30 de autobuze SH în plus pentru Transurb

30 de autobuze SH în plus pentru Transurb
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Consilierii locali din Comisia de Servicii şi Transporturi, în controale pe maxi-taxi * În 5 ani nu va mai fi nevoie de operatori privaţi? * Pe traseul 76, zâmbeşte, eşti filmat cu camera ascunsă! * De ce nu dau şoferii de maxi-taxi bilete? *

Municipalitatea strânge din dinţi şi caută prin în buget pentru a mări parcul de autobuze al Transurb.

Potrivit viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, în Comisia Tehnico-Economică din cadrul Primăriei Galaţi s-a decis achiziţionarea a 30 autobuze second-hand, destinate transportului în comun. Procedura de achiziţie va fi stabilită în timpul acestei săptămâni.

„Îmi este greu să spun cât vor costa. Preţurile la ofertele care există în acest moment încep de la 18.000 de euro şi ajung la 30.00 de euro pentru un autobuz”.

„Vom face un efort pentru a le achiziţiona. Transurb plăteşte către Primărie o redevenţă anuală de 37 de miliarde pe an şi vom da o parte din bani înapoi pentru a cumpăra autobuze”.

„Nu va dura mai mult de o lună până la achiziţie”, a promis viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.

Politicianul a remarcat că odată cu fluidizarea traficului, au crescut şi încasările Transurb:

„În perspectivă ar putea scădea presiunea asupra bugetului local şi am putea reduce subvenţia începând de anul viitor”.

„De exemplu, la sfârşitul zilei de luni, 10 mai, s-a făcut o analiză pe traseul 102 şi s-a constatat că au crescut încasările cu 50 la sută”, a declarat Ciumacenco.

Mediatizare mai bună

Pentru disconfortul generat odată cu modificarea traseelor şi pentru neplăcerile create, Ciumacenco a prezentat scuze gălăţenilor.

Autorităţile s-au declarat uimite că traseele nu erau cunoscute în ciuda mediatizării.

S-a luat decizia ca pe casele de bilete şi în staţie să fie afişate traseele Transurb, iar în staţiile maxi-taxi, rutele acoperite de operatorii privaţi. 

Aleşii, în vizită de lucru

Consilierii din Comisia nr. 3 şi-au parcat maşinile şi au purces să verifice traseele maxi-taxi.

Concluziile acestei documentări pe teren ni le-a prezentat Dainel Apetrechioaie:

„Împreună cu patru-cinci colegi am pornit pe trasee ca să vedem unde apar probleme”.

„Sunt trasee care funcţionează bine, altele urmează să fie perfecţionate”.

„Trebuie reglată situaţia la McDonald’s, unde se suprapun patru trasee maxi-taxi, tramvaiul Transurb şi riveranii cu maşinile, şi sunt  probleme”.

„Într-o lună de zile, lucrurile se vor aşeza. Şoferii care nu respectă condiţiile referitoare la decenţă, fumat, sunt reclamaţi la operatori. Dacă nu se conformează, riscă amenzi”, a spus Apetrechioaie.

„În 5 ani nu va mai fi nevoie de noi”

Prezent la conferinţa de presă a viceprimarului, Nicolae Marin, unul dintre operatorii din fac transport de persoane, a glumit spunând că la achiziţia autobuzelor Transurb vor contribui şi operatorii privaţi, cu plata redevenţelor care ajung la 5.000 de lei pe an de maşină.

Operatorul care a câştigat traseul 76 a admis că în cinci ani municipalitatea ar putea să se descurce fără maxi-taxi.

Marin a spus că abia aşteaptă introducerea sistemului de ticketing pentru că nu e problema operatorului faptul că şoferii nu dau bilete.

„Noi avem GPS şi patru camere de supraveghere pe fiecare maşină. Vom avea şi display în fiecare maşină şi călătorul va viziona ceea ce filmează camerele din toate unghiurile”, a declarat Nicolae Marin.

Citit 2093 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.