„Punguța cu doi bani reinvestiți”, un basm de educație financiară, a fost lansat în România. Campania aduce în prim plan, cu ajutorul inteligenței artificiale, concepte precum economisirea și investițiile prin lumea creativă a basmelor, arată inițiatorii proiectului, Alpha Bank și Asociația CFA România, citați de Mediafax.
Conform acestora, basmul are rolul de a stimula formarea unor obiceiuri financiare sănătoase în contextul unei lumi în plin proces de digitalizare. Astfel, personajele basmului popular primesc o identitate reinterpretată, adaptată lumii moderne: au o pensie privată și un mic business, folosesc aplicații de investiții, dar se confruntă și cu amenințări cibernetice care le pun câștigurile în pericol.
„Când totul este la distanța unui click, trebuie să ne asigurăm că și instrumentele de alfabetizare financiară pentru generațiile tinere sunt la fel de ușor de găsit, au la fel de mult umor și vin în formate care surprind și deschid curiozitatea”, spune Tiberiu Octavian Mercurian, director de marketing la Alpha Bank România.