Pierdere de peste 5,1 milioane de lei la Transurb, în 2022
Foto: Anca Melinte

Pierdere de peste 5,1 milioane de lei la Transurb, în 2022
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

O pierdere de peste 5,1 milioane de lei reprezintă rezultatul preliminar al anului 2022 la SC Transurb SA, compania publică de transport în comun, potrivit documentelor prezentate Consiliului Local Galaţi.

Rezultatul negativ reprezintă, totuşi, un progres, dacă luăm în calcul faptul că Transurb a încheiat anul 2021 cu o pierdere mai mare, de peste 6,29 milioane de lei. Important este că, în 2023, operatorul îşi propune să iasă pe plus cu 100.000 de lei. Rămâne de văzut dacă va şi reuşi.

Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al societăţii Transurb SA pentru anul 2023 va fi supus aprobării aleşilor locali la şedinţa ordinară de joi, 23 februarie 2023. Documentele arată negru pe alb situaţia financiară a societăţii, dar şi "optimismul" celor care o conduc. Şi spunem asta pentru că, în documentele bugetare pentru anul 2022, compania de transport îşi propusese să iasă pe plus cu 360.000 de lei. Cu venituri de 88,69 milioane de lei şi cheltuieli de 93,8 milioane de lei, a reuşit în final un minus de 5,1 milioane de lei, depăşit de pierderea anului 2021 - 6,29 milioane de lei.

Realitatea din cifre

"În proiecţia bugetară pe anul 2023, se propune creşterea veniturilor totale cu cinci la sută şi menţinerea cheltuielilor totale la nivelul celor preliminate în 2022, asigurând echilibrul economic şi financiar al societăţii", se arată în raportul de specialitate al proiectului de buget.

Concret, pentru 2023, bugetul Transurb prevede venituri totale de 93,12 milioane de lei, cu cinci la sută mai mult faţă de preliminările anului 2022. Societatea plănuieşte ca veniturile din transportul public local prin curse regulate, veniturile din vânzări de bilete şi abonamente să crească la 22,74 milioane de lei, faţă de 16,63 milioane de lei care se prefigurează pentru 2022.

Cheltuielile totale propuse pentru anul 2023 sunt în sumă de 93,02 milioane de lei, cu unu la sută mai puţin faţă de valoarea preliminată în 2022.

O scădere importantă, de 24 la sută, se prevede la cheltuielile cu combustibilul: 13,1 milioane de lei, faţă de 17,34 milioane de lei, estimarea din 2022. Această reducere a cheltuielilor este motivată de reducerea numărului de kilometri pe care îi parcurg mijloacele de transport ale Transurb. Cu 27 la sută se estimează să scadă şi cheltuielile cu energia şi apa, până la 4,99 milioane de lei.

În schimb, cresc la 65,16 milioane de lei cheltuielile de natură salarială.

Ce bani în plus ar putea primi salariaţii

Conform notei de fundamentare a bugetului, cheltuielile cu personalul cresc cu zece la sută. Cele mai importante sume sunt: cheltuieli cu salariile - 59,67 milioane, bonusuri - 5,49 milioane, cheltuieli cu plăţile compensatorii aferente disponibilizării de personal din 2022 - 876.000 de lei.

"În conformitate cu prevederile Legii bugetului de stat, a fost luată în calcul o creştere care se va acorda salariaţilor la salariul de bază, în cursul anului 2023, în etape. Astfel, în luna februarie, fiecare salariat va primi o creştere de 400 de lei, iar în luna august, fiecare salariat va primi o creştere de 250 de lei. Dacă este necesar pentru respectarea contractului colectiv de muncă, în funcţie de veniturile realizate în timpul anului, se va face o rectificare a bugetului de venituri şi cheltuieli", se precizează în nota de fundamentare.

Conform documentelor, compania de transport are 650 de salariaţi.

Restanţe

Potrivit documentelor bugetare, Transurb înregistrează, pentru 2022, plăţi restante de 10,12 milioane de lei şi creanţe restante de 4,88 milioane de lei. "Pentru anul curent, conducerea executivă a societăţii Transurb se orientează către diminuarea plăţilor restante prin alocarea mai atentă a resurselor financiare. În anul 2023, Transurb continuă planul de restructurare a obligaţiilor bugetare restante, prin care se vor stinge datorii în sumă de 1,4 milioane de lei, conform graficului de eşalonare la plată", se mai arată în proiectul de hotărâre care aşteaptă votul aleşilor locali.

Citit 8990 ori Ultima modificare Marți, 21 Februarie 2023 11:44

21 comentarii

  • postat de Mir
    Marți, 21 Februarie 2023 17:22
    5.13.158.***
    Dar cum draq să iasă "pe pierdere"...când, de când au scos mizeriile acelea de "cașcarabete" zise "maxi-taxi" de către niște cocălari, Transurb a rămas singurul operator din Galați... Ba chiar li s-a modernizat și flota.

    "Pe pierdere" față de ce anume? Față de ce peroadă? Dar față de ce anume cp
    0
    0
  • postat de Simona
    Marți, 21 Februarie 2023 16:31
    89.136.0.***
    Traiul intr-un oras inseamna si transport public, care nu este profitabil. Am abonament la Transurb din 1984 cand costa 40 lei/luna pt elevi( un traseu) si 80 lei/luna pt. salariati. Astazi transportul public in Galati este foarte bun si vorbesc in cunostinta de cauza ( compar cu Brasov, Cluj, Iasi
    0
    0
  • postat de Vali
    Marți, 21 Februarie 2023 16:16
    89.136.0.***
    Pentru Traian -mesaj corect "deszapezire".
    0
    0
  • postat de dinu
    Marți, 21 Februarie 2023 13:52
    78.96.81.***
    DE CE? UNDE SUNT BANII??? NU MAI SUNT ,DIN PACATE MAXI TAXI, UNDE SUNT BANII DE PE BILETE, CONDITIILE SUNT ACELEASI. POATE IN SALARII....
    0
    0
  • postat de daniel
    Marți, 21 Februarie 2023 13:38
    196.11.104.***
    Atata sinceritate ne emotioneaza.
    0
    0
  • postat de Cristi
    Marți, 21 Februarie 2023 13:37
    86.34.187.***
    Daca dispuneti un audit contabil extern e posibil sa ramaneti socati.
    0
    0
  • postat de Vfrhiyf
    Marți, 21 Februarie 2023 06:40
    51.179.32.***
    Cel mai probabil ,,pierderile" sunt bani care ajung în campania electorală a partidului care gestionează transurbul.
    0
    0
  • postat de Raul
    Luni, 20 Februarie 2023 19:12
    5.13.156.***
    ... adică pierderi de 14000 de lei pe zi. Convertite în bilete rezulta 5600 de călători care ar trebui sa călătorească sa ajungă la pierderi zero. Acești 5600 ar umple cam 80 de autobuze, aproximativ 70 de călători pe autobuz. Sa presupunem ca ar apărea acești călători... Ar avea cu ce sa se deplase
    0
    0
  • postat de Gal
    Luni, 20 Februarie 2023 16:16
    5.13.193.***
    pierderi??!!! pai si unde sau pierdut banii? adica zis pierderi si normal se numeste furt cu acte in regula.
    aloooo dom primar cand mai acordati subventii la transurb ????????????????????????????????????????
    cata nerusinare; nu sunt 2 - 3 lei.
    0
    0
  • postat de Dumitru
    Luni, 20 Februarie 2023 16:11
    5.14.134.***
    Sunt orase unde din preocupari legate de : poluare, de trafic congestionat, de energie, de turism, se subventioneaza in totalitate pretul calatoriilor, iar biletul este gratuit.
    0
    0
  • postat de eu
    Luni, 20 Februarie 2023 16:02
    89.39.81.***
    programul circulatiei auto transurb in perioada de vacanta a elevilor e cel normal, nu de simbata, duminica cum ne-au obisnuit pina acum.....cele bune
    0
    0
  • postat de MARIA
    Luni, 20 Februarie 2023 15:40
    82.76.110.***
    PRIMARUL si conducerea TRANSURB SUNT SURZI SI ORBI LA TOATE PROPUNERILE CETATENILOR.
    ASTEA SUNT REZULTATELE CELOR CARE IN LOC SĂ ASCULTE DE CE AU NEVOIE OAMENII, AU FRAGMENT TRASEE ESENTIALE, AU DESFIINTAT FARA JUSTIFICARE TRASEE SI IATA REZULTATELE
    BRAVO DOMNILOR
    0
    0
  • postat de Cetateanul K
    Luni, 20 Februarie 2023 12:07
    86.124.202.***
    90% Gratuităti electorale.
    Administratori incompetenti si exagerat de bine remunerati.
    Ride-Sharing care a luat 50% din calatori(care polueaza,ingreuneaza traficul si platesc 0 taxe la bugetul local).
    Cum faceau profit aia de la maxi-taxi (si erau sute) ,si Transurb.ul nu poate?
    0
    0
  • postat de Transurb
    Luni, 20 Februarie 2023 11:33
    37.163.121.***
    De ce tot pomeniți despre transportul privat de acum câțiva ani? A fost o mare mizerie și o mare sursă de evaziune fiscală, poate și de spălat bani. Mijloacele de transport nu erau,nu corespundeau unui transport public în oraș. Da, se poate face transport în comun cu dubițe în regim de taxi și i
    0
    0
  • postat de ro
    Luni, 20 Februarie 2023 11:22
    5.13.167.***
    Management de partid. Nu avem nevoie de acesti "politicieni". Afara cu ei!
    0
    0
  • postat de florin
    Luni, 20 Februarie 2023 10:03
    86.124.200.***
    Din strategia Transurb 2014-2021 platita din bani publici :
    -1. Realizarea unui transport public de persoane modern, performant, care să asigure satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populației, prin servicii de calitate;
    Suntem in 2023 !La ce ne-a folosit acea strategie daca sun
    0
    0
  • postat de FalimenTransurb
    Luni, 20 Februarie 2023 09:58
    5.2.209.***
    nu se poate ca, intr-o democratie, transportul local sa fie monopolizat, fara a se da dreptul companiilor private sa activeze.
    microbuzul (daca este civilizat si nu haosul care era in vremea maxi-taxi) ajuta foarte mult contribuabilii.
    pana la urma, este de preferat ca Primaria sa primeasca bani
    0
    0
  • postat de Gigel
    Luni, 20 Februarie 2023 08:54
    5.13.195.***
    @Goe: pana nu le va mai da voie. Ai iesit la pensie de la stat , nu mai ai voie la stat ca angajat. Ar fi simplu. Si in medicina ar fi la fel de bine: esti medic la stat? Stai acolo sau treci la privat daca vrei la privat, nu si acolo si acolo. Sunt medici care sunt in toate clinicile private si la
    0
    0
  • postat de Manivela
    Luni, 20 Februarie 2023 05:53
    51.179.36.***
    - in primul rând trebuie renunțat la gratuități către orice categorie.
    - reducere număr directori
    - recuperare daune create din cauza prostului management al directorilor numiți politic (dacă e legal așa ceva)
    - eliminarea din societate a tuturor atârnătorilor de partid
    - reorganizarea și efi
    0
    0
  • postat de Goe
    Luni, 20 Februarie 2023 05:03
    5.13.136.***
    Asta este valoarea companiilor de stat ! Salarii mari,munca ioc,chiul maxim ,pretentii salariale imense ca pentru bugetari . La fel si la alte companii de stat care angajeaza pensionari in detrimentul tinerilor .Intrebarea este alta : pana cand ?
    0
    0
  • postat de Traian
    Duminică, 19 Februarie 2023 23:36
    5.14.134.***
    Se poate subventiona acea suma din Bugetul Local. Transportul in comun alaturi de alte servicii comunitare (inclusiv DEZAPEZIREA!!) face parte din îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor, creşterea calităţii vieţii cetăţenilor prin susţinerea dezvoltării economice a localităţilor, acordar
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.