Consiliul de Administrație al CFR Călători a decis joi să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, scrie Club Feroviar. Sursele au precizat că este vorba de peste 20 de locomotive de acest tip, care sunt operate de CFR Călători.
„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană - n.r.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat, citate de ClubFeroviar.
Locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW, este o Rade Koncar clasa 43, produsă acum 40 de ani în fosta Iugoslavie. O firmă din Craiova care repară locomotive susține că până în 2018 a modernizat 20 de locomotive de acest tip.
O locomotivă clasa 43 a fost implicată și în accidentul de la Bârsești, în 2016, când doi mecanici au murit, după ce două locomotive CFR Marfă s-au ciocnit.