Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Absurdul pare a fi la el acasă, în aceste zile, în cazul căii ferate care face legătura între Gara de Nord din București și Aeroportul Otopeni, unde circulația trenurilor va fi suspendată șase ore pe zi, timp de două săptămâni, deși linia a fost inaugurată cu numai o lună în urmă. Motivul întreruperii circulației îl reprezintă, în mod oficial, "lucrările de mentenanță", care vor avea loc zilnic, între 25 ianuarie și 8 februarie, în intervalul orar 8,40 - 14,30. Altfel spus, în decembrie am inaugurat noua cale ferată, iar în ianuarie oprim circulația pe ea, ca să mai facem niște lucrări.
E greu de crezut că se fac lucrări minore, de genul "mai strângem un șurub" sau "mai vopsim un indicator". Pentru că astea s-ar fi rezolvat într-o zi-două, nu în două săptămâni. Surse din cadrul CFR SA, compania care asigură infrastructura feroviară națională, sunt de părere că lucrările care se fac acum sunt mult mai de substanță; e posibil să se mai lucreze la semaforizare, la automatizări... Nu știm încă, pentru că nimeni nu a declarat nimic oficial despre acest subiect.
Se pare că de vină pentru situația creată ar fi hei-rupismul clasic românesc, impulsionat de politicieni. "Politicul" a anunțat anul trecut, cu surle și trâmbițe, că linia Gara de Nord - Otopeni va fi inaugurată în decembrie, iar "economicul" a decis să se execute, chiar dacă nu era totul gata. Pentru că dacă ar fi fost totul gata, nu ar mai fi fost nevoie acum să oprim traficul feroviar, două săptămâni, pentru lucrări de mentenanță. Nu e nici primul, nici ultimul caz în care un obiectiv este inaugurat chiar dacă nu totul este "la cheie". Ne aducem aminte cum, înainte de alegeri, s-au tăiat panglici la bucățele de autostradă care apoi au trebuit să fie cârpite sau închise și deschise din nou.
Putem, la fel de bine, să ne uităm și în propria ogradă, la pasajul "Dunărea", care a fost modernizat pe bani serioși, inaugurat în toamna trecută, înainte de alegeri, iar acum are parte de scurgeri, prelingeri sau ce-or mai fi alea. Dacă lucrarea ar fi fost de calitate sau gândită cu cap, n-ar mai fi apărut infiltrațiile care pot fi văzute cu ochiul liber de oricine trece prin respectivul pasaj, la numai câteva luni după ce i s-a tăiat panglica. Așa că ajungi să te întrebi ce surprize ne mai așteaptă în următoarele luni în centrul orașului.
În orice societate civilizată, economicul trebuie să decidă politica, nu invers. Noi, însă, mai avem mult și bine până atunci.

Citit 1161 ori Ultima modificare Vineri, 22 Ianuarie 2021 18:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.