Trenul de epocă al Galaţiului

Trenul de epocă al Galaţiului

Evaluaţi acest articol
(9 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Un tren-unicat în România, compus dintr-o locomotivă cu aburi şi patru vagoane, care au circulat efectiv în timpul Primului Război Mondial, poate fi admirat, începând de miercuri, 28 noiembrie 2018, la Gara CFR Galaţi.

Conform reprezentanţilor CFR Marfă şi CFR Infrastructură care au făcut posibilă recondiţionarea acestui tren şi aducerea lui la Galaţi, locomotiva, construită în 1931 la Uzinele Malaxa din Bucureşti, a fost descoperită la Iaşi, "uitată de Dumnezeu într-o magazie". Locomotiva este aproape completă şi "am pregătit-o cu un om care a rămas cam singurul specialist din ţară în locomotive cu aburi, Florin Lupescu".

Primul dintre cele patru vagoane a fost construit în 1891, în Franţa, iar celelalte sunt fabricate în Germania, în timpul Primului Război Mondial. "Ele au transportat produse petroliere şi au deservit linia frontului pe toată zona, la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz", a spus Ştefan Mihai, managerul CFR Marfă Galaţi.

Deşi poate fi, trenul nu mai este funcţional, pentru că a depăşit perioada de revizie, ca să spunem aşa, a staţionat o perioadă îndelungată, cam 50 de ani. Această garnitură mergea cu "iuţeala maximă" de 60 km pe oră.

Deşi nu are o legătură "de rudenie" directă cu Galaţiul, trenul a fost adus la noi dintr-un motiv surprinzător: "Aici nu se fură! Uitaţi-vă la locomotiva din faţa gării, nu a dispărut de la ea nici măcar un bec", a spus Radu Bellu, expert de patrimoniu la CFR Braşov.

Trenul, de o importanţă istorică extraordinară, va fi amplasat, când vremea o va permite, pe o şină special construită în partea sudică a clădirii Gării CFR Galaţi.

Citit 2704 ori Ultima modificare Miercuri, 28 Noiembrie 2018 23:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.