Evaluaţi acest articol
(45 voturi)
34 comentarii

Nemulţumirile gălăţenilor la adresa companiei publice de transport local au dat în clocot. Revoltaţi că au aşteptat în staţii autobuze şi tramvaie care nu au mai venit deloc, că graficele de transport nu sunt respectate, oamenii au cerut explicaţii, dar s-au plâns că nu le-au primit. Tocmai de aceea am încercat să aflăm de la reprezentanţii Transurb SA ce se întâmplă cu transportul public local din Galaţi.

„Marţi dimineaţă, pe Traseul 24, autobuzul care trebuia să ajungă în staţia de la C5A la ora 8,12 nu a mai venit deloc! Fiica mea, care este elevă, l-a aşteptat degeaba în staţie, în condiţiile în care, fiind al doilea traseu de transport de care are nevoie pentru a ajunge la şcoală, îi plătesc abonamentul la preţ întreg!”. „De două zile, Traseul 28 nu mai are maşină la ora 5,37 din Barieră! Avem serviciu la care trebuie să ajungem la timp, plătim abonament la preţ întreg, măcar să fim informaţi să nu mai aşteptăm degeaba în staţii!”. „Am aşteptat 20 de minute la Ireg, într-o staţie comună de transport, să vină tramvaiul 39. În timpul săptămânii, circulă din opt în opt minute, dar noi am stat 20 în staţie!”. Acestea sunt doar câteva dintre sesizările pe care, în ultimele trei zile, gălăţenii le-au făcut la redacţia ziarului nostru şi pe reţelele de socializare. Nemulţumirea lor s-a amplificat pentru că nu au primit răspuns de la cei în măsură să-l ofere.

Şoferii nu mai au ce conduce

„Marţi dimineaţă, la prima oră, 12 şoferi nu au avut maşini ca să lucreze, iar la ora 9,30 Centrul de Informare m-a anunţat că de pe traseu sunt lipsă cel puţin zece mijloace de transport, din cauză că sunt defecte. Maşina noastră de intervenţie, depanarea, cum îi spunem noi, nu mai dovedea să le tracteze la garaj. La 9,45, numai în staţia de la Piaţa Energiei am numărat 80-90 de persoane, iar singura maşină care se îndrepta către ei mergea deja înclinată într-o parte! Dacă astăzi zece maşini nu au mai mers, mâine vor fi 12 trase pe dreapta!”, ne-a declarat liderul Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb, George Preda.

Incidente zilnice în trafic

„Problema este că ies pe trasee maşini cu pericol mare în exploatare şi nimeni nu ia măsuri. Au podelele ruginite, dar nu se vede că au linoleum, iar şoferii se tem că, dacă sunt încărcate la maximum se poate rupe podeaua sub greutatea oamenilor! Vorba unui coleg şofer: «Strâng din dinţi când ştiu că soţia şi copilul meu se urcă în autobuz!». Zilnic se produc incidente în trafic! Acum o săptămână, un coleg a spart parbrizul pentru că a rămas fără frână şi a intrat în colegul din faţă. Din fericire, nu a avut viteză mare! Dacă între cele două maşini trecea un călător sau dacă avea viteză mai mare, ce se întâmpla? Ni se promite că vom avea autobuze noi, dar noi nu ştim dacă mâine vom avea cu ce să facem transport!”, reclamă liderul sindical.

Se împart preavize de concediere

La toate aceste deficienţe se adaugă şi faptul că, de o săptămână, în compania publică de transport se împart preavize de concediere. „Cui? La muncitori! Mecanicii de întreţinere! Cei care, numai ei ştiu cum, se chinuie să mai ţină autobuzele pe trasee, să nu intre în primul stâlp din poarta autobazei! E noaptea minţii! Părerea mea este că şi-au pus în cap să distrugă Transurb şi pe sistemul acesta vor reuşi”, susţine liderul sindical.

Ce spune directorul Transurb, Mihai Cadinoiu

Directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, ne-a declarat că există tot mai mari dificultăţi în respectarea graficelor din cauza parcului auto învechit, dar că nu-şi bate nimeni joc de siguranţa cetăţenilor: „Noi nu scoatem pe trasee autobuze pentru a pune oamenii în pericol! Autobuzele pe care le avem sunt trecute prin staţia ITP, prin atelierul de reparaţii, dacă sunt sesizate probleme, dar nu putem să facem din ele mijloace de transport de ultimă generaţie. Fără să fiu maliţios, vă reamintesc că la Brăila un autobuz nou a rămas fără o roată! Avem toată responsabilitatea, nu ne permitem să facem glume cu cetăţenii municipiului, dar sunt situaţii care se pot întâmpla în trafic şi cu o maşină nouă şi cu una super-verificată”, ne-a declarat managerul.

Mihai Cadinoiu a ţinut să spună că luni, timp de două ore, reparaţiile mijloacelor de transport au fost blocate pentru că a avut loc o adunare generală a sindicatului, timp în care nu a muncit nimeni în atelier.

Directorul ne-a mărturisit că nu a semnat deloc cu inima uşoară preavizele subalternilor săi: „Vor fi 24 de concedieri. S-au dat cinci preavize săptămâna trecută şi 19 în această săptămână. Vor pleca oameni din toate departamentele şi de la transport electric, şi din zona de reparaţii, şi TESA, în funcţie de punctajele obţinute la evaluare şi de necesarul de personal pe care îl are la acest moment societatea. Transurb va rămâne la 771 de persoane”.

Citit 19427 ori Ultima modificare Vineri, 22 Februarie 2019 16:02

34 comentarii

  • postat de DINCU Joi, 28 Februarie 2019 20:02 78.96.80.*** Link la comentariu
    1
    0

    AU SCOS MAXI TAXI , STRANG TOTI BANII CETATENILOR ICETATEANUL STA MINUTE IN SIR SI ASTEAPTA UN AUTOBUZ PLIN , SOFERI NESIMTITI CARE CIRCULA CA SI CU CARUTA SI ROABA .....MIZERABILI

    Raportează
  • postat de Cocoselul 17 Luni, 25 Februarie 2019 11:36 109.102.62.*** Link la comentariu
    0
    8

    Noi nu suntem in stare sa atragem fonduri europene, noi nu vrem sa atragem fonduri europene ptr. ca trebuie sa dai socoteala mai devreme sau mai tarziu...preferam sa luam toate gunoaiele Europei ca sa-si umple ei buzunarele, cu tot felul de contracte aranjate ...treziti-va voi cei din consiliu , primarie pana nu se intampla vreo nenorocire ....numai incompetenti in administratia locala !!!

    Raportează
  • postat de Paul Mironov Luni, 25 Februarie 2019 09:31 5.13.198.*** Link la comentariu
    1
    5

    Sa-ti fie rusine Costel Fotea!

    Raportează
  • postat de Maxi-taxiul este soluția, privatul este mai deștept. Luni, 25 Februarie 2019 06:51 213.233.101.*** Link la comentariu
    5
    7

    Maxi-Taxi este soluția, privatul este mai deștept decât statul. Așa cum încălzirea centralizată a falimentat, Transurb este următoarea falimentată, pentru că nu-i duc capul. Privatul se adaptează din mers, că-l ustură buzunarul, statul moare în picioare, că-i fraier pe buzunarul gălățenilor.

    Raportează
  • postat de Andreu Luni, 25 Februarie 2019 06:15 188.24.197.*** Link la comentariu
    3
    6

    Fosta Doamna Director nu spune nimic?Macar o parere ca stie multe , de ce sa ajuns aici.

    Raportează
  • postat de sor Duminică, 24 Februarie 2019 16:27 5.13.130.*** Link la comentariu
    0
    17

    Daca soferii nu au ce conduce , pt ce exista sefii lor. Unde isi baga coada partidele se alege praful acele companii sunt folosite numai pt a avea unde sa-si angajeze putorile incapabile

    Raportează
  • postat de Cosmos Duminică, 24 Februarie 2019 07:27 188.24.197.*** Link la comentariu
    0
    15

    Pai asa e ,,Nu s-a dorit,, Daca se dorea , ce anume i-a ,, impedicat '' sa investeasca in achizitionarea de autobuze noi de atata timp?, a fost cineva mereu contra? si cine anume , intrebam si noi , ca e limpede sa se perceapa la niste concluzii si acel ,, CUIVA'' e de acolo de sus si stiti foarte bine cine este si cine sint, Undeva , cineva astepta sa se intimple ceva favorabil si lui , o mica bucatica din tortul asta dulce amarui.

    Raportează
  • postat de #Fixatia Nu s-a dorit Sâmbătă, 23 Februarie 2019 16:38 86.124.201.*** Link la comentariu
    0
    13

    Unii cred ca "nu s-a dorit" de cineva sa avem un transport decent sau chiar bun in Galati.

    In conditiile in care exista un management al Transurb, si decizii in CL de gratuitate, acestea sunt antagonice. Transportul cu doua capete dauneaza bugetului societatii. DACA gratuitatile sunt o facilitate nemasurabila, iar biletele + abonamentele vandute nu acopera cheltuielile cu salarii, motorina, piese si reparatii, atunci clar, totul duce la FALIMENT si aglomeratie in autobuze.

    Sintagma "Nu s-a dorit" este doar o perceptie a existentei CUIVA care are bani si nu vrea sa ii bage in societate, in locul unor calcule economice evidente, clare.

    Noi asteptam sa aflam: TRANSURB este RENTABIL ??

    Raportează
  • postat de razmerita Vineri, 22 Februarie 2019 21:04 86.124.200.*** Link la comentariu
    3
    23

    asta e respectul primarului fata de galateni

    Raportează
  • postat de Purul adevăr Vineri, 22 Februarie 2019 16:49 79.116.99.*** Link la comentariu
    1
    11

    Modificați ora de plecare din Gara Galați a traseelor 26 si 36 și anume , plecarea să se facă la 22.35 , deoarece , nu e normal să aștepți în stație timp de o oră ultima plecare din zi , 23.20 ! De curând am avut nenorocul acesta , sosind cu trenul de la București la ora 22.30 , și am stat aproape o oră... !

    Raportează
  • postat de Crocodilus Vineri, 22 Februarie 2019 07:03 188.24.197.*** Link la comentariu
    2
    25

    Nu s-a dorit sa se investeasca mai nimic in aceasta societate , totul a fost atent planificat de mult timp s-a multumit cu acele troleie achizitionate de pe timpul fostului primar si atat si cat tam-tam sa facut , restul se stia ca vechile autobuze se vor degrada , se vor strica si trase pe dreapta si nu vor mai face fata si nefiind piese de reparat astfel ducand la lipsa lor de pe traseie ,Totul a fost bine gindit ca sa se ajunga aici . la fel ca la Apaterm . De ce in Ardeal se poate cum e in CLUJ , BRASOV ARAD TIMISOARA etc si la noi nu , pentru-ca nu se doreste sa fim ca ei , se vrea si se doreste din lipsa ineficientei bagarea privatului pe usa din dos , pentru salvarea situatiei pe anumite traseie banoase si apoi poate subventionati tacit .

    Raportează
  • postat de Ion Joi, 21 Februarie 2019 17:51 37.251.221.*** Link la comentariu
    7
    31

    Bravo! Mari oameni a mai dat țara asta în ultimele 3 decenii dar cele mai luminate minți sunt concentrate în PSD! Fii PSD-ist înflăcărat și nu vei mai avea nevoie de transport în comun, cu puterea minții instruite în PSD te vei teleporta! Teleportarea e posibilă doar cu PSD! Mai mult, in următorul cincinal Dragnea va stabili printr-o ordonanță de urgență că PSD-istii vor trăi veșnic! Ura!!!

    Raportează
  • postat de Suparatu Joi, 21 Februarie 2019 17:15 109.166.135.*** Link la comentariu
    21
    25

    Maxi taxi daca vor sa revina sa fie cu conditii:
    - minim liceul pt soferi
    - nici o firma sa nu aiba voie sa aiba mai mult de 10 masini sa evitam MAFIA
    - curatenie cu inspectii surpriza si amenzi de mii de € aplicate fara menajamente
    - daca numarul de pasageri este mai mare ca 1.25x numarul de locuri soferul prins sa isi piarda carnetul PE LOC si firma sa fie amendata pe loc.

    Raportează
  • postat de Mimi Joi, 21 Februarie 2019 13:46 37.251.221.*** Link la comentariu
    4
    42

    Este inutil sa scriem aici, trebuie sa luam atitudine fata de ceea ce se întâmplă pe strada și în jurul nostru. Atâta timp cât nu este concurenta vor face ce vor.

    Raportează
  • postat de george Joi, 21 Februarie 2019 12:50 213.128.190.*** Link la comentariu
    7
    42

    Daca nu ar mai face evaziune GRUPA MARE, as fi de acord cu maxi-taxi. Se depasise orice limita, sa fim seriosi, sute de masini zilnic, arzand tone de motorina, fara licente, fara bilete - doar o taxa generica .
    Tot o bataie de joc era si aia la adresa galatenilor - poluare la greu in tot orasul si taxe ioc !
    Tot o bataie de joc si acum din partea Primariei ,ca si in alte dati, dar galatenii suporta ... prostia nu doare. Asa au facut si cu apa calda, intai au oprit-o si apoi cauta solutii. Asta s-a votat, succes mai departe!

    Raportează
  • postat de HAHAHA Joi, 21 Februarie 2019 12:47 194.105.20.*** Link la comentariu
    8
    28

    Din pacate, de asta se chiama PROSTI - pentru ca nu gandesc DELOC !!! Daca ar fi gandit fff putin, si-ar fi dat seama ca MONOPOLUL distruge afacerea PUBLICA - si aveam exemplul din vremea lui ceasca !! dar prostii au si memoria scurta !

    Raportează
  • postat de monica Joi, 21 Februarie 2019 11:08 93.122.132.*** Link la comentariu
    6
    42

    Dar la falimentarea voita, gandita si bine concertata nu va ganditi?
    Gurile rele spun ca dupa ce Transurb va muri, firma unui deputat PSD local (care se pregateste intens pt asta) va prelua transportul public local, pam-pam!!! Ce ziceti?!

    Raportează
  • postat de #SUS cu bunul simt si respectul ! Joi, 21 Februarie 2019 10:52 5.13.230.*** Link la comentariu
    14
    51

    Au desfiintat concurenta, ca sa isi faca iar monopol pe un transport defectuos. Problemele au inceput sa apara. Limitati numarul de calatorii gratuite si facilitati cumpararea de abonamente.

    Autobuze intarziate si incarcare cu mult peste capacitate, era inainte de revolutie cosmarul de transport fara alternativa.

    Sa intre si alte firme de transport in comun pe anumite linii, asa cum sunt trenurile particulare in domeniul feroviar.

    Respectul pentru cetatenii orasului trebuie sa existe si aici!!!

    Raportează
  • postat de red devil Joi, 21 Februarie 2019 10:47 109.102.190.*** Link la comentariu
    9
    29

    ar fi fost util ca 104 si 102 sa aiba ultima statie in platoul din bariera si nu in parc cfr.

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 21 Februarie 2019 10:02 90.95.178.*** Link la comentariu
    8
    42

    Sistem de termoficare nu mai avem, in curand ramanem si fara transport. Haideti sa terminam santierul naval si combinatul sa stim o treaba...
    Toti stiu problemele, le constata, dar masuri nu se vad...

    Raportează
  • postat de Stefan cel Mare Joi, 21 Februarie 2019 09:50 5.2.205.*** Link la comentariu
    5
    41

    Uite cum neasteptatul se intampla. Asistam a cata oara iarasi , la acelasi episod dintr-o strategie de falimentare a unui lucru care functioneaza , pentru a aduce un "salvator" care sa culeaga din banii publici.

    pasul 1 : scoate din joc competitia. Asigura-ti monopolul.
    pasul 2: creeaza o cerere de inlocuire
    ....

    Raportează
  • postat de aladdin Joi, 21 Februarie 2019 09:44 5.13.236.*** Link la comentariu
    9
    50

    Nu stiu de ce Alin19 a primit atatea voturi negative (desi eu, personal, am fost pentru eliminarea maxitaxi-urilor din trafic si civilizarea transportului in comun).
    Dar primul lucru pe care l-ati facut dupa ce ati obtinut monopolul a fost sa mariti pretul calatoriilor. Imi aduc si acum aminte articolul din viata-libera in care va laudati cu cat de mult au crescut incasarile, cati bani va intra in conturi. Din cauza maxitaxi-urilor nu puteati sa va dezvoltati, va luau din clienti (multi).
    Desi atat de hulite, cu maxitaxi ajungeai repede la destinatie. Am sperat ca se vor inmulti autobuzele/troleibuzele, ca vor avea orare bine determinate, ca... Dar probabil banii ajung in buzunarul cui trebuie iar transportul in comun din Galati va avea in curand soarta Calorgal.
    Noapte buna, Galati! Hotii vegheaza.

    Raportează
  • postat de Geronimo Joi, 21 Februarie 2019 09:38 188.24.206.*** Link la comentariu
    18
    45

    Pe jos gălățenilor! V-ați ajuns, vreți confort, comoditate? Studiile efectuate de specialiștii Primăriei și ai Consiliului local indica o creștere alarmantă a indicelui de masă corporală a populației Galațiului. Mai ales cei mici sunt sfătuiți să ajungă în pas alergător la grădinițe și școli. Și ce, e chiar o rușine să mergem pe jos, cot la cot cu edilii noștri dragi și grijulii? Deci, chiar dacă te simți stors, pe jos gălățene, pe jos! Și la dus și la întors.

    Raportează
  • postat de Olive Joi, 21 Februarie 2019 09:32 109.100.26.*** Link la comentariu
    36
    34

    Introduceți din nou maxi-taxiurile. Faceți selecție, nu dați autorizații cu grămada, dar lăsați cetățenii orașului să circule fară stres, fără hoți de buzunare în preajmă, fără urători în apropierea sărbătorilor,fără așteptări îndelungi în stații.
    Toată lumea era fericită, facea excepția madam Totolici. De dragul ei ați desființat aceste mijloace de transport extrem de convenabile pentru călători. Reînființați acest sistem privat de transport și veți scăpa de multe, foarte multe probleme.

    Raportează
  • postat de Alergatorul de pe Faleza Joi, 21 Februarie 2019 08:51 94.177.47.*** Link la comentariu
    4
    44

    Inainte de a fi scoase maxi-taxiurile Transurb se plangea ca e foarte greu sa faca fata concurentei. Ca nu sunt bani, ca sunt putini calatori, etc... Ei, uite ca acum cand Transurbul are monopol situatia e tot mai jalnica. Asta desi nu mai exista concurenta si mult mai multi oameni merg cu Transurb.

    Ce sa mai zicem de pretul biletului care a crescut artificial fara sa se explice de ce a fost nevoie de o astfel de crestere? Biletele s-au scumpit desi situatia a ramas aceeasi: programul nu este respectat, autobuzele sunt vechi si foarte murdare, pe unele trasee sunt prea putine masini...

    Raportează
  • postat de Sabrina Joi, 21 Februarie 2019 08:42 82.137.14.*** Link la comentariu
    4
    34

    TRANSURB SA ce este? Societate pe Acțiuni ? CINE este Stăpânul ?Care șunt acționarii? Domnule Director numai Plângeți că FACEȚI Reforma prin restructurare care este precum creșterea potentei prin castrare Am învățat. Toate Minciunile Patronatului in 30 de ani că vă dăm lecții/// Spuneți mai bine că vin alegerile și trebuie să vă angajați enoriașii fideli ai Partidului Fraierii au muncit Iarna și acum când vie PAȘTELE și Alegerile Europarlamentare ii trimiteți la plimbare in ȘOMAJ să se relaxeze /// Cozonac vor da la copii la anul când pierdeți Alegerile locale Apa Potabilă când ÎNCEPEȚI SĂ O ÎNCHIDEȚI ÎNAINTE DE PAȘTI SAU DUPĂ ALEGERILE EUROPARLAMENTARE? AM PUS PARIURI CĂ ANUL ACEST FINALIZATI SI PROBLEMA (să fiți liniștiți până la alegerile LOCALE) CARE FRĂMÂNTĂ TOATE CONSILIILE LOCALE DE VREO PATRU MANDATE

    Raportează
  • postat de Student Maria Joi, 21 Februarie 2019 08:41 82.137.9.*** Link la comentariu
    3
    23

    Traseul 26 are autobuze lipsa foarte des.. Luni la 8:12 a lipsit în 13, miercuri de la 8:40 la 8;12 de asemeni nu a fost mașina. Întârziem la munca, la cursuri și nimeni nu ia atitudine. Autobuzele sunt vechi, nu le merg ușile sau se opresc pe traseu. Cine nu își permite zilnic taxi sau mașina personala sta în stații câte o ora.

    Raportează
  • postat de Iuliana Joi, 21 Februarie 2019 08:06 79.114.175.*** Link la comentariu
    12
    17

    Tursib Sibiu are 287 angajati. Sibiul este ca numar locuitori jumatatea Galatiului. Inseamna ca di 771 angajati se pot da afarafara sa se simta ceva in activitatecam 200.

    Raportează
  • postat de IC Joi, 21 Februarie 2019 06:29 86.124.202.*** Link la comentariu
    23
    30

    Nu este asa ca ar fi fost bune microbuzele ??????????? Acum cei care au cerut si cei care au hotarat instalarea monopolului TRANSURB ,sa le plateasca abomatilor taxiul .....

    Raportează
  • postat de ROSCA VASILE Joi, 21 Februarie 2019 05:51 5.13.130.*** Link la comentariu
    26
    30

    sa ia autobuze in comodat,sau sa infiinteze din nou maxi taxi .

    Raportează
  • postat de Messsi Joi, 21 Februarie 2019 05:12 5.13.199.*** Link la comentariu
    7
    30

    Poi a fost interesul unor proshti sa aduk numai jafuri să-și umple buzunarele uMi jafuri pe traseu.

    Raportează
  • postat de Bingo Joi, 21 Februarie 2019 04:47 89.137.138.*** Link la comentariu
    45
    30

    Maxi-taxi-urile ofereau un transport civilizat, rapid, ieftin, curat, confortabil. Nu s-a dorit asa ceva la Galați de nostalgicii comuniști. Lor le plăcea la înghesuială, atârnați pe scări...

    Raportează
  • postat de Oli Joi, 21 Februarie 2019 03:43 5.13.249.*** Link la comentariu
    1
    35

    Alin19 Primaria , Consiliul Local si toti factorii politici sint de vina , ca a promis autobuze noi de foarte mult timp ,cind s-a facut caietul de sarcini s-a uitat sa se treaca nu stiu ce intentionat ca sa se piarda licitatia si apoi sa treaca timpul stiind ca e nevoie de autobuze , Problema e sa se vrea dar cu vorba si cu promisiunile nu se face casa buna dar si s-a dorit sa se ajunga aici si intentionat . In Ardeal de ce se poate si aici nu , te-ai intrebat ? Toti vrem sa fie bine dar sa se vrea si sa se doreasca si nu cu promisiuni desarte si de fatada care dau bine la public. Fereasca Dumnezeu sa nu ai cu ce lucra si sa mai fii dat si afara dupa cum scrie in articol ,unde se vrea sa se ajunga ? Ceva de gen Apaterm 2.

    Raportează
  • postat de Alin19 Joi, 21 Februarie 2019 00:58 86.124.204.*** Link la comentariu
    68
    79

    Și acum stau si mă întreb:De ce ați scos maxitaxi-urile și ați vrut să aveți monopol in transportul in Galați daca voi nu mai faceți fata?De ce?Și sunt călător nu șofer.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.