea include nu numai cifrele brute de vizionări, ci și durata urmăririi, ratele de abandon și păstrarea publicului în anumite categorii demografice", a explicat el. 

„Afacerea prosperă pe baza eficienței și, oferind prioritate conținutului de înaltă performanță, Netflix se asigură că astfel catalogul său rămâne clar și captivant, o necesitate pe o piață extrem de competitivă", a adăugat expertul. 

Cu toate acestea, există un argument de care trebuie ținut cont referitor la faptul că gigantul de streaming este prea grăbit să îngroape prematur producții. „Nu toate serialele TV vor deveni imediat un fenomen mondial, cum ar fi 'Stranger Things' sau 'Squid Game'. De exemplu, primul sezon al versiunii americane a lui 'The Office' a fost foarte nepopular în rândul publicului, dar au modificat formatul și unele dintre personaje pentru al doilea sezon și a ajuns unul dintre cele mai mari sitcom-uri", este de părere Stefan Lederer, CEO-ul și fondatorul companiei Bitmovin, care furnizează infrastructură de video streaming pentru diferite companii..

Potrivit acestuia, Netflix trebuie să ia în considerare faptul că anularea prea rapidă a producțiilor ar putea afecta dorința abonaților de a viziona seriale noi, dacă ei cred că e posibil ca aceștia să fie anulate după un sezon.

Citit 1072 ori Ultima modificare Sâmbătă, 26 Octombrie 2024 01:27

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.