Un pas important pentru infrastructura rutieră din estul țării a fost făcut miercuri, 29 octombrie, odată cu semnarea contractului pentru Drumul Expres Focșani - Brăila, o investiție de 4,29 miliarde de lei, care va lega Autostrada Moldovei (A7) de podul peste Dunăre de la Brăila și de Drumul Expres Brăila - Galați (DEx6). Proiectul va crea astfel o conexiune rapidă între Moldova, Muntenia și Dobrogea, facilitând accesul spre Tulcea și Constanța.
Drumul expres va avea o lungime de 73,5 kilometri și va fi realizat integral de același constructor, fără a fi împărțit pe loturi - o premieră pentru un proiect de asemenea dimensiune. Lucrările vor fi împărțite în două etape: șase luni pentru proiectare și trei ani pentru execuție, ceea ce înseamnă că drumul ar putea fi dat în folosință în prima parte a anului 2029.
La finalizare, Focșani - Brăila va deveni cel mai lung drum de mare viteză construit dintr-un singur contract în România, contribuind la reducerea timpilor de deplasare și la dezvoltarea economică a regiunilor traversate.
În aceeași zi, grupul de firme condus de Dorinel Umbrărescu a semnat și un al doilea contract major - cel pentru lotul Grințieș - Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8), în valoare de 5,97 miliarde de lei, unul dintre cele mai complexe tronsoane de autostradă din țară, care include 16 tuneluri și peste 60 de poduri și viaducte.
Antreprenorul băcăuan administrează deja mai multe șantiere majore în țară și afirmă că va putea mobiliza resursele necesare pentru finalizarea la timp a lucrărilor.
Cele două proiecte însumează investiții de peste 2 miliarde de euro și marchează o etapă importantă în modernizarea infrastructurii rutiere din România, menită să conecteze regiunile istorice și să sprijine dezvoltarea economică a zonei de est a ţării.

 
					 
						 
		
		   
	
