Nemulţumirile gălăţenilor dau în clocot | De ce nu mai vin la timp autobuzele Transurb
Foto: Iulia Kelt

Nemulţumirile gălăţenilor dau în clocot | De ce nu mai vin la timp autobuzele Transurb
Evaluaţi acest articol
(45 voturi)

Nemulţumirile gălăţenilor la adresa companiei publice de transport local au dat în clocot. Revoltaţi că au aşteptat în staţii autobuze şi tramvaie care nu au mai venit deloc, că graficele de transport nu sunt respectate, oamenii au cerut explicaţii, dar s-au plâns că nu le-au primit. Tocmai de aceea am încercat să aflăm de la reprezentanţii Transurb SA ce se întâmplă cu transportul public local din Galaţi.

„Marţi dimineaţă, pe Traseul 24, autobuzul care trebuia să ajungă în staţia de la C5A la ora 8,12 nu a mai venit deloc! Fiica mea, care este elevă, l-a aşteptat degeaba în staţie, în condiţiile în care, fiind al doilea traseu de transport de care are nevoie pentru a ajunge la şcoală, îi plătesc abonamentul la preţ întreg!”. „De două zile, Traseul 28 nu mai are maşină la ora 5,37 din Barieră! Avem serviciu la care trebuie să ajungem la timp, plătim abonament la preţ întreg, măcar să fim informaţi să nu mai aşteptăm degeaba în staţii!”. „Am aşteptat 20 de minute la Ireg, într-o staţie comună de transport, să vină tramvaiul 39. În timpul săptămânii, circulă din opt în opt minute, dar noi am stat 20 în staţie!”. Acestea sunt doar câteva dintre sesizările pe care, în ultimele trei zile, gălăţenii le-au făcut la redacţia ziarului nostru şi pe reţelele de socializare. Nemulţumirea lor s-a amplificat pentru că nu au primit răspuns de la cei în măsură să-l ofere.

Şoferii nu mai au ce conduce

„Marţi dimineaţă, la prima oră, 12 şoferi nu au avut maşini ca să lucreze, iar la ora 9,30 Centrul de Informare m-a anunţat că de pe traseu sunt lipsă cel puţin zece mijloace de transport, din cauză că sunt defecte. Maşina noastră de intervenţie, depanarea, cum îi spunem noi, nu mai dovedea să le tracteze la garaj. La 9,45, numai în staţia de la Piaţa Energiei am numărat 80-90 de persoane, iar singura maşină care se îndrepta către ei mergea deja înclinată într-o parte! Dacă astăzi zece maşini nu au mai mers, mâine vor fi 12 trase pe dreapta!”, ne-a declarat liderul Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb, George Preda.

Incidente zilnice în trafic

„Problema este că ies pe trasee maşini cu pericol mare în exploatare şi nimeni nu ia măsuri. Au podelele ruginite, dar nu se vede că au linoleum, iar şoferii se tem că, dacă sunt încărcate la maximum se poate rupe podeaua sub greutatea oamenilor! Vorba unui coleg şofer: «Strâng din dinţi când ştiu că soţia şi copilul meu se urcă în autobuz!». Zilnic se produc incidente în trafic! Acum o săptămână, un coleg a spart parbrizul pentru că a rămas fără frână şi a intrat în colegul din faţă. Din fericire, nu a avut viteză mare! Dacă între cele două maşini trecea un călător sau dacă avea viteză mai mare, ce se întâmpla? Ni se promite că vom avea autobuze noi, dar noi nu ştim dacă mâine vom avea cu ce să facem transport!”, reclamă liderul sindical.

Se împart preavize de concediere

La toate aceste deficienţe se adaugă şi faptul că, de o săptămână, în compania publică de transport se împart preavize de concediere. „Cui? La muncitori! Mecanicii de întreţinere! Cei care, numai ei ştiu cum, se chinuie să mai ţină autobuzele pe trasee, să nu intre în primul stâlp din poarta autobazei! E noaptea minţii! Părerea mea este că şi-au pus în cap să distrugă Transurb şi pe sistemul acesta vor reuşi”, susţine liderul sindical.

Ce spune directorul Transurb, Mihai Cadinoiu

Directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, ne-a declarat că există tot mai mari dificultăţi în respectarea graficelor din cauza parcului auto învechit, dar că nu-şi bate nimeni joc de siguranţa cetăţenilor: „Noi nu scoatem pe trasee autobuze pentru a pune oamenii în pericol! Autobuzele pe care le avem sunt trecute prin staţia ITP, prin atelierul de reparaţii, dacă sunt sesizate probleme, dar nu putem să facem din ele mijloace de transport de ultimă generaţie. Fără să fiu maliţios, vă reamintesc că la Brăila un autobuz nou a rămas fără o roată! Avem toată responsabilitatea, nu ne permitem să facem glume cu cetăţenii municipiului, dar sunt situaţii care se pot întâmpla în trafic şi cu o maşină nouă şi cu una super-verificată”, ne-a declarat managerul.

Mihai Cadinoiu a ţinut să spună că luni, timp de două ore, reparaţiile mijloacelor de transport au fost blocate pentru că a avut loc o adunare generală a sindicatului, timp în care nu a muncit nimeni în atelier.

Directorul ne-a mărturisit că nu a semnat deloc cu inima uşoară preavizele subalternilor săi: „Vor fi 24 de concedieri. S-au dat cinci preavize săptămâna trecută şi 19 în această săptămână. Vor pleca oameni din toate departamentele şi de la transport electric, şi din zona de reparaţii, şi TESA, în funcţie de punctajele obţinute la evaluare şi de necesarul de personal pe care îl are la acest moment societatea. Transurb va rămâne la 771 de persoane”.

Citit 21845 ori Ultima modificare Vineri, 22 Februarie 2019 16:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.