Autobuze vechi sau microbuze noi?

Autobuze vechi sau microbuze noi?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Este nevoie de o suplimentare în transportul local” crede preşedintele FORT Galaţi * Programul RABLA, varianta Primăria Galaţi *

„Cum adică nu mai ajungeţi în Port Bazinul Nou? Păi şi eu cu ce ajung acolo?! Pe jos!?”, se răţoia ieri, în staţia de maxitaxi din Micro 19, o femeie către şoferul unui microbuz.

„Nu ştiu, doamnă, eu nu am nicio vină, n-aveţi decât să cereţi de la Primărie, şi noi am cerut şi nu am primit vreun răspuns!”, i-a replicat şoferul calm, lăsând-o pe călătoare în staţie, confuză.

Asemenea discuţii au loc de câteva ori pe zi în diverse zone ale oraşului.

Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a declarat că prima lună de după intrarea în vigoare a noului regulament de transport va fi una de probă şi că lucrurile care nu merg vor fi îmbunătăţite.

Dacă gălăţenii care folosesc transportul local în comun se simt în continuare năuciţi de modificarea traseelor şi bombardează cu întrebări, în tabăra operatorilor privaţi lucrurile sunt din ce în ce mai triste.

Şoferii de pe traseele circulare se plâng nu mai apucă nici să-şi tragă sufletul, darămite să mai facă vreo pauză de masă.

Cei de pe traseele Micro 19-Parc CFR sau Gară merg cu maşinile burduşite de călători care parcă sfidează autobuzele Transurb.

Operatorii de pe traseele noi nu ştiu dacă vor avea cu ce plăti leasingurile maşinilor, şoferii şi celelalte cheltuieli.

Colac peste pupăză, municipalitatea a anunţat încă de săptămâna trecută intenţia de a achiziţiona – chiar şi în actualele condiţii de criză – 30 de autobuze SH pentru Transurb.

Aşa stând lucrurile, am cerut opinia lui Sorin Amarinei (FOTO), preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) – filiala Galaţi despre cum se simte transportul gălăţean la zece zile după ce au intrat în vigoare regulile noi.

O maşină trage pentru două

Sorin Amarinei ne-a declarat că a participat la toate şedinţele Comisiei de specialitate a Primăriei şi Consiliului Local şi că deocamdată s-a convenit pentru perioada următoare un stand-by.

Un lucru e cert: „E nevoie de o suplimentare a microbuzelor pe anumite trasee cum ar fi  traseul 75 sau cele din Micro 19 către Gară şi Parc CFR unde nu e normal ca oamenii să meargă înghesuiţi ca sardelele pe cele 11 locuri rămase în microbuze”.

„Traseele noi se formează într-un an. În plus, în acest moment, o maşină lucrează pentru a acoperi plata leasing-ul la două maşini şi abia reuşim să ne plătim şoferii şi celelalte cheltuieli zilnice”.

„O suplimentare cu 30 de microbuze, făcută diferenţiat, pe anumite trasee, ar rezolva atât problema operatorilor, cât şi a călătorilor”.

„Noi am anticipat toate aceste probleme înainte de intrarea în vigoare a noului transport, când tot trăgeam semnale de alarmă”.

„Se vede clar acum lipsa unui studiu bazat pe realităţile pieţei atunci când a fost stabilit noul regulament de transport”, ne-a declarat Sorin Amarinei.

Liderul FORT Galaţi nu e încântat nici de faptul că pe zona Micro 19 gălăţenii nu mai au posibilitatea de a alege între microbuze şi Transurb.

Aducem Rabla pe şosele?

Vestea că municipalitatea vrea să suplimenteze numărul de autobuze al Transurb cu încă 30 de vehicule la mâna a doua i-a bulversat pe operatorii privaţi care stau cu maşini noi pe tuşă:

„Ni se pare tot ce poate fi mai rău să vină autobuze care nu au nici măcar Euro 1 sau 2, care poluează, bune pentru programul Rabla şi să mai şi dăm bani pe ele, pe criza asta”.

Noi avem maşini din 2010 care stau degeaba. Poate că există interese, dar a apela la soluţia achiziţionării unor autobuze SH este cel puţin nelaloculei”, ne-a declarat Sorin Amarinei.

Soluţia pentru Damen

Salariaţii Damen au la dispoziţie cursele convenţie asigurate de un operator privat.

„Am detensionat situaţia de la Damen prin aceste curse-convenţie, încercând să răspundem nevoii oamenilor”.

„Facem curse la preţul de un leu deşi, de regulă, preţul unei curse conveţie ar trebui să fie mai mare, pentru că maşina se întoarce goală”.

„Nu vrem să punem, însă, presiune pe oameni în această situaţie de criză”, ne-a declarat liderul FORT Galaţi.

Citit 3786 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.