Deși, de mai bine de o lună, elevii se relaxează în vacanța de vară, la Școala Gimnazială nr. 26, zilele trec în pași de roboți, elevii fiind implicați în cadrul activităților din proiectul ,,H-our robot’’, finanțat prin programul Start ONG lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.
Folosind motoare și senzori, plantele sunt udate cu ajutorul dispozitivelor robotice realizate de elevi. Prin elementele sale acest proiect celebrează educația multidisciplinară și susține dezvoltarea emoțională și capacitățile tehnice ale copiilor.
„Încă de la început, scopul proiectului a fost acela de a implica elevii școlii noastre în activități care să le dezvolte abilitățile tehnice. Îi introducem în lumea STEM utilizând construcția și programarea roboților ca vehicule de asimilare a informațiilor teoretice de la școală. Cu ajutorul profesorilor, elevii au aflat informații despre cum vom utiliza dispozitivele IOT pentru a îngriji plantele din sala de clasă. Prima activitate este dedicată construcției și programării unei sere suspendate, rotative, din piese de lego din setul SPIKE Essential. Am explicat copiilor cum putem crește plantele și pe verticală atunci atunci când spațiile disponibile sunt mici, așa cum se întâmplă în orașe. Profesorii au descris mecanismele de hrănire a plantelor, le-au explicat participanților de ce este important să trăim înconjurați de un mediu verde. Calitatea apei și calitatea aerului reprezintă elementele imperios necesare pentru viața oamenilor. Cum ne putem asigura o calitate ridicată a vieții și cum ne ajută plantele reprezintă provocări pentru omenire astăzi”, ne-a povestit prof. Charlotte Barbu, directoarea unității de învățământ în care se desfășoară proiectul.