Ce cred studenţii despre profesorii lor - Cursuri prăfuite şi prea multă teorie
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Ce cred studenţii despre profesorii lor - Cursuri prăfuite şi prea multă teorie
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Un raid printre studenţi ne-a arătat că aceştia au păreri împărţite despre modul în care-şi fac treaba oamenii de la catedră. Unii îi apreciază tocmai pentru că sunt exigenţi, alţii dimpotrivă. Constant însă apare în discuţiile cu studenţii faptul că se face prea multă teorie la cursuri, fără aplicaţii, iar notele la examen se dau după toane şi nu după un sistem clar de evaluare.

„Toată grupa a picat la Zgherea”

Un student din anul II, Istorie: „Îmi place profesorul de Istorie antică şi medievală, Zuică, e tânăr şi îşi iubeşte meseria. La polul opus ar fi domnişoara Liuşnea”. Un grup de studente din anul I, SIA: „Cantaragiu şi Munteanu sunt profesorii noştri preferaţi. Singurul la care aproape toată grupa avem restanţă este Zgherea, care dacă nu ştii un lucru îţi pune 4, consideră că un inginer trebuie să ştie toată materia şi nu doar o parte”. Absolvent Ecologie şi Protecţia Mediului: „Doamna Cârâc, de chimie, e dură, dar ai ce învăţa de la ea. Cursul îl ţine din cap, nimic de pe foi. Un alt exemplu, pozitiv, este domnul Lucian Georgescu – un tip super, cel mai tare”.

„Dacă avem restanţe, e din cauza noastră”

Doi studenţi din anul II, Mecanică: „Dacă avem câte o restanţă e din cauza noastră, nu a profesorilor. Sunt mulţi cei care predau fără să citească de pe foi. Poate că sunt doi, trei, care vin cu notiţe, dar împotriva lor a luat măsuri domnul decan, astfel încât studenţii de anul I nu mai fac cu respectivii profesori”. Colegii mai mari cu un an, cei de anul III, Mecanică, au altă părere: „Sunt puţini cei care ne fac viaţa uşoară în facultate. Cred că 80 la sută dintre ei sunt dificili şi nu au metode de predare adecvate unei facultăţi unde vii să înveţi şi lucruri practice. Dacă după atâţia ani de catedră să vii, ca profesor, la curs, să citeşti, iar ca student stai şi scrii două ore – nu mi se pare normal. Sau vine şi îţi dă lucrările de laborator şi le copiezi ca fraierul timp de două ore, iar după asta îţi spune: ia şi tu tema”. În paranteză fie spus, unul dintre studenţi ne-a mărturisit că are… 11 restanţe! „

"Materia e de vină”

Student anul III, Ingineria Mediului: „Profesorul Baltă, de Managementul mediului, e cel care mi-a plăcut cel mai mult. Chiriac, de la Eco-toxicologie, este unul din „cuiele” atât de la noi cât şi de la Medicină: e un profesor corect, numai că dacă nu reuşeşti să iei din prima examenul la el îţi dă din ce în ce mai greu, ridică ştacheta”. Absolventă Sociologie, 2011: „Ce le pot reproşa unor profesori ţine de metodele lor de predare: de exemplu, la Statistică, era doar materie pur teoretică, erau probleme pe tablă şi atât. În rest, mi-a plăcut foarte mult seminarul de Metodologie al doamnei Rusu, în anul II. Ne dădea teme, noi ne documentam, prezentam lucrările şi discutam pe marginea lor”.

Cursuri pe mail

Două studente din anul I, Ştiinţe economice: „Profesorii de la care nu înţelegem mai nimic sunt mai mult de jumătate, cam 60 la sută. Mazilescu, de informatică, este profesorul de care ne temem toţi, trebuie să ai noroc, să fie bine dispus, ca să nu te pice”. Studentă, anul III, Medicină: „Doctorul Baciu predă foarte bine şi ne place. La fel şi decanul, Nechita: cu el şi glumim, dar şi învăţăm. Iar în privinţa notelor este foarte corect. Cei cu care avem probleme sunt Cristea, Lupu şi Ierima. Şi ei nici nu predau: ne puneau cursurile pe mail şi atât. Încă nu am dat examen cu unii din ei, dar am înţeles că se pică”.

Ce spun profesorii

L-am întrebat pe conf. univ. dr. Gheorghe Zgherea, de la catedra de Chimie a Facultăţii de Ştiinţe, cum de atât de mulţi dintre studenţii săi nu au promovat examenul: „Eu le-am predat cursul de Chimie analitică şi nu le-am cerut nimic mai mult decât este în curs. Au posibilitatea de a veni la consultaţii, care nu îi costă nimic. Din păcate, studenţilor le lipsesc cunoştinţele de fond, ei învaţă pe de rost. Şcoala e grea. Din păcate, sistemul de credite face ca ruperea de realitate să fie şi mai profundă: ei ajung în anul IV cu examene nepromovate din anii I, II şi III, nu pot intra în licenţă şi astfel lungim boala şi nu obţinem nici o finalitate”. Prin acest articol nu ne propunem să lezăm anumiţi profesori, ci să punem faţă în faţă păreri sincere, necenzurate, pentru a vedea unde s-a produs ruptura dintre studenţi şi profesori. (Mihaela Gîdei, Angela Ribinciuc)

Citit 12918 ori Ultima modificare Miercuri, 21 Martie 2012 19:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.