Educarea copilului, la privat sau la stat

Educarea copilului, la privat sau la stat
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Copii sunt oglinda părinţilor, care vor, în mod natural, tot ce e mai bine pentru ei. Nivelul veniturilor este însă un factor determinant în alegerea sistemului de învăţământ pe care îl urmează cel mic, un alt factor deloc de neglijat fiind neîncrederea adulţilor în alternativa din zona privată. În opinia psihologului Alexandru Pleşea, există câteva diferențe care merită observate între un regim privat și unul de stat. Acestea se pot verifica prin simpla observație a comportamentului copilului și a celui al profesorului sau educatorului, și anume:

- Comportamentul copilului: lipsa de răbdare, de atenție - concentrare, lipsa de reacție sau răspuns la noi jocuri care apar, de timpul de stat pe telefon, lipsa de creativitate în noi jocuri, de intrat în discuție cu alți copii sau nu. Aceste atitudini se pot observa și ele sunt un semn pentru dezvoltarea copilului. În acest caz, adulții ajută copilul prin implicare activă constantă.

- Comportamentul educatorului: se face prin observarea față în față, în ședințe cu părinții și prin discuție liberă: dacă rămâne atent la ce îi spui sau îl rogi, mișcarea ochilor și mâinilor, zâmbetul sau aprecierea pe care o face față de alți copii, reacția sau răspunsul la sugestiile sau mențiunile părintelui, atitudinea emoțională față de copii și față de el însuși sau față oamenii din jur.

Diferența între școlile private și cele de stat

“Atât şcolile de stat, cât și cele private sunt utile, însă utilitatea are niveluri și ele trebuie menționate. Școlile de stat îl învață pe copil cum să se încadreze în societate, să învețe prin funcția sa rațională, să ia parte la competiție sau concurență, să memoreze mecanic, să se încadreze în legile și regulile școlii și să mențină ordinea generală, cât și comportamentul îndoctrinat de către educatori în ceea ce îi privește pe colegi. De cealaltă parte, școlile private îl învață pe copil cum să învețe, cum să găsească singur soluții la probleme, cum să se raporteze emoțional la lumea din jur, îmbină învățatul prin funcția emoțională și cea rațională simultan, învață cum să investească încredere în alți copii sau în adulți, învață să piardă și să fie OK cu asta, nu promovează concurența sau competiția și nici bârfa”, conchide psihologul Alexandru Pleșea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minții.

(surse online)

Citit 3088 ori Ultima modificare Marți, 17 Septembrie 2019 18:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.