CRONICĂ DE CENACLU/ Pintilie Ioan Dan, Cleopatra şi Omar Khayam

CRONICĂ DE CENACLU/ Pintilie Ioan Dan, Cleopatra şi Omar Khayam
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În textele prezentate şedinţa trecută, poetul Ioan Dan Pintilie alternează starea de meditaţie cu cea de satiră, dezvăluind totodată (nu într-un mod evident - n.n.) influenţe din Păunescu, Dinescu ori Ioanid Romanescu (Ion Avram).

Aştept un tren în fiecare noapte/ un tren lipsit de roţi şi de vagoane/ şi sunt singura umbră a liniei ferate/ în halta fără lacrimi şi peroane

A.G. Secară este de părere că umorul nu-i foloseşte autorului întotdeauna, având pe ici, pe colo, câteva construcţii nefericite, care potihnesc discursul liric, iar Marius Grama exemplifică momentele în care lui Ioan Dan Pintilie îi “scapă” ba ritmul, ba rima, ceea ce conduce la apariţia unui zgomot de fond (Carmen Neacşu).

Soldatul nu există plumbul nu există/ Şi vara şi iarna coboară odat-amândouă/ Puşca soldatului acum e foarte tristă/ Iar eu sunt şi zăpadă şi rouă

Anca Şerban Gaiu observă faptul că autorul nu se înscrie în acelaşi registru de la început până la sfârşit, oscilând între versuri pline de melancolie şi cele băşcălioase în care rareori apare sclipirea poeziei. Aplecarea către filosofie, deşi nu abordează teme majore, nu-l avantajează, dar reuşeşte atunci când dă dovadă de sinceritate (Stela Iorga).

Toată copilăria am căutat/ Un cuib de ciocârlie/ Pe care nu l-am găsit/ Niciodată

În poeziile sale, publicate în volumul Tărâmul cuvintelor (Editura Sinteze, 2012), Ioan Dan Pintilie porneşte îndrăzneţ, cu forţă de expresie, înarmat cu emoţie, însă pe drum, pe undeva, tensiunea se risipeşte din dorinţa autorului de a explica şi de a înlătura astfel orice dubiu de interpretare a metaforei.

Acestea fiind spuse, vă aşteptăm şi astăzi, 17 octombrie, de la ora 18,00, la sediul cotidianului "Viaţa liberă", pentru a-l asculta pe A.G. Secară.

Citit 770 ori Ultima modificare Vineri, 17 Octombrie 2014 14:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.