Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
13 comentarii

* Societatea gălăţeană a reprezentat companiile europene la forumul anual al constructorilor şi echipamentelor navale * Rolls-Royce, Mitsubishi, Samsung s-au aflat printre greii alături de care s-a discutat despre viitorul industriei navale mondiale * Navele specializate, culoarul de producţie pentru constructorii gălăţeni


Alături de nume grele precum Rolls-Royce Marine AS, Grupul Damen sau Meyer Werft GmbH, societatea gălăţeană Menarom PEC a fost desemnată să reprezinte asociaţia europeană a constructorilor şi a producătorilor de echipamente navale - SEA Europe - la forumul internaţional anual al experţilor navali desfăşurat, săptămâna trecută, la Koge (Danemarca). La întâlnirea, desfăşurată sub auspiciile Organizaţiei de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), au fost prezenţi, alături de companiile din industria navală europeană, companii de forţă din China, Japonia şi Coreea, precum diviziile de profil din grupurile Mitsubishi, Kawasaki, Samsung, Daewoo sau Hyundai.
„Tema discuţiilor au fost prognoze şi previziuni ale industriei navale atât pe termen scurt şi mediu, până în 2015, cât şi pe termen lung, în orizontul de timp 2020-2030. Asociaţia constructorilor de nave şi echipamente navale din România - ANCONAV - este membră în 9 grupe de lucru ale SEA Europe, Menarom reprezentând asociaţia în grupul de lucru Prognoze şi previziuni ale pieţei industriei navale. Ca o recunoaştere a seriozităţii noastre, am ajuns, mai departe, în onoranta poziţie de a reprezenta companiile europene la această întâlnire internaţională, la Koge”, ne-a explicat Vergiliu Vals, managerul general al Menarom PEC.

Valoare adăugată mare

Scenariile despre viitorul industriei navale sunt, mai ales pe termen lung, legate de o serie de factori cu multe necunoscute, precum evoluţia economiilor din ţările emergente, preţul petrolului şi al gazelor naturale, cererea industriei de oţel, cărbune etc. Pe termen scurt, zona construcţiilor navale este pe un trend uşor crescător, dar o creştere mai mare ar putea să vină abia după 2020, odată cu îmbătrânirea navelor aflate acum în serviciu şi demararea programelor de reînnoire a flotelor. În ceea ce priveşte producătorii europeni, deocamdată culoarul de creştere, cel puţin până prin 2020, este cel al navelor specializate.
„Pentru şantierele româneşti - Tulcea, Brăila, Galaţi - care s-au orientat deja spre navele specializate putem păstra o tentă optimist-moderată, în sensul că, pe termen scurt cel puţin, până în 2015, vor avea comenzi. Pe termen lung este mai greu de previzionat din cauza acelor factori care nu se ştie cum vor evolua. Dar, în mod clar, şantierele româneşti, cât şi cele europene în general, nu poat să supravieţuiască decât prin construirea de nave mai complexe, pentru că restul navelor se construiesc de câţiva ani şi vor fi construite în continuare în zone cu costuri scăzute - Asia, în special China”, a arătat directorul general Vergeliu Vals.

Adaptare la piaţă

Strict la nivelul societăţii gălăţene, Menarom PEC a resimţit la rândul ei scăderile de comenzi la nivelul şantierelor navale mai mici, ce făceau în general nave de tonaj mic şi unde, după 2009, comenzile au scăzut dramatic, cu aproape 90 la sută. „Lucrul acesta ne-a afectat şi pe noi, pentru că eram unul dintre marii producători europeni de echipamente pentru genul acesta de nave. Din fericire, am reuşit să compensăm, împreună cu partenerii noştri, şi să trecem spre zona de echipament naval mare. O producţie echilibrată, între nave mici, mijlocii şi mari ar fi ideală, din păcate va mai fi nevoie de timp pentru ca pieţele să revină la un astfel de echilibru”, a declarat directorul Menarom PEC.
În prezent, societatea are 260 de angajaţi, o cifră de afaceri de 6 milioane de euro pe an şi este orientată în special spre zona echipamentelor navale de punte şi a prelucrărilor mecanice, precum şi în zona de laboratoare tehnice, tratamente termice şi producerea de piese de schimb. Societatea a derulat în ultimii cinci ani un plan de investiţii de aproximativ 6 milioane de euro pentru modernizarea bazei tehnice. „Suntem pe o piaţă unde concurenţa este foarte mare, mai ales cu produsele chinezeşti. Încercăm să gestionăm această competiţie generând ideea că Menarom este un producător de echipamente navale european, la calitate europeană. Investiţiile ne-au ajutat să avem sectoare certificate inclusiv cu clasă internaţională, lucru care nu este foarte frecvent pe piaţa românească”, a mai arătat managerul Menarom PEC. În prezent, 95 la sută din producţia de echipamente navale a societăţii merge la export, cu beneficiari din Coreea până în SUA şi din Singapore până în Norvegia.

Citit 8487 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Iunie 2013 17:32

13 comentarii

  • postat de ARCELORUPTINCURMITTAL COMP. CARE SE ARDE IN C.U.R PT A PUNE IN PLUS 10 LEI LA SALARIUL DE KKT AL MUNCITORILOR Luni, 24 Iunie 2013 14:54 Link la comentariu
    0
    0

    da ai dreptate,strainii,ex. cei de la arcelor-mittal ,se fac ca modernizeaza ,ca fac investitiii dar de fapt sunt aici ca sa termine combinatu,s-a preia piata romaneasca cu produse fabricate in alt combinat eal lor din alta tara si aici s-a genereze somaj ,si dau salarii de kkt ,o tin cu prosteala ani de zile

    Raportează
  • postat de Dragos Sâmbătă, 22 Iunie 2013 10:04 Link la comentariu
    0
    0

    "Joi, 20 Iunie 2013 09:11 postat de dragos
    doamne... cat lins in fund!!"

    Ma refeream doar la modul in care e scris articolul nu la persoane din Menarom.

    Raportează
  • postat de un om de bine Vineri, 21 Iunie 2013 21:21 Link la comentariu
    0
    0

    Mai mult , se preocupa si de formarea meseriasilor de miine printr-un program de calificare a tineretului in meseriea de aschietor, program derulat in colaborare cu Colegiul Tehnic Aurel Vlaicu Galati

    Raportează
  • postat de V Dec Vineri, 21 Iunie 2013 20:26 Link la comentariu
    0
    0

    Sau aici : http://www.facebook.com/pages/Menarom-PEC/173174846144747

    Raportează
  • postat de V Dec Vineri, 21 Iunie 2013 20:25 Link la comentariu
    0
    0

    Da, s-au facut investitii si se fac in continuare , va invit sa vedeti: http://youtu.be/9wYmK3vDKIo

    Raportează
  • postat de m Vineri, 21 Iunie 2013 11:18 Link la comentariu
    0
    0

    Erata
    Va rog sa scuzati greselilile de redactare. Am scris in viteza fiind nervos. Nu de alta dar se trezeste vreun destept si se ia de forma de redactare si nu de fondul comentariului.

    Raportează
  • postat de Marks Vineri, 21 Iunie 2013 11:13 Link la comentariu
    0
    0

    Eu nu cunosc familia Comsa. Nici nu ma intereseaza. Insa pentru "comentatorii" patrioti care tot o dau cu poporul le spun cateva lucruri. Un patron roman a plecat la drum fara capital sau cu bani putini. A traversat anii 90 si acum criza. Bancile in Romania au pretentia sa ai bilant si active de garantat si apoi iti pun dobanda mai mare ca in Europa.Un chinez e sprijinit de stat cand exporta. In vest firmele au acces la finantare mult mai ieftina. Mai mult desi impozitul e deseori mai mare ca la noi sistemul de deduceri (adica reduceri de impozite cand investesti) ajuta modernizarea continua. La noi cumoeri un utilaj si tragi de el pana incepe sa moara si apoi il carpesti. De aceea productivitatea e mica , consumul de energie (fie ea curent fie ea data de motorina) e mare. Ca sa reziste bruma de industrie se bazeaza pe salarii mici. Oamenii prost platiti muncesc prost si oricum care vrea pleaca in vest. Asa ca putinele firme romanesti care raman au valoare. Nu mai dati cu averea poporului. Poporul a navalit in CAP-uri si a furat tot si acum se plang ca n-au nimic la tara. In 90 poporul fura rulmenti si ii vindea la turci pe biscuiti si blugi. Acum va pute ca un patron a facut si el ce-a putut sa aiba bani sa tina o fabrica. Vreti ca toate sa fie la straini? Pai uite Draxmaier cel mai recent exemplu. Conciedeaza la Ploeiest ca aia cer bani mai multi si angajeaza la Iasi ca acolo-s mai flamanzi. SI daca din manevra asta castiga un euro in plus credeti voi ca-l da la popor. Nu tata il duce repede afara in profit la compania mama. Un patron roman ce face? Isi face o vila mare isi cumpara masina teapana dar sta aici , mananca aici. Pana la urma banii castigati ii cheltuie aici. Va plac mai mult aia care fura bani si ii ascund cu zece noduri in Elvetia? Ca tot pomenea unul p-aici de baietii destepti cu energia. Stie desteptul ala ca cel mai mare baiat destept e o firma elvetiana? Daca tot o da cu poporul crede el ca aia din Elvetia au platit ceva productiv in Romania? Laudati fratilor pe oricine face ceva aici si e romana ca un patron strain azi deschide o fabrica si maine o inchide si fuge cu ea in Vietnam ca Nokia. Cretini ce se cred patroti....

    Raportează
  • postat de metalurgia serala a anilor 1988 si fcm sau fc, cine isi mai aminteste Joi, 20 Iunie 2013 22:17 Link la comentariu
    0
    0

    eu am doar stima fata de familia Adrian comsa si alina durbaca. doi oameni frumosi si destepti. mult succes in ceea ce vreti sa faceti. bafta.

    Raportează
  • postat de Vali Dec Joi, 20 Iunie 2013 18:18 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru persoanele interesate si care vor sa se convinga de investitiile facute la Menarom Pec , va invit sa vizitati situl de pe Facebook. - https://www.facebook.com/pages/Menarom-PEC/173174846144747

    Raportează
  • postat de salariat MENAROM-PEC Joi, 20 Iunie 2013 16:32 Link la comentariu
    0
    0

    stimate fost salariat IMNG, probabil o vizita la actualul MENAROM-PEC v-ar prinde bine.
    important este ca aceasta compania s-a dezvoltat si asigura peste 250 de locuri de munca. nationalizarea de care vorbiti chiar a avut loc,la un moment dat, si a condus,mai apoi,la lichidarea fostului MENAROM, urmata de disponibilizarea intregului personal.

    Raportează
  • postat de fost salariat IMNG Joi, 20 Iunie 2013 13:59 Link la comentariu
    0
    0

    @un galatean: NU stii de ce Dragos s-a exprimat asa. Este o poveste cu bataie lunga.Doar atat: proprietar, unul din baietii destepti, aia cu energia electrica printre primii detronati, bani obtinuti de la toti romanii prin vanzarea curentului electric la suprapret, deci uzina este cumparata cu banii roamanilor.Iar "linsul" este ca soata proprietarului a fost ziarista la Viata Libera, si, din cand in cand, fostii colegi, mai scot uzina din anonimat.Asa din simpatie.

    In rest,sigur este bine ca uzina functioneaza, sunt locuri de munca, insa, uzina este a romanilor.Sa dea Dumnezeu o nationalizare si este de facut canalul Dunare-Bucuresti.Ar fi forta de munca destula la cati "specialisti" sunt acum in Romania, gen proprietarul MENAROM PEC.

    Raportează
  • postat de Un galatean Joi, 20 Iunie 2013 10:22 Link la comentariu
    0
    0

    Nu pot decat sa ma bucur ca s-au facut acele investitii in MENAROM PEC deoarece dupa cum se stie este una dintre putinele companii care "traiesc" in Galati.
    Toate aceste fapte ne demonstreaza ca si in Galati se poate si de aceea invit toti potentialii investitori galateni sa urmeze acaeasta cale de a investi si de a creea locuri de munca.
    De fapt, chiar ma mir ca acest MENAROM PEC a reusit sa treaca peste o intreaga istorie zbuciumata avand in vedere ca traim in secolul asasinatelor economice.
    Felicitari actionarilor, celor care conduc societatea si nu mai putin angajatilor MENAROM PEC.
    In ceea ce priveste comentaariul lui Dragos nu pot decat sa abtin si ma straduiesc sa fac abstractie de el.
    PS Catre administratorul site-ului
    Avand in vedere ca limbajul folosit de Dragos nu il onoreaza va propun sa retrageti comentariul.

    Raportează
  • postat de dragos Joi, 20 Iunie 2013 09:11 Link la comentariu
    0
    0

    doamne... cat lins in fund!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.