Compensații pentru clienții afectați de penele de curent repetate. Reguli mai stricte

Compensații pentru clienții afectați de penele de curent repetate. Reguli mai stricte
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Ordinul 46/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) privind aprobarea Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, publicat în Monitorul Oficial nr. 649, stabilește că, în anumite condiții, distribuitorii trebuie să le plătească celor afectați de penele de curent despăgubiri de până la 300 de lei. Ordinul a stabilit și limitele maxime de timp pentru preluarea, de către distribuitori, a apelurilor telefonice ale clienților.

Concret, întreruperile scurte, cuprinse între trei secunde și trei minute, au fost incluse în categoria celor care se monitorizează și pentru care operatorii de distribuție sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit prin standard.

Valoarea sumelor plătite unui client, de la 5 la 300 de lei

Compensațiile pe care clienții afectați de penele de electricitate sunt următoarele:

- pentru înaltă tensiune: 300 de lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe an;

- pentru medie tensiune: 10 lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi/ săptămână în mediul urban și 20 de întreruperi/ săptămână în mediul rural - până la 31.12.2021; în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe săptămână, indiferent de zonă - de la 1.01.2022;

- pentru joasă tensiune: 5 lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi/ săptămână în mediul urban și 20 de întreruperi/ săptămână în mediul rural - până la 31.12.2021; în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe săptămână, indiferent de zonă - de la 1.01.2022.

În cazul în care li se strică aparatele electrocasnice din cauza supratensiunilor accidentale ale rețelei, clienții casnici sunt îndreptățiți să primească despăgubiri de la furnizorii de curent electric, conform ordinului ANRE.

Durata convorbirilor cu "robotul", limitată

Documentul a stabilit și valorile maxime de timp pentru preluarea apelurilor telefonice ale clienților prin centrele de telefonie gestionate de distribuitori. Acestea sunt următoarele:

- 30 de secunde de la inițierea apelului până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;

- 180 de secunde (trei minute) de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;

- 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

Nerespectarea acestor termene maximale poate fi amendată cu sume de la 10.000 la 200.000 de lei.

Nu în ultimul rând, Ordinul 46/2021 al ANRE prevede că abonații la pot monta, pe propria cheltuială, analizoare de calitate, care vor putea fi folosite în relațiile contractuale pe care le au cu operatorii de distribuție. Ei vor putea astfel să le demonstreze furnizorilor de electricitate, cu ajutorul acestor dispozitive, numărul și durata penelor de curent apărute într-o perioadă și eventualele abateri de la parametrii stabiliți în contractul de furnizare.

Citit 2371 ori Ultima modificare Joi, 08 Iulie 2021 21:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.