Pierdere de peste 5,1 milioane de lei la Transurb, în 2022
Foto: Anca Melinte

Pierdere de peste 5,1 milioane de lei la Transurb, în 2022
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

O pierdere de peste 5,1 milioane de lei reprezintă rezultatul preliminar al anului 2022 la SC Transurb SA, compania publică de transport în comun, potrivit documentelor prezentate Consiliului Local Galaţi.

Rezultatul negativ reprezintă, totuşi, un progres, dacă luăm în calcul faptul că Transurb a încheiat anul 2021 cu o pierdere mai mare, de peste 6,29 milioane de lei. Important este că, în 2023, operatorul îşi propune să iasă pe plus cu 100.000 de lei. Rămâne de văzut dacă va şi reuşi.

Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al societăţii Transurb SA pentru anul 2023 va fi supus aprobării aleşilor locali la şedinţa ordinară de joi, 23 februarie 2023. Documentele arată negru pe alb situaţia financiară a societăţii, dar şi "optimismul" celor care o conduc. Şi spunem asta pentru că, în documentele bugetare pentru anul 2022, compania de transport îşi propusese să iasă pe plus cu 360.000 de lei. Cu venituri de 88,69 milioane de lei şi cheltuieli de 93,8 milioane de lei, a reuşit în final un minus de 5,1 milioane de lei, depăşit de pierderea anului 2021 - 6,29 milioane de lei.

Realitatea din cifre

"În proiecţia bugetară pe anul 2023, se propune creşterea veniturilor totale cu cinci la sută şi menţinerea cheltuielilor totale la nivelul celor preliminate în 2022, asigurând echilibrul economic şi financiar al societăţii", se arată în raportul de specialitate al proiectului de buget.

Concret, pentru 2023, bugetul Transurb prevede venituri totale de 93,12 milioane de lei, cu cinci la sută mai mult faţă de preliminările anului 2022. Societatea plănuieşte ca veniturile din transportul public local prin curse regulate, veniturile din vânzări de bilete şi abonamente să crească la 22,74 milioane de lei, faţă de 16,63 milioane de lei care se prefigurează pentru 2022.

Cheltuielile totale propuse pentru anul 2023 sunt în sumă de 93,02 milioane de lei, cu unu la sută mai puţin faţă de valoarea preliminată în 2022.

O scădere importantă, de 24 la sută, se prevede la cheltuielile cu combustibilul: 13,1 milioane de lei, faţă de 17,34 milioane de lei, estimarea din 2022. Această reducere a cheltuielilor este motivată de reducerea numărului de kilometri pe care îi parcurg mijloacele de transport ale Transurb. Cu 27 la sută se estimează să scadă şi cheltuielile cu energia şi apa, până la 4,99 milioane de lei.

În schimb, cresc la 65,16 milioane de lei cheltuielile de natură salarială.

Ce bani în plus ar putea primi salariaţii

Conform notei de fundamentare a bugetului, cheltuielile cu personalul cresc cu zece la sută. Cele mai importante sume sunt: cheltuieli cu salariile - 59,67 milioane, bonusuri - 5,49 milioane, cheltuieli cu plăţile compensatorii aferente disponibilizării de personal din 2022 - 876.000 de lei.

"În conformitate cu prevederile Legii bugetului de stat, a fost luată în calcul o creştere care se va acorda salariaţilor la salariul de bază, în cursul anului 2023, în etape. Astfel, în luna februarie, fiecare salariat va primi o creştere de 400 de lei, iar în luna august, fiecare salariat va primi o creştere de 250 de lei. Dacă este necesar pentru respectarea contractului colectiv de muncă, în funcţie de veniturile realizate în timpul anului, se va face o rectificare a bugetului de venituri şi cheltuieli", se precizează în nota de fundamentare.

Conform documentelor, compania de transport are 650 de salariaţi.

Restanţe

Potrivit documentelor bugetare, Transurb înregistrează, pentru 2022, plăţi restante de 10,12 milioane de lei şi creanţe restante de 4,88 milioane de lei. "Pentru anul curent, conducerea executivă a societăţii Transurb se orientează către diminuarea plăţilor restante prin alocarea mai atentă a resurselor financiare. În anul 2023, Transurb continuă planul de restructurare a obligaţiilor bugetare restante, prin care se vor stinge datorii în sumă de 1,4 milioane de lei, conform graficului de eşalonare la plată", se mai arată în proiectul de hotărâre care aşteaptă votul aleşilor locali.

Citit 8414 ori Ultima modificare Marți, 21 Februarie 2023 11:44

21 comentarii

  • postat de Mir
    Marți, 21 Februarie 2023 17:22
    5.13.158.***
    Dar cum draq să iasă "pe pierdere"...când, de când au scos mizeriile acelea de "cașcarabete" zise "maxi-taxi" de către niște cocălari, Transurb a rămas singurul operator din Galați... Ba chiar li s-a modernizat și flota.

    "Pe pierdere" față de ce anume? Față de ce peroadă? Dar față de ce anume cpe pierdere...? Asta dacă nu cumva și-au tot dat ei măriri de salarii șmecherii... "Pe pierdere" că ce...? Că n-au (mai) scos/obținut profitul pe care-l vroiau/visau ei de 'nșpe miliarde de heuroi sau ce?

    Cum draq să spună că-i pe pierdere? Ce? Ori bagă strâmbe că vor iar subvenții de la bugetul local, pe care ei șme cherii de la Transurb să și-i bage prin buzunare, să-și burdușeasCĂ COnturile proprii?

    Care "pe pierdere"? Ce draq bre, ăi îi tratează pe gălățeni ca pe pr0știi lor. Dacă-i "pe pierdere" Transurbul, atunci trebuie demiși incompetenții de la vârful Transurbului...
    Ce consideră ei a fi "pe pierdere"? Sau tot tatonează ei terenul(să vadă dacă se revoltă lumea pe scumpirea luxului pe care-l vor a-l obține pentru propriile lor persoane/șme cheri de la Transurb) pentru scumpirea biletului...!??

    Să ne spună și nouă gălățenilor cum au calculat ei acea zisă "a fi pe pierdere"!?? Dar cu cât sperau/vroiau să se îndestuleze ei, iar asta pe cârca/seama cetățeanului gălățean, cetățean gălățean care trebuie să susțină el/ei din buzunarul/salariile lor, luxul pe care-l vor unii șme cheri de la Transurb.

    Așa a fost, de fiecare dată și când s-a auzit că se vor mări/s-au când s-au mărit veniturile(pensiile, salariile) românilor, imediat șmecherii producătorii/vânzătorii/comercianții/prestatorii de bunuri și servicii măriseră(peste noapte) prețurile, ca să le ia(anuleze) ei acele măriri de pensii și salarii și astfel/ca oamenilor/románilor(gălățenilor) să nu le mai rămână niciun ban în plus în buzunare...

    Așa au făcut și asta fac, chiar și acum șmecherij, pe care unii românaci(în pr0stia lor sau în necunoștință de cauză/în mod inconștient) îi susțin pe cei care țin partea șmecherilor(iată...din Energie, de exemplu)...care scumpesc artificial costul Vieții oamenilor.

    În loc să se adune oamenii/românii(sub același îndemn/scop uman) împotriva șme cherilor care se-mbogățesc(îmbogățindu-se în cârdășie cu cei care-i protejează/susțin ~ politicieni sau simpli cetățeni haștag-izați) pe seama lor și a traiului lor mizer, ei unii românaci, manipulați, se adună haștag-izați pentru alte pr0stii, făcându-le jocurile care le scumpesc lor cetățenilor traiul, în timp ce, iată, șme cherii din Energie care se îndestulează/îmbogățesc(și a cărui sistem/costuri/prețuri/facturi nu vor a le limita/PLAFONA/menține la un cost UMAN, rezonabil Vieții/traiului oamenilor/ROMÂNILOR)...și să le impună producătorilor/furnizorilor/comercianților să mențină costul Vieții la un nivel rezonabil, la limita de jos.

    Dgasta și pr0fitorii/șme cherii/șme narii au vrut și au munci (la) DEZBINAREA POPORULUI UNIT...Pentru a-i conduce/stăpâni mai ușor, la nivelul cel mai de jos și pentru a nu se uni/aduna împotrivindu-li-se adevăraților/tuturor profitorilor care se îndestulează pe seama/chinul românilor/oamenilor.

    Păcat de țară...că-i locuită.
    3
    8
    Raportează
  • postat de Simona
    Marți, 21 Februarie 2023 16:31
    89.136.0.***
    Traiul intr-un oras inseamna si transport public, care nu este profitabil. Am abonament la Transurb din 1984 cand costa 40 lei/luna pt elevi( un traseu) si 80 lei/luna pt. salariati. Astazi transportul public in Galati este foarte bun si vorbesc in cunostinta de cauza ( compar cu Brasov, Cluj, Iasi, Timisoara ). Transurb din pacate nu a reusit sa urce in tramvaie si autobuze populatia activa. Dar aici trebuie sa intervina primarul si consilierii locali prin masuri coercitive pentru cei care parcheaza masinile aiurea pe trotuar.
    Trebuie desfiintata si gratuitatea pentru elevi si studenti. Astazi un elev impertinent vorbea in gura mare in autobuz, cu un prieten, ca intarzie deoarece este intr-o cazatura de autobuz. Ca sa respecte un lucru trebuie sa plateasca jumatate din pretul unui abonament sau sa mearga pe jos, pe langa autobuz. Un produs cat timp este gratuit nu-l apreciezi
    6
    13
    Raportează
  • postat de Vali
    Marți, 21 Februarie 2023 16:16
    89.136.0.***
    Pentru Traian -mesaj corect "deszapezire".
    1
    4
    Raportează
  • postat de dinu
    Marți, 21 Februarie 2023 13:52
    78.96.81.***
    DE CE? UNDE SUNT BANII??? NU MAI SUNT ,DIN PACATE MAXI TAXI, UNDE SUNT BANII DE PE BILETE, CONDITIILE SUNT ACELEASI. POATE IN SALARII....
    2
    8
    Raportează
  • postat de daniel
    Marți, 21 Februarie 2023 13:38
    196.11.104.***
    Atata sinceritate ne emotioneaza.
    0
    8
    Raportează
  • postat de Cristi
    Marți, 21 Februarie 2023 13:37
    86.34.187.***
    Daca dispuneti un audit contabil extern e posibil sa ramaneti socati.
    1
    6
    Raportează
  • postat de Vfrhiyf
    Marți, 21 Februarie 2023 06:40
    51.179.32.***
    Cel mai probabil ,,pierderile" sunt bani care ajung în campania electorală a partidului care gestionează transurbul.
    2
    11
    Raportează
  • postat de Raul
    Luni, 20 Februarie 2023 19:12
    5.13.156.***
    ... adică pierderi de 14000 de lei pe zi. Convertite în bilete rezulta 5600 de călători care ar trebui sa călătorească sa ajungă la pierderi zero. Acești 5600 ar umple cam 80 de autobuze, aproximativ 70 de călători pe autobuz. Sa presupunem ca ar apărea acești călători... Ar avea cu ce sa se deplaseze din punctul A în punctul B?
    0
    11
    Raportează
  • postat de Gal
    Luni, 20 Februarie 2023 16:16
    5.13.193.***
    pierderi??!!! pai si unde sau pierdut banii? adica zis pierderi si normal se numeste furt cu acte in regula.
    aloooo dom primar cand mai acordati subventii la transurb ????????????????????????????????????????
    cata nerusinare; nu sunt 2 - 3 lei.
    3
    16
    Raportează
  • postat de Dumitru
    Luni, 20 Februarie 2023 16:11
    5.14.134.***
    Sunt orase unde din preocupari legate de : poluare, de trafic congestionat, de energie, de turism, se subventioneaza in totalitate pretul calatoriilor, iar biletul este gratuit.
    6
    12
    Raportează
  • postat de eu
    Luni, 20 Februarie 2023 16:02
    89.39.81.***
    programul circulatiei auto transurb in perioada de vacanta a elevilor e cel normal, nu de simbata, duminica cum ne-au obisnuit pina acum.....cele bune
    1
    10
    Raportează
  • postat de MARIA
    Luni, 20 Februarie 2023 15:40
    82.76.110.***
    PRIMARUL si conducerea TRANSURB SUNT SURZI SI ORBI LA TOATE PROPUNERILE CETATENILOR.
    ASTEA SUNT REZULTATELE CELOR CARE IN LOC SĂ ASCULTE DE CE AU NEVOIE OAMENII, AU FRAGMENT TRASEE ESENTIALE, AU DESFIINTAT FARA JUSTIFICARE TRASEE SI IATA REZULTATELE
    BRAVO DOMNILOR
    2
    21
    Raportează
  • postat de Cetateanul K
    Luni, 20 Februarie 2023 12:07
    86.124.202.***
    90% Gratuităti electorale.
    Administratori incompetenti si exagerat de bine remunerati.
    Ride-Sharing care a luat 50% din calatori(care polueaza,ingreuneaza traficul si platesc 0 taxe la bugetul local).
    Cum faceau profit aia de la maxi-taxi (si erau sute) ,si Transurb.ul nu poate?
    10
    21
    Raportează
  • postat de Transurb
    Luni, 20 Februarie 2023 11:33
    37.163.121.***
    De ce tot pomeniți despre transportul privat de acum câțiva ani? A fost o mare mizerie și o mare sursă de evaziune fiscală, poate și de spălat bani. Mijloacele de transport nu erau,nu corespundeau unui transport public în oraș. Da, se poate face transport în comun cu dubițe în regim de taxi și inchiriere cu tot cu șofer dar nu ca transport în comun de tip autobuz, tramvai. În plus dubițarii de odinioară nu respectau regulile de circulație, numărau banii în timp ce conduceau, își făceau de cap cum voiau. Circulau legende și cum că unii polițiști aveau prin interpuși dube dintrastea și nimeni nu se atingeau de ei. Problema transurb este proasta gestionare. Directorii numiți politic au făcut dezastru și scopul lor a fost să își facă mendrele politice și nu să performeze societatea. Luați directorii transurb din ultimii 30 de ani cu apartenență politică și ăștia trebuie făcuți responsabili. Ei au venit cu camarila lor de atarnatori de partid și au parazitat. Așa e și la apa canal și la toate societățile din subordinea primăriei, cl,cj. E aceeași rețetă. Vor că transurb să-și revină? Fac concurs (pe bune, nu trucat) și vine un director care nu are responsabilități și datorii politice, să aibe criterii de performanță realizabile și să răspundă cu funcția dacă nu le îndeplinește în termeni stabiliți. Să zboare toți atarnatorii incompetenți ce iau bani pe degeaba. Așa transurb va avea profit garantat și nu va mai fi o biată pusculiță de partid.
    2
    42
    Raportează
  • postat de ro
    Luni, 20 Februarie 2023 11:22
    5.13.167.***
    Management de partid. Nu avem nevoie de acesti "politicieni". Afara cu ei!
    3
    29
    Raportează
  • postat de florin
    Luni, 20 Februarie 2023 10:03
    86.124.200.***
    Din strategia Transurb 2014-2021 platita din bani publici :
    -1. Realizarea unui transport public de persoane modern, performant, care să asigure satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populației, prin servicii de calitate;
    Suntem in 2023 !La ce ne-a folosit acea strategie daca suntem in anul 2023 si avem un transport neperformant?????
    Comunicat de presa Primaria Galati in anul 2016 dupa ce au eliminat privatii din transportul public:
    ''Printr-un comunicat de presă, Primăria municipiului Galaţi a reamintit că decizia de delegare exclusivă a serviciului de transport public către SC Transurb SA a fost votată de Consiliul Local. Administraţia locală a precizat că, timp de o lună, maximum două, va monitoriza cu atenţie activitatea Transurb şi calitatea serviciilor de transport pe care le prestează populaţiei. În cazul în care Transurb nu îndeplineşte criteriile de calitate pe care şi le-a asumat şi va perturba transportul public, Primăria spune că va uza de prevederile Directivei Europene 1370 şi va apela, prin atribuire directă, la serviciile operatorilor privaţi.''
    CONSILIERII LOCALI CONSIDERA CA TRANSURB INDEPLINESTE IN 2023 CONDITIILE DE PERFORMANTA ASUMATE IN 2016?????NU CONSIDERA CONSILIERII CA ESTE NECESAR SA OBLIGE PRIMARUL SA UZEZE DE DIRECTIVA EUROPEANA 1370?????EU CONSIDER CA PRELUNGIREA ACELEI HOTARIRI A CONSILIULUI LOCAL DE A PERMITE TRANSURBULUI SA FIE SINGURA ENTITATE CARE ORGANIZEAZA TRANSPORTUL IN COMUL O RESPONSABILITATE DE A PLATI DIN BUZUNARUL PROPRIU AL CONSILIERILOR PIERDERILE DE ANUL VIITOR AL TRANSURBULUI!!!!
    Domnii consilieri ai Galatiului ar trebui sa ne spuna DE CE TRANSURBUL ESTE PE PIERDERE INCEPIND CU ANUL 2016 ADICA DIN PRIMUL AN CU MONOPOL ASUPRA AFACERII????Intre anii 2005-2015 cind Transurbul a avut concurenta pe piata nu a iesit NICIODATA PE PIERDERE!!!!!IN PRIMUL AN DE MONOPOL TRANSURB A AVUT PIERDERI DE 3 084 726 LEI!IN CONCLUZIE URGENT PRIVATIZARE !ESTE NEVOIE DE CONCURENTA!MONOPOLUL PROVOAVA LENE!!!!SI INDOLENTA!!!!
    11
    29
    Raportează
  • postat de FalimenTransurb
    Luni, 20 Februarie 2023 09:58
    5.2.209.***
    nu se poate ca, intr-o democratie, transportul local sa fie monopolizat, fara a se da dreptul companiilor private sa activeze.
    microbuzul (daca este civilizat si nu haosul care era in vremea maxi-taxi) ajuta foarte mult contribuabilii.
    pana la urma, este de preferat ca Primaria sa primeasca bani din impozite si taxe de la aceste companii de transport, decat sa bage bani intr-o companie falimentara care este Transurbul.
    12
    26
    Raportează
  • postat de Gigel
    Luni, 20 Februarie 2023 08:54
    5.13.195.***
    @Goe: pana nu le va mai da voie. Ai iesit la pensie de la stat , nu mai ai voie la stat ca angajat. Ar fi simplu. Si in medicina ar fi la fel de bine: esti medic la stat? Stai acolo sau treci la privat daca vrei la privat, nu si acolo si acolo. Sunt medici care sunt in toate clinicile private si la stat si nu fac treaba nicaieri.
    3
    43
    Raportează
  • postat de Manivela
    Luni, 20 Februarie 2023 05:53
    51.179.36.***
    - in primul rând trebuie renunțat la gratuități către orice categorie.
    - reducere număr directori
    - recuperare daune create din cauza prostului management al directorilor numiți politic (dacă e legal așa ceva)
    - eliminarea din societate a tuturor atârnătorilor de partid
    - reorganizarea și eficientizarea traseelor pentru că modelul impus de pucheanu este dezastruos.
    5
    92
    Raportează
  • postat de Goe
    Luni, 20 Februarie 2023 05:03
    5.13.136.***
    Asta este valoarea companiilor de stat ! Salarii mari,munca ioc,chiul maxim ,pretentii salariale imense ca pentru bugetari . La fel si la alte companii de stat care angajeaza pensionari in detrimentul tinerilor .Intrebarea este alta : pana cand ?
    13
    78
    Raportează
  • postat de Traian
    Duminică, 19 Februarie 2023 23:36
    5.14.134.***
    Se poate subventiona acea suma din Bugetul Local. Transportul in comun alaturi de alte servicii comunitare (inclusiv DEZAPEZIREA!!) face parte din îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor, creşterea calităţii vieţii cetăţenilor prin susţinerea dezvoltării economice a localităţilor, acordarea de facilităţi unor categorii de persoane etc. Ca nu e taraba, daca nu produce bani se inchide. Sau cum justifica primarul jalnica dezapezire, ca se consuma inutil motorina. Daca s-ar pune problema asa, salariile consilierilor si al angajatilor din Primarie sunt tot pierderi.
    10
    79
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.