POD peste Dunăre... la Brăila! Autorităţile au făcut primul PAS CONCRET

POD peste Dunăre... la Brăila! Autorităţile au făcut primul PAS CONCRET
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

După ani şi ani de promisiuni electorale neonorate, se pare că în zonă se va construi un pod peste Dunăre... la Brăila! 

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a depus o solicitare pentru emiterea acordului de mediu, în vederea implementării proiectului "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila".

Potrivit unui anunţ emis de CNADNR, podul este propus a se realiza pe teritoriul judeţelor Tulcea - localităţile Smârdan şi Jijila - şi Brăila - municipiul Brăila şi comuna Vădeni. Autoritatea de mediu care va trebui să emită autorizaţia nu este la Brăila, ci la Tulcea.

Astfel, CNADNR anunţă că informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Tulcea, Str. 14 Noiembrie, nr.5, în zilele de luni până joi, între orele 8.00 - 16.30, iar vinerea între orele 8.00 - 14.00.

Totodată, proiectul mai poate fi răsfoit şi la sediul titularului, din Bucureşti, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1. Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Tulcea.

În anunţ nu se specifică până la ce dată va fi accesibil publicului proiectul privind podul peste Dunăre şi când anume se preconizează să aibă loc dezbaterea pe această temă şi emiterea efectivă a autorizaţiei.

Cert este că solicitarea privind acordul de mediu este primul pas concret făcut de autorităţi spre construirea mult râvnitului pod. Până acum s-au făcut doar studii de fezabilitate, care au expirat şi au fost reînnoite, pe bani mulţi, de mai multe ori în ultimii 25 de ani. Cea mai recentă actualizare a studiului de fezabilitate a costat undeva la 5,63 milioane de lei, relatează "Obiectiv Vocea Brăilei".

Reamintim că în primăvara acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că a semnat contractul pentru revizuirea proiectului cu o asociere având în frunte "Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate" şi, drept asociaţi, mai multe firme având doar iniţiale în denumire gen SC "E.D.IN" SRL şi SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso Ingegneria" SRL. Tot atunci s-a făcut public faptul că valoarea totală a contractului este de 5.635.643,87 lei, fără TVA, finanţarea venind 85% din fonduri FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 15% de la bugetul de stat. 

În vară, Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat presei centrale că podul peste Dunăre de la Brăila va fi realizat din fonduri europene şi că anul 2016 va fi unul decisiv pentru această investiţie. Oficialul nu a dat mai multe detalii, astfel că declaraţia sa nu prea a fost luată în serios la momentul respectiv, mai ales în contextul în care în Masterplanul General de Transport, proiectul are grad de prioritate II, cu orizont de implementare abia spre 2030.

Citit 16023 ori Ultima modificare Luni, 26 Octombrie 2015 01:13

26 comentarii

  • postat de Un provincial
    Sâmbătă, 31 Octombrie 2015 05:26
    5.12.87.***
    Oameni buni, țara asta nu se termină la Brăila sau Galați. Județul Tulcea are poate cel mai mare potențial turistic pe mp sau pe cap de locuitor. Din punct de vedere economic și la Brăila și Galați e jale. Orășelul de provincie menționat mai sus de cineva căruia nu doresc să îi scriu numele e probabil Măcinul. Nici Brăila nici Galațiul nu se pot lăuda câtuși de puțin cu peisajele din această zonă. De ce an de an sute de brăileni umplu malurile dunării între Smârdan și Măcin și de ce se cațără pe crestele munților Măcinului? Să nu mai vorbim de Delta unică în Europa și poate chiar în lume care nu este ținta doar a pescarilor. Dar poate unii sunt mari vânători de dislike așa cum s-a văzut.
    0
    5
    Raportează
  • postat de cristi
    Marți, 27 Octombrie 2015 06:32
    119.159.34.***
    Pana la pod, ar trebui ca actualele bacuri sa fie inlocuite pe modelul celor simetrice pe care le vedem peste tot in lumea civilizata Acestea se incarca si descarca in timpi foarte scurti prin prova si pupa. Se elimina manevrele anevoioase de parcare si timpii de incarcare descarcare. Iar pietonii sunt transportati pe puntea superioara. Astfel cu o investitie minima se poate tripla capacitatea de trecere Dunarii.
    4
    3
    Raportează
  • postat de CERNEA
    Luni, 26 Octombrie 2015 16:41
    78.97.254.***
    (...) CHIAR SUNT NESIMTITI PTR. CA EI NU AU REZOLVAT CU APA RECE SI CU CALDURA SI NE FAC IAR POD PESTE DUNARE.
    5
    8
    Raportează
  • postat de costi
    Luni, 26 Octombrie 2015 12:14
    95.77.96.***
    Pod suspendat, adica se face peste "20 ani cu suspendare"?
    Hai sa ne vedem lungul nasului. Suntem atat de praf, incat nu vom avea nici bacuri noi, daca se strica astea.
    Singura noastra sansa, este sa se mai adanceasca Gropzila, si apoi sa duca gaura singura pe sub Dunare si sa se intalneasca cu alta din Tulcea.
    Imi pare rau pentru Brailenii care in acesta stire. Probabil a fost scrisa pe pliante care au fost distribuite in galeata cu zahar si ulei pentru alegeri.
    2
    14
    Raportează
  • postat de IC
    Luni, 26 Octombrie 2015 05:59
    5.13.130.***
    Vin alegerile fratilor ,podul peste Dunare la Braila se va construi atunci cand va fi pod suspendat podul din fotografia care insoteste articolul ,ar face bine ca autorul sa de o borta in fotografie si sa suspende podul in cui ,sa aiba cene prezenta peste patru si la multi ani..
    2
    10
    Raportează
  • postat de @Robert Popescu
    Duminică, 25 Octombrie 2015 21:29
    5.13.223.***
    Pt ca trec macar o data pe luna Dunarea cu bacul, pe aici sau pe la Br, vad clar utilitatea sa din toate punctele de vedere. Mergi macar la bac, in orice zi si la orice ora, sa vezi traficul auto neintrerupt peste fluviu. Asta-i toata eficienta, vizibila, daca esti cinstit si daca ai ochi. Cifrele statistice spun ca ne demolam economic cu totul, insa traficul auto intens contrazice prabusirea economica a regiunii. Utilitatea lui economica e ca e o axa de legatura intre Moldova si sudul tarii, care cuprinde si importantul judet C-ta. Avem ce-i drept o problema mare de racordare la marile retele rutiere, dar de undeva trebuie inceput, desigur ca parte a unei gandiri ,,la nivel macro economic''.

    Cat despre afirmatia ca ,,daca era util se facea de mult''....ma lasi masca. Invata-te ca dezvoltarea, mai cu seama a noastra, de acum, se face cu multe situatii paradoxale, absurde, ca-n general viata e, uneori, ilogica, surprinzatoare, cu evolutii gestionate neinginereste. Multe lucruri necesare, vitale nu s-au facut si multe stupiditati cretine fiinteaza de ani buni in mijlocul orasului. Stii ca exista legi, dintotdeauna, inaplicabile, cu toate ca au fost concepute stufos, cu-ntreg aparatul de punere a lor in practica-norme metodologice, etc. ? Iti urez maturizare.
    3
    20
    Raportează
  • postat de VLAD TEPES
    Duminică, 25 Octombrie 2015 20:37
    194.239.195.***
    Mehaita,parerea ta e ...parerea ta, alea sunt facute de multinationala unde seful e Canadian (...).P.S. daca vreti pod peste dunare la gl.,prindeti-o pe gimnasta ai care vroia in parlament si puneti-o sa faca podul (...).
    4
    1
    Raportează
  • postat de Robert Popescu
    Duminică, 25 Octombrie 2015 19:33
    5.13.195.***
    Costa mult mai mult sa faci un pod mai lung decat unul mai inalt. Asta apropo de adancimea Dunarii.
    Nu sunt calat pe strategul Ceasca, dar daca podul nu s-a facut cand industria si agricultura erau "pe val" si se construiau in draci " fabrici si combinate" se va face acum cand se inchid?
    De ce nu vrem noi sa intelegem ca din punct de vedere al infrastructurii rutiere suntem cap de pod? Sigura legatura pe care ar realiza-o un astfel de pod ar fi cu judetul Tulcea.
    Care este utilitatea lui economica? Turistii din delta?
    O lucrare de asemenea anvergura trebuie gandita la nivel macro economic nu la nivel de mici frustrari de oras de provincie care se vrea important.
    Repet. Daca era util se facea de mult.
    16
    4
    Raportează
  • postat de Akbar
    Duminică, 25 Octombrie 2015 19:20
    5.13.236.***
    Banutii alocati studiului de fezabilitate pentru tunel sau pod, s-au cam dus pe apa (Dunarii) ? Daca da, e cam bine !
    Interesant cum vor fi justificati, acum cand constructia podului la Braila e o certitudine.
    Toata lumea stia, el nimic: Batman, Batman !
    2
    14
    Raportează
  • postat de @Robert Popescu
    Duminică, 25 Octombrie 2015 18:39
    5.13.223.***
    Rau mai gandesti, anuland din start orice stratefgie economica pt zona.
    Nu-s specialist in poduri dar ma gandesc ca fluviul la Br e nu doar pe jumatate de lat ci si dublu de adanc fata de cel de la Gl, ceea ce ar implica costuri suplimentare, cu proiecte mai pretentioase.
    Parcarea de care vorbesti face parte dintr-o alta mare problema generala a orasului, de descongestionare de masini parcate pe toate arterele si trotuarele pana la blocari de trafic auto si pietonal, dar problema e si de schimbare a mentalitatilor prin constrangere, iar aici administratiile, din motive electorale, se feresc ia vreo atitudine.
    Imi pare ca ai o anchiloza a gandirii caci esti calat pe ''strategul'' ceasca, dupa acesta nemaiputand exista nimic ca investitie majora in tara si zona asta. Tinand cont de dezastrul economic si social din ultimii 25 de ani, ai avea dreptate, dar sa nu ai nici o speranta de viitor....parca nu-i in regula.
    2
    6
    Raportează
  • postat de mihai
    Duminică, 25 Octombrie 2015 17:56
    79.144.213.***
    As dori sa-mi dau cu parerea despre doua comentarii de mai jos 1) Daca exista dubii fata de ingineria italiana invit sa se vada doua autopiste care traverseaza muntii in italia dinspre Torino la Grenoble si cea de.a doua pe coasta Mediterana de la Genova catre Franta. 2) Rostul studiilor de fezabilitate este sa ingroase buzunarele unor firme, din care cota importanta in procente se intoarce la cel care a comandat studiul, adica se vorbeste de bani foarte negri. Corect ar fi, si transparent,ca investitorul sa-si faca studiul, pentru ca acesta sigur nu ar investi in iluzii daca proiectul nu are un obiectiv practic si sigur. Atata timp cat politicul intelege ca banul public este feuda sa, lucrurile se vor perpetua asa in continuare pana cand cetateanul invata sa-i taxeze pe acestia si nu numai prin alegeri, ci, si in timpul dintre alegeri
    1
    13
    Raportează
  • postat de dinu
    Duminică, 25 Octombrie 2015 17:53
    89.137.230.***
    La cele doua orase Galati si Braila care sunt moarte din punct de vedere economic si fara perspectiva nu se va face nici un pod. Orasele sunt in moarte clinica. Va fi jale pt ca nimic nu mai merge nici in tara si nici in strainatate. Tara e jefuita si distrusa si investitori nu mai vin. Ca in Africa ajungem.
    11
    12
    Raportează
  • postat de Prosteala SRL
    Duminică, 25 Octombrie 2015 17:28
    108.245.201.***
    Vrabia ,,,malai viseaza ,,,si nea Stan ,poduri . Iar cu vrajeala ..iar cu gogorite ....
    2
    13
    Raportează
  • postat de Robert Popescu
    Duminică, 25 Octombrie 2015 14:42
    5.13.195.***
    Mai luati in calcul si ca la Braila Dunarea are jumatate din latimea pe care o are la Galati si apoi o sa va dati seama de de teebuie facut acolo si nu aici.
    Costurile ar fi mai mult decat duble ca podul sa fie facut la Galati pentu ca o lungime dubla implica mult mai multe cheluieli pentru nr de piloni in plus, fundatii, capete, etc.
    In plus de asta, pana la Braila Dunarea e martima. Asta inseamna o inalitme considerabil mai mare pentru a putea permite trecerea vaselor mari. De la Braila incolo trec doar nave fluviale, deci mult mai mici.
    Ca sa faci pod la Galati trebuie sa-l legi cu ceva.
    Ca sa il legi cu drumul de peste Dunare de la Zaclau trebuie sa il faci in zona bacului ceea ce ar insemna trafic greu prin oras ca nu e nimeni tampit sa faca pod pentru pescarii care pleaca in Delta.
    Si atunci pe unde il faci?
    Pe la Valuri?
    Prin port?
    Sau poate pe faleza?
    Sau cu iesire la zona libera iar pe partea cealalta in camp?
    Ce industrie are Galatiul ca sa justifice un pod?
    Pentru sidex are port, iar navele de la Damen pleaca pe apa nu pleaca cu tir-ul.
    Nici la Braila nu e mai mult decat un moft sar macar costurile sunt reduse.
    Suntem oras de tranzit pentru ca nici nu consumam si nici nu producem ca sa justificam o astfel de investitie.
    O investitie care si-a dovedit inutilitatea functionala (ca estetic e f buna) e parcarea din 19 are e goala. Si voi vreti pod?
    Daca podul era necesar il facea Ceausescu. A preferat sa faca port mineralier. Oare de ce?
    3
    23
    Raportează
  • postat de Podaru
    Duminică, 25 Octombrie 2015 13:29
    213.233.85.***
    O sa se faca podul cand o invata DEDY sa scrie corect :))
    7
    7
    Raportează
  • postat de Terente
    Duminică, 25 Octombrie 2015 10:55
    5.13.157.***
    Intrebarea e:
    - Si banii cheltuiti pentru ijdemii de studii de fezabilitate, dati pe apa sambetei de la cine ii recuperam?
    - Adica noi facem studii de fezabilitate iar altii primesc banii ca sa construiasca?
    - Cum adica se construieste podul la Braila, care e smecheria?
    - Este vreo legatura cu Carrefour si celelale hypermarketuri care intai sau construit la Braila si apoi la Galati (Carrefour a facut si al doilea hypermarket - Primavera parca - desi stia ca nu o sa mearga !!!
    - Logic dpdv economic si strategic este ca podul peste Dunare sa se construiasca la Galati, doarece aici avem industrie in comparatie cu Braila - iar industria trebuie sa se dezvolte sa aiba cai de comunicatie.
    - Adica Galatiul aduce venituri importante la bugetul tarii (de la combinat ori santierul naval) ca sa altii sa primeasca fonduri de dezvoltare?
    - Noi trebuie sa ne imprumutam pentru caldura in timp ce altii primesc bani de la guvern dati de noi la stat ca sa-si faca poduri si autostrazi!
    - Asta inseamna dezvoltarea regionala, unii cu banii, altii cu beneficiile!
    - Unii vor primi bugete de realizat (ex Galati) altii vor primi bugete de cheltuit (ex Braila, judetele din Ardeal)
    - Noi ne peticim strazile locale, altii isi fac autostrazi si drumuri express.
    - Noi nu avem un spital de urgenta mizer fara fonduri, iar altii au primit bani si au sectii moderne ultradotate care stau in conservare ca nu au medici.
    E bine asa? E bine ca nu ridicam vocea? E bine ca avem alesi locali care stiu doar sa se bata doar pentru voturile noastre?
    Votati in continuare prostia de regionalizare, dar mai ales votati politicienii care sustin asa ceva, "ca se merita".
    14
    22
    Raportează
  • postat de mariuca zottis
    Duminică, 25 Octombrie 2015 09:53
    78.97.221.***
    Mai nenee.....cum mama naibii peste tot in tara noastra.......dar peste tot unde exista un plan sau o lucrare inginereasca.....sunt prezenti si Italienii?!......deci.......pe primul loc in Europa la lipsa ingineri constructori,inclusiv scoli de inginerie constructii,etc sunt spaniolii.Pe locul doi.........(...) igineri constructori sunt ITALIENII......NUMAI in Romanica isi gasesc de lucru si prin Africa.Clara ca e manarie si o alta spalare de bani si tot asa.......un milion de firme si firmulete care fac ce?!...unde??......Contactati naibii o firma olandeza......UNA SINGURA......aia fac poduri frate.....daca sunteti seriosi,....si chiar vreti o treaba facuta bine.
    4
    21
    Raportează
  • postat de gopo
    Duminică, 25 Octombrie 2015 09:45
    5.13.156.***
    La Braila sau la Galati, contează mai putin, e foarte bine daca se face. Galatiul trebuie sa lupte pentru drum expres către autostrada, daca vrea investitori străini, podul nu e o miza reala.
    5
    26
    Raportează
  • postat de TVG
    Duminică, 25 Octombrie 2015 08:43
    5.13.209.***
    "Pod suspendat peste Dunăre" adica desfiintat.
    3
    20
    Raportează
  • postat de Sabina
    Duminică, 25 Octombrie 2015 08:24
    94.177.39.***
    Pixi, esti.... ma abtin, exista pod pe piloni si pod suspendat. Cineva/ceva este suspendat cand e tinut de sus de altcineva/altceva prin intermediul unor bare flexibile, sfori, bla bla....Sunt o gramada de tipuri de poduri...pod pe grinzi, pod in arc, pod mobil... wtf man
    0
    32
    Raportează
  • postat de Pixi
    Duminică, 25 Octombrie 2015 08:16
    5.13.164.***
    Cum adica "pod suspendat"? Se poate si altfel? O sa fie interesant un pod "ingropat", pentru ca suspendat poate face toata lumea...
    17
    8
    Raportează
  • postat de inainte spre o lovitura de stat
    Duminică, 25 Octombrie 2015 07:57
    5.13.140.***
    in sfarsit se apropie alegerile si neocomunistii isi indreapta minciunile si in aceste zone


    traiasca manipularea, statul sunt eu
    3
    31
    Raportează
  • postat de Anda
    Duminică, 25 Octombrie 2015 06:25
    92.80.189.***
    Poza e mișto, restul e poveste.
    2
    24
    Raportează
  • postat de Interesul National
    Duminică, 25 Octombrie 2015 03:24
    79.140.205.***
    Brailenii nici nu stiu ce tzeapa isi vor lua,al nostru primare Stanica e deja in gropzila de la Elice si sapa de zor la tunelul de sub Dunare :))))))))....ce nu face omul pentru Interesul National :))))))))))))))))
    8
    55
    Raportează
  • postat de DEDY
    Sâmbătă, 24 Octombrie 2015 23:31
    89.136.186.***
    Stan face tunel pe sub Dunare nu se incurca el cu poduri...sa vedeti ce se zgarie pe fata Braileni.....cind o sa aterizeze pe aeroprtul dintre Galati si Braila..o sa mearga pe trotoare incalzite ...pina la noul Spital de urgenta pe care o sa-l faca Nenea Stan..Atunci cind o sa stea catei lui Balcalbasa cu covrigi in coada
    8
    74
    Raportează
  • postat de luke
    Sâmbătă, 24 Octombrie 2015 23:19
    89.137.225.***
    :)))))
    AND PIGS FLY:)))
    :))))
    6
    36
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.