În proporție de 46 la sută, românii consideră că ceea ce cumpără în prezent este strictul necesar pentru a-și asigura supraviețuirea, arată un studiu de piață realizat de Reveal Marketing Research.
Inflația ridicată i-a determinat pe români să-şi prioritizeze cheltuielile pentru acoperirea nevoilor de bază. Astfel, 46 la sută dintre ei sunt de acord, în mare și foarte mare măsură, că achizițiile lor actuale sunt strict necesare pentru traiul zilnic. În ultima lună, românii au cheltuit cel mai mult pe produse alimentare (89 la sută), utilități (82 la sută), produse de igienă personală (73 la sută), produse pentru îngrijirea casei (67 la sută) și medicamente sau suplimente (66 la sută).
Pe de altă parte, 16 la sută dintre români au alocat sume reduse pentru cărți, călătorii și vacanțe (13 la sută) sau produse destinate hobby-urilor (7 la sută).
Comparativ cu 2022, datele recente arată o creștere semnificativă a cheltuielilor realizate în ultima lună pentru categoriile de bază, precum produsele alimentare (+17 la sută), utilitățile (+16 la sută), produsele de igienă corporală (+11 la sută), produsele pentru curățenie (+8 la sută) și medicamentele și suplimentele (+12 la sută).