Sistemul One Stop Shop, accesibil pentru înregistrare

Sistemul One Stop Shop, accesibil pentru înregistrare
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

De la începutul lunii aprilie, portalul ANAF oferă posibilitatea înregistrării electronice în sistemul One Stop Shop - OSS (Regim special de TVA). De la 1 iulie 2021, întregul sistem OSS va deveni operațional, facilitând companiilor declararea electronică și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii B2C (Business-to-Consumer).

Utilizarea sistemului este opțională, simplificarea constând în faptul că sistemul oferă oportunitatea ca respectivele companii să nu se mai înregistreze și să declare TVA în fiecare dintre statele membre UE în care datorează TVA, dar să beneficieze de servicii electronice pentru îndeplinirea acestor obligații prin intermediul Statului Membru de Identificare.

În practică, o persoană impozabilă care este înregistrată în regimul special de TVA OSS într-un stat membru UE (statul membru de identificare) va transmite electronic declarații de TVA OSS în care sunt detaliate livrările care pot fi declarate în sistemul respectiv OSS împreună cu TVA datorată. Declarația TVA este transmisă trimestrial în schema UE și schema non-UE  și lunar în schema de import. Aceste declarații de TVA OSS sunt apoi transmise de către statul membru de identificare către statele membre de consum corespunzătoare, printr-o rețea de comunicații securizată. Ulterior, statul membru de identificare efectuează si transferul catre statul membru de consum a plății TVA cuvenite, încasată de la contribuabil.

Declarația de TVA OSS nu înlocuiește declarația de TVA pe care o persoană impozabilă trebuie să o depună în temeiul obligațiilor sale interne de TVA.

Citit 1803 ori Ultima modificare Vineri, 23 Aprilie 2021 18:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.