Mai merge aeroportul o tură?

Mai merge aeroportul o tură?
Evaluaţi acest articol
(35 voturi)

Cu o mulţime de proiecte nefinalizate pe masă şi o altă mulţime de studii de fezabilitate fără şanse reale de finanţare în portofoliu, politicienii gălăţeni au intrat abrupt în campanie electorală, alarmaţi de faptul că alegerile locale s-ar putea desfăşura mult mai devreme decât era prevăzut, respectiv la începutul lunii iunie, odată cu europarlamentarele, nu tocmai în toamnă, cum se preconiza iniţial. Şi cum timpul presează, au (re)început în forţă promisiunile.

Faptul că nu prea avem noroc la proiecte majore este deja de notorietate. Sistemul de management al deşeurilor, ale cărui prime hârtii datează de prin 2012, nu este încă gata, la drumul de centură se tot lucrează, deşi au trecut doi ani de când trebuia finalizat, centura ocolitoare tocmai şi-a pierdut constructorul şi a devenit incertă pentru viitorul apropiat, în ciuda faptului că are finanţarea asigurată, la noul sediu al Muzeului de Artă Vizuală nu s-a mai mişcat nimic de ani buni, pentru fabrica de baterii nu s-au găsit încă bani în aproape un an de căutări, de hydrogen valley deja nu-şi mai aduce nimeni aminte...

Peste toate acestea, însă, "domneşte" aeroportul, pe mâna căruia s-a mai câştigat o rundă de alegeri, după ce o armată de politicieni s-au pozat, în 2019, în plin câmp, cu harta detaliată a "minunii" întinsă pe capota unei maşini.

După ce s-a comandat studiul de fezabilitate, în decembrie 2022, timp de mai bine de zece luni n-a mai scos nimeni o vorbă, iar ulterior au apărut câteva explicaţii timide despre faptul că proiectul nu este gata, deşi termenul-limită a fost depăşit. Odată cu pericolul de a-i prinde alegerile locale cu pantalonii în vine, oamenii politici au scos din nou pe tarabă aeroportul. În noile angajamente, foarte interesante sunt sumele necesare, care au crescut de vreo 5-6 ori faţă de previziunile iniţiale, ceea ce face mult mai dificilă obţinerea unei finanţări, precum şi legarea proiectului de un altul, cel al extinderii poligonului de la Smârdan. Această extindere, deşi nu s-a spus concret, este o lucrare de anvergură, iar dacă se va urma "scenariul" de la Kogălniceanu, unde proiectul, deja lansat, se întinde pe... 20 de ani, perspectivele de a se construi un aeroport în proximitatea Smârdanului ajung să ţină de viitorul foarte îndepărtat.

Dar, hei, important este că aeroportul se va construi, ce mai contează când! În definitiv, alegeri locale mai sunt şi în 2028, şi în 2032, ba chiar şi în 2036 și 2040, dacă până atunci nu dă peste noi vreo rachetă putinistă sau cutremurul ăla mare pe care-l tot anunţă Mărmureanu!

Citit 1831 ori Ultima modificare Marți, 06 Februarie 2024 22:15

Mai multe din această categorie:

8 comentarii

  • postat de marr
    Miercuri, 07 Februarie 2024 19:59
    86.124.203.***
    Las' ca se aleg cu Posturi de parlamentari/euroParlamentari si-i doare'n fund de Galati-Braila .
    Se duc la Bucuresti si cotcodacesc alte planuri , despre cum sa urce mai la Varf .
    Daca ei traiesc bine ...restul ce Conteaza ? Eventual mai marim o Taxa.
    0
    2
  • postat de Ivascu
    Miercuri, 07 Februarie 2024 19:41
    128.127.117.***
    Astia cu planul imi amintesc de Dragnea si Olguta, cand incepusera sa construiasca drumul expres Craiova-Pitesti, cu trei borduri, un sac de ciment, o roaba si o mistrie.
    Ce mai vremuri!!!!!
    0
    2
  • postat de ADYtza 74
    Miercuri, 07 Februarie 2024 14:27
    86.124.201.***
    Spre deosebire de o lucrare (cladiri ,drumuri ,poduri e.t.c.) la care se vade ca sunt incepute ,sau se lucreaza sau nu ,la studii de feza si prefezabilitate nu stie mai nimeni daca e in lucru ,daca sa facut sau nu. A fost publicat vreodata si pus in atentie unul terminat ?
    0
    10
  • postat de MM
    Miercuri, 07 Februarie 2024 12:47
    5.13.140.***
    Mai nou, se întrevede în zare, un nou studiu de fezabilitate, cel cu stadionul ultramodern de la Galați. Cert este că studiul de fezabilitate se va realiza. Iar stadionul, cum bine spuneai mai sunt multe mandate de câștigat de pe seama stadionului. În rest, Dumnezeu cu mila.
    0
    12
  • postat de Feri
    Miercuri, 07 Februarie 2024 10:55
    84.232.141.***
    Povesti pentru cei ce le inghit, targul galati de treizeci de ani este in cadere continua, continua, restul praf in ochi pentru prostime, acum faceti si aeroport, aduceti investitori, construiti centuri….in fiecare an electoral, doar atunci, sunteti activi, in rest, afaceri, spagi si imbogatire
    Uit
    0
    21
  • postat de florin
    Miercuri, 07 Februarie 2024 09:20
    86.124.202.***
    Cum în zona este un aeroport care sta nefolosit ...Industrial Galațiul tinde spre zero!Cu agricultura la fel!După rezultatele economice doar Covasna a stat mai rău anul trecut!Un aeroport sigur nu ne va salva!Ne-am întors în anii 50!După război am mai stat așa rău economic și nr de populație!
    4
    14
  • postat de un observator
    Miercuri, 07 Februarie 2024 07:35
    193.230.156.***
    O vorbă veche spune: facem planuri ca țiganu'
    4
    23
  • postat de Noroc si la mai mare si nu uitati sa votati ca tot la fel o so luati ...
    Miercuri, 07 Februarie 2024 04:18
    108.245.201.***
    Ati aflat sau nu inca ? La Galati/Braila ,fara poc stampila . Nu se vrea nimic, In toata zona nu vor sa faca nimc pur si simplu , de atatea zeci de ani nimic nu s-a facut sa produca sa lucreze cetateanul pe un salariu decent . Podul e un miracol . Mai bine faceau aeroport mai intai si apoi pod ..
    4
    18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.