Proprietarii francizei James Bond au denunțat tentativa unui om de afaceri austriac de a prelua controlul asupra numelui superspionului în Europa drept un „atac fără precedent” asupra unei francize globale de miliarde de lire sterline.
În februarie, „The Guardian” a dezvăluit că un dezvoltator imobiliar cu sediul în Dubai a depus cereri în Marea Britanie și Uniunea Europeană, susținând că lipsa utilizării a făcut ca diversele forme de protecție legate de proprietatea intelectuală a lui James Bond, inclusiv numele său, codul 007 și celebra replică „Bond, James Bond”, să fi expirat, scrie News.ro. Aproape toate cele nouă mărci înregistrate contestate se referă la comercializarea de bunuri și servicii sub numele Bond, care pot fi atacate după cinci ani de „neutilizare”.
Josef Kleindienst, un austriac care construiește un complex rezidențial de lux în valoare de 5 miliarde de dolari numit "Heart of Europe", pe șase insule artificiale din Dubai, a susținut că mărcile au fost exploatate comercial sub nivelul potențialului.
„James Bond este o marcă cu cea mai înaltă reputație în UE”, a declarat Rudolf Böckenholt, de la Boehmert & Boehmert, unul dintre cele mai mari birouri de avocatură în domeniul proprietății intelectuale din Europa, care reprezintă Danjaq, compania americană care controlează drepturile asupra comercializării mondiale a brandului James Bond, împreună cu compania britanică de producţie Eon.
„Mărcile sunt, de asemenea, licențiate pentru numeroase produse de consum și articole comercializate, variind de la produse foarte luxoase până la produse de zi cu zi, precum și pentru alte servicii. Aceste bunuri și serviciile corespunzătoare sunt acoperite de mai multe mărci care au fost contestate de reclamantul Josef Kleindienst, într-un atac fără precedent”, a adăugat Böckenholt.
Avocații Danjaq pregătesc probe pentru a demonstra că mărcile încă sunt comercializate, susținând în același timp că provocările lui Kleindienst legate de „neutilizare” „reprezintă un abuz de procedură.”