Biletul pentru mers pe jos

Evaluaţi acest articol
(26 voturi)
3 comentarii

Acum fix trei ani, Galaţiul cânta prohodul transportului public în regim de maxi-taxi. Caşcarabetele dispăreau din oraş, lăsând cale liberă şi absolută operatorului monopolist ce promitea să se transforme în soluţia civilizată pentru transportul contribuabililor.
Nu puţini au fost cei care în primăvara lui 2016 credeau cu tărie că eliminarea din peisaj a operatorilor privaţi de transport în comun va scoate Galaţiul din situaţia de Babilon: se degaja traficul, se elimina evaziunea fiscală, călătorii nu mai circulau înghesuiţi, compania publică de transport avea şanse, cel puţin teoretic, fiind monopol, să fie resuscitată, iar serviciul atât de important oferit gălăţenilor să fie la standarde, dacă nu occidentale, măcar civilizate. Anii care au trecut, dar cu excepţia câtorva achiziţii care au mai coafat cât de cât, la suprafaţă, aspectul parcului auto al Transurb, nimic nu pare să se fi schimbat în bine. Autobuzele s-au învechit şi mai tare, înmulţindu-se alarmant situaţiile în care mijlocele de transport au sucombat în timpul curselor, tramvaiele sar de pe linie în mijlocul străzii, angajaţii au devenit tot mai nemulţumiţi de condiţiile de muncă, bugetul societăţii a ajuns motiv de dispute în Consiliul Local. În acest timp, călătorii numără cu zecile de minute, în staţii, întârzierile mijloacelor de transport care apar după un grafic scris nicăieri. În anul de graţie 2019, când gălăţenii nu mai au alternativă la transportul cu autobuzele care tremură din toate încheieturile, mai mai să se dezintegreze, pline de mizerie şi conduse de multe ori de şoferi plictisiţi şi de o aroganţă vecină cu proasta creştere, oraşul cu ai ei călători este ameninţat cu greva de angajaţii companiei, care vor salarii mai mari şi condiţii de lucru decente. În aşteptarea acestora din urmă, care ar trebui să se concretizeze în mijloace de transport promise, dar a căror soartă depinde de două licitaţii abia în curs, mai-marii oraşului anunţă că dependenţii de transportul în comun vor avea parte de cel mai modern sistem de e-tiketing din România. Accesul la informaţie, plată şi la bilete se va face diversificat şi electronic, să nu se mai plângă ţaţa Floarea de imprimanta aparatului de taxat care nu are tuş ori nu funcţionează deloc, sau de şoferul ţâfnos care nu are bani să îi dea rest la bilet. Ne aşteaptă vremuri  glorioase, cu tramvaie noi, autobuze strălucitoare şi un sistem e-ticketing, cel mai tare din parcare. Păcat că la noi, deocamdată, parcarea-i cam goală, ca o staţie în care autobuzul a cam uitat să vină.

Citit 1054 ori Ultima modificare Miercuri, 08 Mai 2019 17:35

3 comentarii

  • postat de Director Transur bea Joi, 09 Mai 2019 18:22 89.137.224.*** Link la comentariu
    1
    10

    Pensionarii--gratis pe autobuz, elevii--gratis pe autobuz, bugetarii din primarie, prefectura etc--gratis, studentii gratis, armata, melitia--gratis, atunci cine sa mai plateasca consumatia ?

    Raportează
  • postat de HAHAHA Joi, 09 Mai 2019 10:18 194.105.20.*** Link la comentariu
    1
    11

    Inca e la putere SISTEMUL in care unii destepti gandesc si hotaresc pentru turma de prostime ! Iar cei ce nu mai vor sa faca parte din prostime se duc in alte tari in care acest tip de sistem a falimentat de muuuult !!!! (nu-i nimic, raman si prostii si handicapii)

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Joi, 09 Mai 2019 08:24 188.24.205.*** Link la comentariu
    3
    14

    Daca iese tot partidul asta plin de ruj, ne asteapta niste vremuri glorioase, cincinale, berari analfabeti s.a.m.d. Va fi trai pe vatrai si ne va fi bine ca in RAI! Productii la hectar... de paduri vandute! Vida din Videle... va dati seama!
    In 2 cincinale nu va mai avea cine sa mearga cu ele... buuuget arii, si adraslele lor ce imparteau plinate pline de adormit mai stiu eu ce asistati sociali au deja SL, M, si alte prescurtari de cai.. ca-s la putere nu! Hai spor! Bagati mare... acum cat merge firimitura aia de prostime! Indrazneste sa crezi! Romania merita mai mult in UE! Hai sa le dam ...!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro