Inaugurarea podului peste Dunăre ar putea fi amânată

Inaugurarea podului peste Dunăre ar putea fi amânată
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Inaugurarea podului peste Dunăre, care ar urma să facă legătura între zona Galați-Brăila şi malul tulcean, ar putea fi amânată pentru anul viitor, deși constructorul Astaldi a promis finalizarea podului peste Dunăre și parțial a drumurilor de legătură în luna decembrie 2022, a declarat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, relatează economedia.ro.

Șeful CNAIR ar fi confirmat informația potrivit căreia antreprenorul general a solicitat finalizarea tuturor obiectelor contractului (podul suspendat și drumurile de legătură) în 2025. Pentru evaluarea situației din șantier, șeful CNAIR a trimis un consilier personal care să prezinte dacă inaugurarea se amână sau nu.
"Antreprenorul (compania WeBuild, fostă Astaldi - n.r.) a declarat că podul va fi utilizabil și că va fi dat în circulație. Din punctul meu de vedere, discutând cu inginerul și cu supervizorul lucrării, aceștia nu sunt la fel de optimiști. Am trimis un consilier personal acolo, pentru a evalua în mod corect posibilitatea de a deschide circulația la sfârșitul anului. Astaldi a primit un certificat negativ și ar mai primi încă unul. Și premierul a spus că podul este în întârziere și eu îl susțin, pentru că este în întârziere. Văzând lucrările, eu așa consider, că nu poate fi deschis, dar fără un raport al inginerului nu e totuși o părere obiectivă, trebuie să așteptăm evaluarea. Astaldi și-a asumat că la sfârșitul anului termină podul și o parte a drumurilor de legătură, astfel încât să nu rămână un pod muzeu", a declarat directorul general CNAIR, Cristian Pistol, citat de economedia.ro.
Potrivit actualizării CNAIR, stadiul fizic de execuție doar pentru pod este de 76 la sută. Pe lângă pod, proiectul presupune și realizarea drumurilor de legătură, cu o lungime totală de 23 km. Cea mai mare parte a acestora - aproximativ 17 km - se află pe malul din judeţul Tulcea.
Contractul pentru podul peste Dunăre are o valoare de 433 milioane de euro, fiind adjudecat de asocierea Astaldi - IHI Infrastructure.

Citit 3625 ori Ultima modificare Luni, 10 Octombrie 2022 11:40

3 comentarii

  • postat de ss
    Miercuri, 21 Septembrie 2022 22:19
    5.13.214.***
    Interesanta abureala, pana mai ieri drumurile de legatura erau construite de firma UMB a lui Umbrarescu, astazi CICA o face "compania WeBuild, fostă Astaldi" care cere 3 ani sa o finalizeze?!!!!!
    0
    4
    Raportează
  • postat de ss
    Miercuri, 21 Septembrie 2022 18:25
    5.13.214.***
    Alambicat articolul ca sa ascunda un fapt arhicunoscut, podul finantat de UE si construit la timp de italieni si japonezi nu va putea sa fie folosit deoarece drumurile oferite spre executare unor firme romanesti sunt departe de a fi finalizate.....nimic nou!
    0
    6
    Raportează
  • postat de cine mai crede in mos craciun
    Miercuri, 21 Septembrie 2022 16:55
    89.39.81.***
    era prea frumos sa fie si adevarat. ne-am trezit......
    0
    4
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.