Nemulţumirile de la Transurb au dat în clocot. Protest spontan în curtea societăţii

Nemulţumirile de la Transurb au dat în clocot. Protest spontan în curtea societăţii
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Vestea că orele suplimentare efectuate în lunile octombrie, noiembrie şi decembrie 2021 le vor fi recompensate abia din februarie 2022 i-a nemulţumit pe salariaţii Transurb şi în special pe şoferii de pe mijloacele de transport. Iar reducerea activităţii controlorilor sâmbăta şi duminica - zile plătite cu spor de sută la sută - îi va afecta financiar pe angajaţii cu cele mai mici salarii din compania de transport local. Cele două măsuri au fost propuse şi asumate de către directorul general al Transurb, Dorian Dumitru, pe motiv că bugetul societăţii nu acoperă salariile angajaţilor pe luna decembrie. Numai că ele au făcut ca nemulţumirile salariaţilor să dea în clocot, ajungându-se, ieri, la un protest spontan al câtorva zeci de angajaţi.

O instruire a unor salariaţi ai SC Transurb s-a transformat, ieri, într-un protest ad-hoc în curtea operatorului de transport. Motivele nemulţumirilor ne-au fost explicate de către liderul Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb, George Preda: "Dl director a propus o serie de măsuri menite să facă economie, pe motiv că bugetul aprobat în primăvară nu acoperă salariile şi pe luna decembrie. Una dintre aceste măsuri este să reducă activitatea unor categorii de salariaţi cu cele mai mici salarii, cum sunt controlorii de bilete. Avem în contractul colectiv de muncă o clauză care prevede că lucrul sâmbăta şi duminica este plătit cu spor de sută la sută, ceea ce înseamnă un câştig de 250-300 de lei. Reducerea activităţii lor înseamnă scăderea veniturilor. În cel mai prost moment din acest an, când preţurile au luat-o razna! Îi arăta o colegă, domnului director, fluturaşul de salariu cu 800 de lei la lichidare şi 800 de lei avans. Dacă pierde 300 de lei în prag de iarnă, din ce mai trăieşte?", ne-a declarat liderul sindical. Acesta este convins că Transurb va economisi câte 250-300 de lei de la 24 de controlori, dar va pierde mai mult din încasări, pentru că, ştiind că nu sunt controlaţi, călătorii nu vor mai valida biletele şi cardurile de călătorie.
"O altă măsură va cântări foarte mult în liniştea şi în bunul mers al Transurb. Dl director intenţionează ca orele suplimentare efectuate în luna octombrie să le recompenseze cu sporul cuvenit tocmai din februarie. La 90 de zile! Şoferii mi-au spus că în cazul acesta nu vor mai face ore suplimentare deloc! Sunt şoferi care au condus, într-o zi, 14 ore, iar a doua zi, în loc să fie liberi, au muncit încă zece! Suma de care are nevoie Transurb pentru a acoperi lipsa la buget este mult prea mare faţă de economiile care ar fi realizate prin aceste măsuri. Iar pierderile Transurb nu le-au generat angajaţii! Nemulţumind salariaţii în prag de iarnă, se joacă cu focul", a spus George Preda, dând de înţeles că nemulţumirile ar putea duce la perturbarea activităţii de transport.

Ce spune directorul Transurb

Directorul Transurb, Dorian Dumitru, a catalogat micul protest de ieri drept "modalitate de a face presiune pe cale sindicală".
"Sunt măsurile mele, ca director general, mi le asum. Consiliul de Administraţie a fost de acord şi a şi emis o decizie în acest sens, pe care o duc la îndeplinire. Ca director general, nu pot să stau pasiv, trebuie să găsesc toate posibilităţile de încadrare în fondul de salarii care nu acoperă luna decembrie. Şi trebuie să respect legislaţia. Am propus ca orele suplimentare efectuate în octombrie, noiembrie şi decembrie să fie plătite după 90 de zile, aşa cum prevede Codul Muncii. Pentru că sâmbăta şi duminica se plătesc cu spor de sută la sută, am căutat să optimizez anumite servicii. Eu le-am explicat de ce am fost nevoit să iau aceste măsuri. În primul rând, locul de muncă contează: să îl ai stabil şi să ai sustenabilitate. Eu sunt convins că până la urmă o să înţeleagă situaţia", ne-a declarat managerul.

Citit 7729 ori Ultima modificare Joi, 04 Noiembrie 2021 00:05

12 comentarii

  • postat de Fraier de Galati
    Marți, 02 Noiembrie 2021 19:56
    5.13.171.***
    Ca de obicei "postacii" de serviciu.
    Ăștia sigur sunt recompensați la nr de postări.
    Cred ca dacă spumem ca zăpadă e alba, sigur dau... negație. Ca asa-o în tenis. Pardon, politica ca.
    4
    1
    Raportează
  • postat de Jack
    Marți, 02 Noiembrie 2021 14:57
    5.13.236.***
    Cind era la guvernare PSD -ALDE au tacut chitic , se faceau ca nu stie de gaura din bugetul intreprinderii , acuma se bat cu pumnii in piept [vezi salvatorul care doreste sa faca salariile idem cu cele din alta parte ] , un fel de munca multa si bani putini sau peste 90 de zile , cine crede prostia asta, daca acum nu ai bani , nici peste trei luni nu o sa ai daca scoti controlorii si se merge moca.bucurie mare o sa fie. in tot orasul.
    0
    5
    Raportează
  • postat de viata pe balta
    Marți, 02 Noiembrie 2021 11:33
    82.76.144.***
    cum ii protejeaza liderul de sindicat pe angajati, cand are cunostinta ca nu se respecta programul de odihna? oare cineva de la ITM, citeste articolul si se sesizeaza referitor la timpul de lucru? Responsabilul SSM, doarme?
    3
    20
    Raportează
  • postat de Doru
    Marți, 02 Noiembrie 2021 11:16
    109.102.89.***
    Oricat de mult isi asuma si are sprijinul Consiliului de Administratie, domnul director general - de la nivelul lui de trai, nu poate intelege strigatul de neputinta si nevoile angajatilor care aduc bani in companie prin munca lor. Cu ce impertinenta trateaza situatia!!... Dar de ce nu reduce din salariile acelora cu functii de conducere din companie, din indemnizatiile consilierilor, care nu aduc nici un beneficiu in companie??.. Este legal sa taie din fondul de salarii, cand este vorba de soferi si personalul auxiliar, dar cand e vorba de salariile mari ale acelora care ocupa posturi de conducere, nu? Cititi declaratiile de avere de pe site-ul Transurb, sa vedeti cat de "transparente" sunt la unii si ca unii dintre ei fac parte si din consiliile altor firme de stat, de ex. Apa Canal. Transurb este o companie care detine monopolul transportului in Galati (cica pe o piata libera - consiliul concurentei nu s-a autosesizat cand in Galati au hotarat edilii sa dispara firmele mici de transport...), este condusa foarte prost de ani buni si este aflata mereu sub obladuirea primarului (oricare a fost el). Consilierii nu sunt decat interesati financiar, firma inghitind bani de la bugetul statului (adica si de la noi) si din bugetul lunar al fiecaruia dintre noi cand urcam in mijloacele de transport Transurb.
    5
    21
    Raportează
  • postat de Maria
    Marți, 02 Noiembrie 2021 09:43
    80.24.237.***
    Si ca sa cresti productivitatea oare nu este mai bine ca urcarea in autobuz sa se faca doar pe usa din fata si coborarea prin spate?
    In acest fel soferul are si functia de a controla ca fiecare calator sa valideze biletul si in orice moment el poate sti cate persoane au urcat in autobuz, cate au abonament si cate au bilet.

    Cand iesim in afara tarii ti-e mai mare dragul vazand persoane care fac rand sa urce in autobuz.
    La noi cand vine autobuzul toata lumea buluc, fiecare pe unde apuca. Unii composteaza, altii, nu.
    Si ne mai intrebam de ce nu ies calculele la sfarsitul lunii.
    2
    29
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Marți, 02 Noiembrie 2021 09:04
    5.2.205.***
    Pistol cu apa.....la cati bani se sifoneaza acolo de ani de zile.....
    2
    20
    Raportează
  • postat de Men
    Marți, 02 Noiembrie 2021 06:13
    5.13.236.***
    Ma mir ca dl director nu renunta si el la o parte din salariul sau imens , daca tot zice ca societatea nu acopera salariile, pentru unii muma si pentru altii ciuma , trebuie sa de-a exemplu sa lase si el din sporurile lui de conducere si alte beneficii si apoi peste 90 de zile sa si le ia , ca la armata , de la el si de la Consiliul de administratie in jos toata lumea , dar uite ca numai de la muncitori se i-a , daca vrea in timp sa faca in asa fel ca salariile sa fie idem cu cei de la Ecosal si Gospodarire Urbana , pina la urma acesta e interesul numirii dansului la Transurb, gaura bugetara e facuta de multi ani si rostogolita de care nimeni nu se face raspunzator decat muncitorul ,ca de la el se i-a mereu cand e vorba de a redresa ceva intr-o societate. ceilati sant bine mersi
    3
    23
    Raportează
  • postat de Eu
    Marți, 02 Noiembrie 2021 00:02
    86.124.204.***
    Muncesc din greu mititeii,cand stau câte 10-15min.în capăt de stație cu motorul pornit unde e economia și autobuzele astea cică hibrid care se opresc câte 15 sec.La o cursa de 45 min. 10 pauza la 12ore munca 2 ore pauza practic 8 ore de munca
    18
    40
    Raportează
  • postat de dgi
    Luni, 01 Noiembrie 2021 22:35
    81.196.245.***
    Codul muncii prevede compensarea cu timp liber a orelor suplimentare in urmatoarele 60 zile. Daca nu este posibil acest lucru, orele suplimentare vor fi compensate in bani.
    4
    44
    Raportează
  • postat de Calator tras urb
    Luni, 01 Noiembrie 2021 19:20
    86.124.118.***
    "In primul rând, locul de muncă contează: să îl ai stabil şi să ai sustenabilitate." "Superb" raspuns.
    Pai, stie ca postul de dj nu este stabil. Azi esti, maine ... Esti, dar in altă parte.
    Acum, eu, care vin din randurile executantilor, daca as fi fost dj as fi spus asa:
    " Platim orele suplimentare peste 90 de zile, dar renunt si eu la 25 la suta din salariu pe 2 luni. Si o sa-l iau peste 90 de zile. Odata cu voi"
    Sigur ar fi castigat aprecierea subaltenilor.
    Mda. Povesti...
    4
    53
    Raportează
  • postat de Cineva
    Luni, 01 Noiembrie 2021 19:14
    109.103.136.***
    Eu as incepe cu externalizarea activitatii celor 24 controlori.
    Apoi as incerca sa optimizez organigrama .
    As identifica activitatile secundare ,as masura incarcarea cu activitate pe cele 8 ore de munca /zi ( pe parcursul unei luni ) pentru fiecare salariat .
    As cauta sa reduc la minimul necesar munca suplimentara ( prin programarea atenta a activitatii ) .
    Munca suplimentara se face la solicitarea angajatorului nu a salariatului .
    Codul muncii prevede ca orele sulimentare intai pot fi recuperate iar peste 60 de zile trebuiesc platite.
    Mai precis as incerca sa reduc personalul fara afectarea performantei serviciului oferit comunitatii.
    7
    53
    Raportează
  • postat de vladone
    Luni, 01 Noiembrie 2021 18:37
    5.13.215.***
    Nu ar fi fost mai cinstit sa se reducă salariile cu un procent fix la toti salarii (inclusiv conducerea) daca tot se vorbeste de sustenabilitatea si stabilitatea locurilor de munca?
    Din articol se intelege ca economiile s-ar face doar pe seama celor cu salarii mici.
    4
    61
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.