IFN-urile nu acceptă nicio cerere de conciliere cu clienții

IFN-urile nu acceptă nicio cerere de conciliere cu clienții
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

De la începutul anului, românii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) peste 2.100 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile, cu 20% mai multe decât în perioada similară a anului 2023. Menținerea la un nivel ridicat a indicilor ROBOR și IRCC, în funcție de care se calculează ratele creditelor cu dobândă variabilă, reprezintă principala cauză invocată în cererile de renegociere a contractelor de credit.

Conform reprezentanților CSALB, numărul dosarelor de negociere formate de la începutul anului se apropie de 600, în creștere cu 25% față de perioada similară din 2023. Creșterea este și mai mare în cazul negocierilor reușite (+31%). Au fost peste 500 de împăcări între consumatori și bănci, de la începutul acestui an. Doar în 20 de cazuri, părțile nu s-au înțeles.

De semnalat este că IFN-urile nu au acceptat spre negociere niciuna dintre cele 620 de cereri care le-au fost adresate. În mai puțin de 100 de cazuri, IFN-urile au acceptat să rezolve direct cu consumatorii problemele sesizate de aceștia prin intermediul CSALB, fără aportul unui conciliator.

Valoarea beneficiilor obținute de consumatori în urma negocierilor cu băncile a fost de 1,5 milioane de euro, de la începutul anului. Suma totală a beneficiilor rezultate din negocierile desfășurate în cadrul CSALB se apropie de 13 milioane de euro, din 2016 până astăzi.

Citit 8118 ori Ultima modificare Miercuri, 24 Iulie 2024 16:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.