Cui îi cumpără Ministerul Dezvoltării autobuze electrice şi troleibuze

Cui îi cumpără Ministerul Dezvoltării autobuze electrice şi troleibuze

Autobuzul electric pe care gălăţenii l-au putut testa în 2014 Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(29 voturi)
4 comentarii

Graţie parteneriatului cu Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Galaţiul va avea zece tramvaie noi, achiziţionate cu fonduri europene, tramvaie mai mult decât necesare pentru cele trei trasee de transport care au mai rămas în oraş. În cadrul licitaţiei lansate de minister, cele zece tramvaie cuvenite Galaţiului fac parte dintr-un lot de 40 de asemenea mijloace de transport, din care zece vor ajunge la Brăila, iar 20 la Ploieşti. Pentru că, în acest moment, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) sunt în desfăşurare nu mai puţin de zece licitaţii organizate de MDRAP pentru achiziţia de mijloace de transport, am fost curioşi să aflăm cine sunt cei care vor beneficia de ele.

Nu mai puţin de 316 autobuze electrice cu staţiile de încărcare necesare, 78 de tramvaie şi 40 de troleibuze fac obiectul unor licitaţii lansate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Mijloacele de transport vor fi achiziţionate cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, în baza unor parteneriate încheiate de autorităţile locale cu ministerul. Şi dacă noi câştigăm zece tramvaie din parteneriatul cu MDRAP, haideţi să vedem ce câştigă alţii.

Braşov: 26 de troleibuze şi 20 de autobuze electrice

Municipiul Braşov a semnat, pe 1 iulie, contractul de achiziţie publică pentru 26 troleibuze noi, cu lungimea de circa 18 metri, destinate transportului public urban de călători. Licitaţia a fost organizată de MDRAP, iar câştigător este Solaris Bus & Coach, cu o ofertă de 77.354.784 de lei fără TVA. Nu sunt, însă, singurele mijloace de transport câştigate de braşoveni!

MDRAP a lansat, tot la începutul acestei luni, o licitaţie pentru achiziţionarea a 8 autobuze electrice cu lungimea de circa 12 metri, destinate transportului public urban de călători, operabile în condiţii de deal, în conformitate cu Protocolul de asociere semnat între minister şi Municipiul Braşov.

Braşovul este inclus şi într-un lot de alte 56 de autobuze electrice cu lungimea de circa 18 metri. Oraşului de la poalele Tâmpei îi sunt rezervate 12 asemenea autobuze electrice, patru staţii de încărcare rapidă şi 12 staţii de încărcare lentă. Celelalte 44 de autobuze electrice din lot sunt rezervate Timişoarei, împreună cu 15 staţii de încărcare rapidă şi 44 staţii de încărcare lentă.

Ploieşti: 20 de tramvaie, 20 de troleibuze, 9 autobuze electrice

Municipiul Ploieşti nu va câştiga doar cele 20 de tramvaie din lotul scos la licitaţie de MDRAP.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, Ploieştiul ar urma să beneficieze şi de 20 troleibuze normale, de circa 12 metri, dar şi de 9 autobuze electrice, de circa 12 metri, destinate transportului public urban de călători în relief de şes, trei staţii de încărcare rapidă şi 9 staţii de încărcare lentă.

Iaşi: 16 tramvaie şi 44 de autobuze electrice

Pentru municipiul Iaşi, MDRAP a lansat achiziţia a 16 tramvaie cu lungimea de circa 30 de metri, destinate transportului public urban de călători.

Iaşiul face parte şi dintr-un lot de 70 autobuze electrice, cu lungimea de circa 10 metri. Conform datelor, ieşenii ar urma să beneficieze de 24 de autobuze electrice, destinate transportului public urban de călători, operabile în condiţii de deal, 24 staţii de încărcare lentă şi 7 staţii de încărcare rapidă.

Iaşiul se regăseşte şi într-o licitaţie lansată de Ministerul Dezvoltării pentru achiziţionarea a 131 autobuze electrice cu lungimea de circa 12 metri, destinate transportului public urban de călători, operabile în condiţii de deal. Lotul municipiului Iaşi cuprinde 20 de asemenea autobuze electrice, 6 staţii de încărcare rapidă şi 20 staţii de încărcare lentă.

Clauză

Trebuie spus că toate aceste proceduri de achiziţie sunt iniţiate sub incidenţa clauzei suspensive, „în sensul că încheierea/ semnarea contractelor de furnizare se va realiza sub rezerva semnării contractului de finanţare, respectiv alocarea/ obţinerea fondurilor necesare”, prin Programul Operaţional Regional.

Aşteptăm ca funcţionarii responsabili din Primăria municipiului Galaţi să explice de ce oraşul nostru va beneficia doar de cele zece tramvaie cumpărate de MDRAP, nu şi de autobuze electrice, precum Braşovul, Iaşiul sau Ploieştiul.

Ce câştigă Brăila şi Constanţa

Galaţiul are, în prezent, 17 troleibuze noi, contractate iniţial cu bani dintr-un împrumut de fosta administraţie locală, dar pentru care actuala administraţie a reuşit să obţină fonduri europene acordate pentru proiectele retrospective. Galaţiul va avea şi 10 tramvaie noi, cumpărate cu fonduri europene de Ministerul Dezvoltării, pe baza unui parteneriat cu administraţia locală.

Administraţie care aşteaptă încă de la finele anului trecut să semneze şi finanţarea europeană pentru achiziţia unui număr de minimum opt tramvaie care ar urma să fie fabricate la Astra Arad. Dacă troleibuzele acoperă două trasee, tramvaiele circulă pe trei rute. Pentru cele 26 de trasee de autobuz existente în prezent în Galaţi, vor fi cumpărate 40 de autobuze Euro 6, cu bani împrumutaţi, şi 20 de minibuze, cu fonduri de la bugetul local. De asemenea, ar urma să fie lansată şi licitaţia pentru 20 de autobuze hibrid, cumpărate tot pe credit.

Mai norocoasă se poate considera Brăila, care, pe lângă cele zece tramvaie, ar urma să beneficieze şi de 11 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri. Cât despre Constanţa, MDRAP ar urma să-i cumpere 21 autobuze electrice cu lungimea de 10 metri şi alte 20 autobuze electrice de 12 metri...

Citit 4066 ori Ultima modificare Miercuri, 31 Iulie 2019 13:00

4 comentarii

  • postat de Raabis Ștefan Bădiță Vineri, 23 August 2019 12:45 185.53.196.*** Link la comentariu
    0
    0

    Galati:

    18 tramvaie, 50 de autobuze hibrid.

    Rețeaua de troleibuze va întra și în Gara Mare. Traseul 9 va deveni troleibuz. La fel le Bd. Traian pana la Metro, pentru traseul 35. Totodată se muta rețeaua pe la cimitirul catusa, astfel, 105 dispare și este făcut 102 mai lung și cu mai multe trolee. De asemenea, după extindere l, vom. Mai avea nevoie de vreo 30 de troleibuze.

    Raportează
  • postat de maricel Joi, 25 Iulie 2019 23:01 82.94.23.*** Link la comentariu
    0
    0

    pai cu asemenea ...conducatori...ce te mira???

    Raportează
  • postat de galatean Joi, 25 Iulie 2019 10:11 82.137.12.*** Link la comentariu
    2
    13

    Nu era vorba ca se extinde reteaua de troleibuze? Ramanem deci doar cu cele 2 (+2) trasee? (101), 102, (103), 104?

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 25 Iulie 2019 09:48 84.117.41.*** Link la comentariu
    2
    22

    Va puneti intrebarea de ce orasul nostru nu este agreat
    Nu avem o administratie competenta, o administratie
    care si-a batut joc de fondurile europene si n-a atras
    niciun fel de investitor.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.