CFR retrage din circulație toate locomotivele din clasa celei care a provocat accidentul de la Galați

CFR retrage din circulație toate locomotivele din clasa celei care a provocat accidentul de la Galați
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

​Consiliul de Administrație al CFR Călători a decis joi să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, scrie Club Feroviar. Sursele au precizat că este vorba de peste 20 de locomotive de acest tip, care sunt operate de CFR Călători.

„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană - n.r.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat, citate de ClubFeroviar.

Locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW, este o Rade Koncar clasa 43, produsă acum 40 de ani în fosta Iugoslavie. O firmă din Craiova care repară locomotive susține că până în 2018 a modernizat 20 de locomotive de acest tip.

O locomotivă clasa 43 a fost implicată și în accidentul de la Bârsești, în 2016, când doi mecanici au murit, după ce două locomotive CFR Marfă s-au ciocnit.

Citit 1804 ori Ultima modificare Marți, 04 Aprilie 2023 09:44

6 comentarii

  • postat de Omu Păianghen
    Sâmbătă, 01 Aprilie 2023 16:49
    5.13.192.***
    O să ajungem să circulăm iar cu automotoare Malaxa fabricate în anii '30 că nici în Pakistan nu mai vezi asemenea "trenuri".
    Rușine CFR!
    0
    0
  • postat de Dax
    Vineri, 31 Martie 2023 15:40
    89.39.81.***
    Pardon, dar bani s-au dat, nu stim noi fiindca s-au bagat in alte buzunare decat in investitia propriu-zisa, materiale, forta de munca etc. Totul in secret.
    0
    0
  • postat de Traian
    Vineri, 31 Martie 2023 14:58
    86.124.127.***
    @pleku Pana acum nu a murit nici un sef de la CFR din cauza condițiilor jalnice a locomotivelor, ci doar mecanici, sefi de tren, muncitorii, cei care își câștigă pâinea si își riscă viața lucrând cu improvizații și vechituri, nu cei care slujesc cu obediență un sistem politic.
    0
    0
  • postat de pleku
    Vineri, 31 Martie 2023 12:15
    86.123.229.***
    Traiane, bați câmpii. Firma respectivă e Softronic, privată, care a câștigat la licitație contractul de modernizare. Nu și-a vârât nimeni ghearele pe-acolo, așa că stai molcom și vezi-ți de-ale tale.
    0
    0
  • postat de Traian
    Vineri, 31 Martie 2023 11:26
    86.124.127.***
    Chiar daca s-ar fi cumparat locomotive SH din Europa ar fi fost mai sigure decat cele modernizate de "firma din Craiova". Eu zic ca politica slugarnica a conducerii e principalul vinovat. Esti pus sef ca sa te "descurci" cu ce ai, iar dacă aduci vorba de bani sau lipsuri riști sa fii destituit. De a
    0
    0
  • postat de john
    Vineri, 31 Martie 2023 10:46
    5.14.130.***
    Incredibil,bravo ce administrație cfr.promptă...după atâtea ce a-ți lăsat în urmă durere,tristețe și jale și atatea accidente v-ați decis să faceți și voi ceva? Oricum nu vă crede nimeni și oricum cu ce le-ați înlocui? In condițiile în care a-ți avut posibilitatea să luați fonduri europene ptr.toată
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.