A primi sau a nu primi cardul de energie

A primi sau a nu primi cardul de energie
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Aproximativ patru milioane de persoane vulnerabile din România, care locuiesc în circa 2,8 milioane de gospodării eligibile, primesc în acest an, prin intermediul unui proiect cu fonduri europene derulat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, un ajutor pentru plata facturilor la energie în valoare de 1.400 de lei (în două tranșe de câte 700 de lei), sub forma cardurilor de energie.

Începând cu 1 februarie, primele carduri au ajuns la beneficiari, iar plățile se pot face începând cu 20 februarie 2023, pentru facturile curente (emise după 1 ianuarie 2023) și facturile restante (dar nu mai vechi de 1 octombrie 2022). Cardurile de energie sunt distribuite prin Poșta Română.

În principiu, de cardurile de energie beneficiază pensionarii cu venituri lunare mai mici sau egale cu 2.000 de lei, persoanele cu diverse grade de handicap care câștigă cel mult 2.000 de lei pe lună, familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei, precum și familiile și persoanele singure cărora li s-a stabilit dreptul la venitul minim garantat.

În primă fază, pentru județul Galați au fost primite 40.000 de carduri de energie pentru gălățeni declarați. La Oficiul Județean de Poștă Galați s-au mai primit și 11.600 de înștiințări pentru consumatori neeligibili, care vor fi distribuite de poștașii gălățeni din urban și rural.

Un ghid și un call-center

Evident, se înregistrează și numeroase situații speciale, care nu se regăsesc în șabloanele prevăzute de minister. Pentru a veni în sprijinul beneficiarilor, MIPE a întocmit un ghid cu situații speciale și informații utile pentru rezolvarea cazurilor care apar în implementarea cardurilor de energie, ghid care conține 27 de situații distincte. De asemenea, începând cu 1 februarie este disponibil și un call-center dedicat cardurilor de energie, ce poate fi apelat de luni până vineri, de la 8,00 dimineața la 8,00 seara, la numărul de telefon 031 9966.

Cazuri deosebite sesizate de cititori ai „Vieții libere”

Ghidul publicat de MIPE nu cuprinde, însă, toate situațiile speciale care pot interveni. Iată, în continuare, doar trei exemple din Galați, sesizate de cititorii „Vieții libere” și pe care am încercat să le clarificăm cu ajutorul directorului Oficiului Județean de Poștă Galați, Anișoara Neculai.

„Vă aduc la cunoștință lipsa de reglementări pentru cardurile de energie în cazul persoanelor decedate între timp. Mama mea a fost bolnavă cu handicap grav, la pat, și a murit pe 1 martie anul acesta. În momentul de față nu îi pot plăti facturile din timpul vieții cu cardul de energie, pentru că a murit. Deși facturile sunt pe date anterioare morții, iar la energie electrică se emit la 3 luni! Am făcut sesizare la Poșta Română, la București; termenul de rezolvare e de 6 luni. Puteți să ne ajutați în acest demers pe lângă cei de la Poșta Română și cei responsabili cu proiectul?”, ne-a scris Carmen Ceapraga.

Conform directorului OJP Galați, Anișoara Neculai, odată ce un beneficiar a decedat, cardul de energie nu mai poate fi folosit pentru plăți de niciunul dintre ceilalți membri ai familiei, fie ei soț, soție, fiu sau fiică.

„Locuim mai multe familii la aceeași adresă, într-o curte comună. Deși avem branșamente separate pentru fiecare familie, s-a primit un singur card de energie. Ce avem de făcut?”, ne-a întrebat Mariana C. „Dacă sunt mai multe gospodării la aceeași adresă, în curte comună, cardul de energie trebuie predat și fiecare familie să dea declarație pe proprie răspundere că se încadrează în condițiile de acordare stabilite”, ne-a răspuns directoarea Poștei gălățene.

„Venitul meu lunar este de fix 2.000 de lei, niciun leu în plus, am fost și la Finanțe de unde mi s-a eliberat adeverință care atestă acest lucru. Cu toate acestea, mi s-a spus că nu mă încadrez în condițiile stabilite și că nu pot beneficia de card”, ne-a spus Virginia A., tot din Galați. „Mărturisesc că este prima dată când aud de un astfel de caz. Doamna în cauză ar trebui să sune la call-center pentru a clarifica situația. Cu CNP-ul doamnei ar trebui să fie interogat încă o dată sistemul, poate că eligibilitatea a fost stabilită ulterior”, ne-a mai spus directorul Oficiului Județean de Poștă Galați, Anișoara Neculai.

Le recomandăm tuturor gălățenilor care se confruntă cu situații speciale privind (ne)acordarea cardurilor de energie să consulte ghidul realizat de MIPE sau să apeleze numărul de call-center 0319966.

Citit 6715 ori Ultima modificare Vineri, 10 Martie 2023 10:07

1 comentariu

  • postat de Pavel Dănita
    Duminică, 12 Martie 2023 21:19
    5.14.149.***
    Buna seara mă numesc Pavel Dănita locuiesc în loc .Smârdan jud. Galați SI nu am primit cardul de energie mulțumesc .
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.