Evaluaţi acest articol
(27 voturi)
5 comentarii

Mă întreba zilele trecute cineva de ce nu îmi spun părerea referitor la lucrările care s-au făcut sau se fac prin oraş. Şi, fiindcă tot am primit provocarea, îi răspund, sper eu, cât mai detaliat şi clar cu putinţă. 

În opinia mea, susţinută de cei peste 20 de ani de lucru în presă, lucrările edilitare se împart în două categorii: de necesitate, în profunzime, şi estetice sau de suprafaţă. Eu prefer să se facă întâi toate lucrările de profunzime, chiar dacă asta înseamnă să le aşteptăm pe cele de suprafaţă. Care sunt mai vizibile şi aduc voturi.
Să mă explic: îmi place faptul că unele zone din oraş capătă altă faţă, că se refac aleile dintre blocuri în cartiere unde nu se intervenise de 30, 40 de ani. Dar aş fi preferat ca întâi să se rezolve canalizările, să se înlocuiască ţevile vechi ale reţelelor de apă, să se îngroape cablurile, acolo unde nu se făcuse deja asta, şi abia la urmă se se toarne asfalt, să se pună garduri la spaţiile verzi (chestiune care mie mi se pare absolut inutilă, inestetică şi chiar periculoasă) şi să se planteze flori şi arbori. Şi aş fi preferat ca aceste lucrări să debuteze pe cartiere, într-o ordine, conform unui program, nu haotic, cu nu ştiu câte şantiere începute, la care se lucrează în paralel şi destul de încet. 
Mă bucur că s-au mai plantat copaci, sper din suflet să ne putem bucura, peste câţiva ani, de un pic de umbră în zona centrală, la Potcoava şi în Piaţa Domnească, dar şi în Ada Marinescu, pe Siderurgiştilor şi pe la Patinoar. Nu mă încântă trotuarele din granit gri, care mereu par murdare, dar sper măcar să ţină mai mult decât cele similare din Piaţa Unirii din Bucureşti, în care îţi rupeai picioarele acum câteva luni. Cât despre acoperişurile pasajului Dunărea, da, sunt disproporţionat de mari faţă de clădirile cu câteva etaje lângă care se află, dar ideea de a acoperi intrările în pasaj cred că este bună, cu condiţia să existe o etanşeizare a geamurilor cu pricina. În plus, sunt extrem de curioasă cine şi cum le va curăţa de praf. 
Am urmărit cu interes reabilitarea staţiilor de autobuz. Mă bucuram că, de exemplu, în staţia de la Spitalul Judeţean nu va mai fi nevoie să mă urc în autobuz din baltă. Ei bine, ploile de zilele acestea mi-au demonstrat că, din păcate, balta e tot acolo, fiindcă nu pare să existe nicio gură de canalizare în proximitate. Una peste alta, cu bune şi cu rele, Galaţiul se schimbă în bine. Sper doar ca schimbările să nu se oprească după campania electorală, iar responsabilii de lucrări să răspundă până la capăt, nu doar să încaseze banii.

Citit 1489 ori Ultima modificare Duminică, 14 Iunie 2020 20:25

5 comentarii

  • postat de mi-e sila de gardurile alea de sirma. sint o porcarie din era pucheanu. Luni, 15 Iunie 2020 20:56 90.95.144.*** Link la comentariu
    2
    6

    acele garduri sint o uritenie cumplita in acest oras. am inteles mecanismul: asociatia cere si primaria pune. adica administratorii ce vor sa se puna bine cu primaria zic ca locatarii cer. primaria plateste gardul ala infec din bani publici, pun la treaba citiva gealati de la gospodarie locala si pun gard ca la auschwitz. cred ca e afacere pentru primarie. vezi pret achizitie gard, vezi pret manopera gealati ce il pun. nici unde in lumea cilizata nu ai sa vezi gard de sirma. exista garduri vii, garduri din lemn ornanental, frumos pina la 60-70 cm inaltime.

    Raportează
  • postat de dgi Luni, 15 Iunie 2020 20:06 178.138.97.*** Link la comentariu
    1
    4

    Firmele de casa sunt transpartinice. Nu dispar, doar se adapteaza.

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 15 Iunie 2020 18:31 78.96.81.*** Link la comentariu
    6
    4

    Copertinele aferente pasajului sunt mult diproportionate fata de sectiunea propriu zisa a pasajului, creind dezorientare pe moment pietonului, din spatiu prea mare, inghitit in spatiu ingust, creind pericolul de impiedicare pe scarile inguste!

    Plus ca deschiderea mare spre exterior nu va oferi protectia necesara pietonului impotriva precipitatiilor, indeosebi a zapezii, incat, mai ales iarna, ambele intrari vor fi umplute cu zapada si gheata, creiid pericolul de alunecare si inundatie in interiorul pasajului!

    In plus, aspectul ovoidelor, nu se incadreaza ca aspect arhitectural sub nicio forma, obstructionand atat accesul in imediata apropierea a intrarilor in pasaj, cat si vederea dinspre blocul de locuinte, partial.

    Mai bine lasau asa pasajul, desigur executand lucrarile de reparatii indiscutabile, sau, daca s-a dorit ceva futurist, un arhitect destupat cu experienta, sa fi gandit ceva frumos atasat constructiei!

    Raportează
  • postat de Caţavencu Luni, 15 Iunie 2020 13:45 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    15

    Cred că se vrea ca prin aceste OZN-uri de acoperiş să se treacă cu locomotiva şi să se transforme în gări, astfel nu-mi explic volumul lor!
    Cu această lucrare, cu "Portul de ambarcaţiuni" şi cu "Plaja Dunărea", Pucheanu va cădea dramatic în sondaje, iar firmele de casă, gen TANCRAD, vor marca sfărşitul apogeului lor!

    Raportează
  • postat de Kitsch Luni, 15 Iunie 2020 11:16 77.111.246.*** Link la comentariu
    1
    22

    Cele doua acoperisuri de la pasaj (OZN-uri cum le tot numesc unii, aberant si fara nicio noima) ocupa un volum mai mare decat pasajul in sine !!!
    In afara de asta ele obtureaza vederea catre strada a locatarilor de la etajul 1 al blocului, in zona pasajului.
    In afara de asta, acoperisul de pe partea parcului ia aproximativ 1 metru din latimea trotuarului, ingustandu-l si gatuindu-l exact in zona in care se intersecteaza trecerea de pietoni catre Hotel Galati cu trotuarul care vine de la Faleza, cu calea de acces la Administratia Financiara si cu trotuarul Strazii Brailei.
    In afara de asta, pun pariu ca prin capetele acoperisurilor din partea dinspre carosabil va intra apa de ploaie sau zapada atunci cand vantul va bate din directia potrivita...asa ca, felul cum sunt construite aceste acoperisuri este gresit si inutil si din punctul asta de vedere.
    In afara de asta, nu vad absolut nicio justificare pentru o lucrare de o asa marime (si cost) avand in vedere ca dimensiunile pasajului sunt foarte reduse iar traficul de pietoni pe acolo este si el unul foarte redus iar activitati economice care sa se desfasoare in pasaj si care sa contribuie cumva la amortizarea unei asemenea investitii care sa justifice protejarea spatiului respectiv lipsesc aproape complet si, oricum, tot nu va fi protejat spatiul pasajului avand in vedere constructia fara cap a acelor acoperisuri.
    In afara de asta, nu vad o mare valoare estetica a acoperisurilor respective, in ciuda costului foarte ridicat.
    Consider ca ar fi fost mult mai util si mai ieftin si mai elegant sa se amplaseze un ceas cu termometru, modern, pe locul vechiului ceas din Centru, care ceas reprezenta un simbol pentru oras, decat aceste orori de acoperisuri fara rost.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.