UPDATE 26 martie. Locomotiva implicată în accidentul feroviar din Gara CFR Galați, soldat cu un mort şi mai mulți răniți, a accelerat brusc (VIDEO)
Foto: ISU Galați

UPDATE 26 martie. Locomotiva implicată în accidentul feroviar din Gara CFR Galați, soldat cu un mort şi mai mulți răniți, a accelerat brusc (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(43 voturi)

26 martie 2023, ora 15,10:  Polițiștii din cadrul Secţiei Regionale de Poliție Transporturi Galați au efectuat cercetări la fața locului și au stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/h, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva a accelerat brusc și că a încercat să acționeze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat. La fața locului s-au prezentat pentru efectuarea de verificări reprezentați ai ITM, AGIFER, Revizoratul Regional SC și SRTFC Galați. În urma deplasării la locul incidentului am aflat de la un reprezentant al gării că anchetatorii au fost prezenți la locul accidentului toată noaptea și au ridicat locomotiva pentru continuarea verificărilor. În cauză, polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunile de ”distrugere sau semnalizare falsă", "ucidere din culpă" și "vătămare corporală din culpă", cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar.


22.05:  Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat, pentru Digi24, că mecanicul locomotivei, în vârstă de 50 de ani, cu o vechime de peste 15 ani, va fi audiat referitor la incident. ”La manevra de cuplare, din cauza vitezei mari, locomotiva a intrat în garnitură. Locomotiva trebuia să intre cu viteza de maximum 10 kilometri la oră, dar a avut cel puțin 30 de kilometri pe oră. Mecanicul va fi audiat. Am înteles că avea timpii de odihnă, era un mecanic experimentat”.

Totodată, conform sursei citate, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, ar fi solicitat celor de la CFR Călători să le acorde sprijin lucrătorilor ISU și răniților și a precizat că urmează o anchetă, solicitând totodată directorului general al CFR Călători explicații, dar și soluții pentru prevenirea evenimentelor similare. Ulterior, CFR Călători și-a prezentat public scuzele pentru incident.


22.02 Conductorul trenului, o femeie în vârstă de 53 de ani, a decedat la spital, a anunțat CFR Călători

În urma accidentului feroviar care s-a produs în această seară în stația Galați, CFR Călători anunță cu regret că şeful trenului R 7576, o femeie în vârstă de 53 de ani, a decedat la spital. Femeia a fost iniţial stabilizată pe peron și în drum spre spital, de către serviciul de Ambulanță ajuns la fața locului, dar un nou stop cardio-respirator survenit la spital i-a fost fatal. CFR Călători prezintă condoleanțe și anunţă că va acorda întregul sprijin familiei îndoliate.


21.50 Femeia a intrat a treia oară în stop cardio-respirator, se fac manevre de resuscitare de către personalul medical din UPU Galați.


21.11 Cele patru persoane rănite au fost transportate la UPU Galați. Femeia aflată în stop cardio-respirator a fost resuscitată, iar în acest moment se află la terapie intensivă.


Patru persoane au fost rănite în urma unui accident feroviar care a avut loc în această seară în Gara CFR Galați.

Patru persoane au fost rănite în urma unui accident feroviar care a avut loc în această seară în Gara CFR Galați. Din primele verficări s-a constatat că s-ar fi defectat sistemul de frânare al unei locomotive, care a scăpat de sub control, lovind un vagon al trenului Galați - Mărășești, care era staționat în gară şi în care se aflau călători.

”Sunt patru persoane rănite; doi călători, o femeie care a intrat în stop cardio-respirator și un bărbat care a rămas încarcerat, precum și șeful de tren și mecanicul locomotivei”, a transmis IPJ Galați.

În acest moment, ISU Galați acționează pentru salvarea victimelor. Vom reveni cu amănunte.

Citit 17521 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Aprilie 2023 09:15

25 comentarii

  • postat de Zic și eu
    Luni, 27 Martie 2023 17:03
    109.166.135.***
    Pe You Tube sunt două clipuri tip școală pentru mecanicii locomotivelor, la pornirea de pe loc și verificarea siguranței de frânare în bune condiții tehnice, înainte de a pleca în traseu. Tastați pe You Tube ,,Pornirea locomotivei electrice EA, CFR călători marfă'' și ,,Funcționarea dispozitivelor de siguranță și vigilență DSV. CFR călători marfă''. Dacă se respecta condițiile de verificare înainte de a pleca de pe loc spre gară, conform clipurilor de pe You Tube, mai ales ce ține de siguranța la frânare, accidentul nu se producea. Pare că locomotiva a plecat de pe loc, spre gară, din Remiza CFR în linie dreaptă. Remiza se află în dreptul Parcului Central, jos, lângă pista carting. Traseul în distanță, pare cam 1 500 m, Remiză-Gară. Traseul liniilor de cale ferată, trece pe sub podul peste calea ferată , Str. Calea Prutului. Distanța Remiză-Pod, cam 1000 m, apoi Pod-Gară, cam 500 m. Total, apreciativ 1500 m. Viteza maximă a locomotivei este de 120 Km/h, conform cărți tehnice. Doi martori care locuiesc în zona podului peste linii, au spus că în dreptul podului, locomotiva avea o viteză foarte mare, unul a spus cam 100 Km/h, al doilea a spus că de când locuiește el acolo, nu a văzut așa viteză mare la o locomotivă în zona podului și nu avea cum să se oprească în gară, la așa viteză mare. PROTV spune la știri, că locomotiva avea 90 Km/h, viteză apropiată spuselor martorului, care a apreciat viteza de 100 Km/h. Deci, apreciativ, pare că locomotiva a plecat de pe loc în accelerație până la pod cu viteza de până la 90-100 Km/h, apoi în frânare continuă, de la pod la gară, la 70 Km/h, unde a lovit vagonul cu 70 Km/h. Ideal, nu ai cum să oprești locomotiva în 500 m, de la o așa viteză mare și greutate mare, aproximativ 120 tone. O condiție de a pleca de pe loc și a avea o frânare eficientă, butelia cu aer comprimat trebuie să fie la 8 atmosfere presiune, presiune care cere timp de așteptare. Interesant este accelerația care se acționează în impulsuri dintr-o manșă.
    0
    0
  • postat de Rusofob
    Luni, 27 Martie 2023 12:05
    37.161.209.***
    Grindeanu a fost pus să stopeze tot, îl bănuiesc chiar de sabotaj. Nimic bun nu se poate lega de Grindeanu, amintiți-vă de celebra oug 13 ce voia să facă. A inflamat spiritele cu Bîstroe dar ce contează nu îl interesează. E pus să frâneze progresul. Ar trebui să zboare din funcție băiatul ăsta rusofil cât de urgent. Serviciile noastre secrete pline de speciali ce tot păzesc că ne-au invadat oamenii Rusiei prin parlament și tot felul de funcții importante. Uitați-vă la sosoaca care e în parlament și aplauda la ambasada Rusiei.
    0
    0
  • postat de dan
    Luni, 27 Martie 2023 09:26
    89.120.230.***
    "stimabililor"pompiliu&ala de la mehedinti,stiti cum se cheama cei care citesc dar nu inteleg ce au citit?analfabeti functionali!daca e combinata aceasta "calitate"cu "logica" sosocara plus ceva de la q-anon&trumpila ,va iesi o combinatie exploziva de "inteligenta"inversa specifica IQ-ului de amoeba si mai nou aurist!in articol se spune ca cel ce a facut infarct e conductorul trenului,nicidecum mecanicul de locomotiva(adica ala care conducea locomotiva!),iar conductorul trenului a facut infarct in urma ranilor nicidecum ca a fost sau nu vaccinat!poate s-a inteles ,cu toate ca sunt mari dubii in acest caz de sosocism!
    0
    0
  • postat de MIMI
    Luni, 27 Martie 2023 09:09
    86.124.201.***
    Pentru ,,mihnea,,GRINDEANU, ministru, asteapta sa fie dat jos ca in Grecia probabil,sa iasa lumea in strada si sa goneasca tot guvernul asta de TRADATORI si MINCINOSI!!! Nu fac nimic pt tara decit pt folosul lor si al neamurilor lor cel ...
    0
    0
  • postat de Andrei
    Luni, 27 Martie 2023 04:55
    86.124.200.***
    Nu sunt bani zjc unii!Poate sunt putini,dar vedeti cate firme capuseaza CFR.
    0
    0
  • postat de Ar fi atins 90 Km/h
    Luni, 27 Martie 2023 01:27
    109.166.135.***
    De la știri PROTV informații interesante. Locomotiva de la ieșirea din depou, ar fi atins accelerat și brusc, viteza de 90 Km/h, mecanicul conductor al locomotivei, ar fi reușit pe ultima porțiune, să reducă viteza la 75 Km/h, prin frânare. Locomotiva în sine, are o vechime de 30 de ani, cam din 1993, modernizată electric prin 2018. După ciocnire, ambele, vagon și locomotivă au parcurs între 30 și 50 de metri până la oprire. Și acum bomba, cică doamna conductor care a decedat, nu ar fi trebuit să fie în vagon, pentru că trebuia să fie pe peron, pentru a asigura legarea locomotivei de vagon. Hait ? O băgăm, tot mortul este de vină ? Și mai este ceva, cu o zi înainte de accident, locomotiva ar mai fi făcut o cursă cu pasageri în bune condiții. Cred că singura soluție era la 90 Km/h, deconectarea de la rețea , dintre pantograf și linia de rețea, pentru a nu se mai alimenta sistemul electric al locomotivei și acționarea frânei de avarii pe aer comprimat, pentru acționarea saboților de frână....acum, dacă butelia cu aer comprimat, avea aer sau poate apă condensată în butelie și nu a funcționat în parametri tehnici. Mecanicul conductor de pe locomotivă, ar fi și instructor CFR, vechime 15 ani.
    0
    0
  • postat de Ion
    Duminică, 26 Martie 2023 23:09
    109.166.129.***
    Pe ce distanță a ajuns la 75 km/h? A parcurs câteva sute de metri. Ce accelerație maximă poate avea o locomotivă? De ce nu s-a acționat din timp frâna de urgență și întreruperea alimentării?
    Vezi că treci de viteza admisă, funcționează anapoda, oprești de urgență manevra! Timp era pentru evitare.
    Dar se pare că ceva nu se leagă.
    0
    0
  • postat de Modernizare made România
    Duminică, 26 Martie 2023 16:45
    109.166.135.***
    Locomotiva electrică de tip EC BO-BO 3400 Kw TIRISTORIZATĂ. modernizată specializată în transportul CĂLĂTORILOR, până în 2018 fiind MODERNIZATE 20 locomotive. Locomotiva a intrat în gară și-n vagon cu 75Km/h, după vitezometrul locomotivei, cu acul blocat pe 75. Printre ,,modernizările'' făcute la locomotivă ce poate afecta viteza sunt. Sistem de reglare continuă pe motoarele de tracțiune, convertizoare statice de tensiune și frecvență, sistem AUTOMAT de monitorizare FUNCȚIONARE și COMANDĂ a regimurilor de TRACȚIUNE și FRÂNARE. CONTROLER de tip MANȘĂ pentru impunerea VITEZEI și a curentului de tracțiune. REZISTENȚE de FRÂNARE separat galvanic. Izolarea oricărui motor de tracțiune, în caz de defect. Funcționare în regim AUTOMAT cu VITEZĂ și curent în impuls.
    Este clar, la atâtea modernizări făcute de români, sistemul de reglare a vitezei pe bază de tiristori a cedat, de a ajuns locomotiva electrică cu așa viteză, 75 Km/h, să intre în gară, ori mecanicul conductor nu a pus comenzile de reglare a vitezei în mod corect, cu toate cele patru sisteme de frânare pe care le are locomotiva. Nu știu, locomotiva nu trebuia să iasă din depou, dacă era defectă, pentru că se fac verificări, înainte de a ieși din depou. Acum zic și eu, dacă se scotea pantograful de pe linia de contact care alimentează u curent electric și se acționa apoi pe frâna de urgență în regim pneumatic, nu se putea evita accidentul ?
    0
    0
  • postat de Omu Păianghen
    Duminică, 26 Martie 2023 16:07
    5.13.192.***
    Cu tot respectul pentru angajații CFR, ar trebuie verificat cât de corect se fac aceste revizii/verificări la materialul rulant.
    0
    0
  • postat de Galatean
    Duminică, 26 Martie 2023 15:56
    89.137.226.***
    Nu se poate ca locomotiva sa se "ambaleze" singura, nu exista asa ceva.
    V-o spune un fost mecanic de locomotiva care a lucrat pe LDH, LDE si locomotive actionate exclusi electrice, situatia in cauza.

    Cauza poate fi doar mecanicul, cu limba intre dinti, neatent, ocupat cateva secunde cu alte treburi, un pampalau angajat cu pile, trecut prin scoala ca voda pin loboda, nepartipant la scoala personalului, lunare, o regula tocmai care reimprospateaza cunostintele din instructia personalului de locomotiva si automotor, instructia de semnalizare, in special.

    Cred, dupa felul cum vad in media, ca acest caz va fi musamalizat, fiind dovada ca mecanicul tocmai nu a fost bine instruit de mecanicii instructori, individ angajat cu pile.

    Adevarul este ca tot personalul de locomotiva si automotor trebuie reinstruit, verificat si controlat, asa cum era o data, ca prea au intrat toate haimanalele in sistem.
    0
    0
  • postat de Gynexx
    Duminică, 26 Martie 2023 13:07
    46.97.176.***
    Ion Lucian - calatorul moare de drum lung si prostul de grija altuia. Mai treci un pic pe la scoala, poate reusesti sa inveti scrierea corecta in lb. romana. Deh, la unii creierul este optional. Pana sa dai de gustul internetului stia doar mama ta ca esti "inteligent", acum stie toata lumea iar tu esti mandru de asta.
    0
    0
  • postat de Mehedinti Ion Lucian
    Duminică, 26 Martie 2023 12:51
    89.137.231.***
    @ Grety Ai sa mori ca prostu/a capsat bine cu 2, 3 sau chiar 4 jab-uri
    0
    0
  • postat de Patru sisteme de frânare
    Duminică, 26 Martie 2023 12:31
    109.166.135.***
    Locomotiva este o locomotivă electrică, am tastat ,,Locomotiva-Instalația de frânare'', articol convingător în descrierea instalației de frânare din care rezultă cele 4 sisteme de frânare, 1- frână electrodinamică, 2-frână pneumatică indirectă, 3-frână directă, electrică, 4-frână de staționare. Toate sistemele de frânare trebuie să fie verificate la ieșirea din depou de către conductorul locomotivei, împreună cu revizorul dopului, pentru a se completa fișa tehnică, înainte de a intra locomotiva pe traseu.
    0
    0
  • postat de carmen
    Duminică, 26 Martie 2023 11:02
    195.32.91.***
    gata sa musamalizat incompetenta a tot ce tine de cfr .....acum aplaudacii si normal hai sa facem cheta ptr morti si raniti ...am rezolvat si azi ...asa se gandeste cei de sus cfr ....alo ...uitati.va cum merge trenurile in afara si la noi rad si curcile de cfr in 2023 si ei nu vad ....mai bine faceti garnituri de epoca ca ar prinde ..rusine
    0
    0
  • postat de Grety
    Duminică, 26 Martie 2023 10:16
    78.96.81.***
    Ion de Mehedinti - esti exemplul perfect de analfabet-aurist care se face singur de ras. Inainte de arunca cu petarde sosocare roaga pe cineva sa-ti citeasca articolul, sper sa intelegi.
    0
    0
  • postat de Mihnea
    Duminică, 26 Martie 2023 09:35
    5.13.196.***
    "Sunt contradicții privind cauza producerii accidentului feroviar de la Galați. CFR călători a transmis că accidentul s-a produs la decuplarea locomotivei la garnitură, în schimb poliția Galați a transmis că sistemul de frânare al locomotivei s-ar fi defectat". Verificare din mai multe surse de informare. Sau nu publicati comentariul ca si in alte dati ?
    0
    0
  • postat de Mihnea
    Duminică, 26 Martie 2023 09:28
    5.13.196.***
    Curios daca va cade vreun cap incepand de la ministrul transporturilor in jos care nu a vrut sa demisioneze in mandatul trecut ?
    0
    0
  • postat de un observator
    Duminică, 26 Martie 2023 09:06
    5.13.138.***
    Cateva masuri de bun simt si foarte urgente: reforma clara si responsabila la CFR, restructurarea este esentiala acum, eliminarea numirilor politice la companiile feroviare de stat, AFER, AGIFER, Autoritatea de reforma feroviara, Electrificare CFR, etc. Toate merg prost. Vorba unui fost ministru: acolo se taie frunza la caini! Mai adaug circarii care conduc asa zisele sindicate feroviare. Nimic bun de pe urma lor. La fel si cu Grindeanu. Dumnezeu sa o ierte. Nu mortul este vinovat. Ci chiar cei mai sus amintiti.
    0
    0
  • postat de Pompiliu
    Duminică, 26 Martie 2023 07:53
    86.124.200.***
    Infarct, AVC, cancer galopant, boli autoimune si deces subit.
    Acestea sunt principalele efecte ale vaccinarii cu serurile arn mesager.
    Dupa cum vedeti si Romania are parte de astfel de cazuri.
    Avem chiar si elevi care au murit instant in banca la scoala.
    Va trebui sa ne obisnuim si sa acceptam aceste decese subite care dupa cum se vede, au inceput sa se inmulteasca si in Romania.
    Interesant ar fi sa comparam statistica accidentelor auto de dinainte de vaccinare cu cea de dupa vaccinare.
    Pun pariu ca cea de dupa este mai mare.
    0
    0
  • postat de Dan
    Duminică, 26 Martie 2023 07:22
    46.97.169.***
    O Tara esuata cam asa arata!CFR,o companie de stat devalizata timp de 33 de ani de incompetentii de partid care si acum sunt la guvernare,plina de lipitori de afise,neamuri,si in care nu s-a investit nimic,numai si numai s-a furat!material rulant vechi,gari care stau sa cada,cale ferata veche de 70 de ani pe care trenurile merg cu 5 km/h si cu un ministru zeflemist mare”specialist”!de acum accidente din acestea tot o sa vedem pentru ca incompetenta si coruptia ucide!iar nevinovatii mor!intotdeauna!
    0
    0
  • postat de Accidente CFR, mai multe decât în război
    Duminică, 26 Martie 2023 00:48
    109.166.135.***
    Am tastat ,,Evoluția accidentelor feroviare, îngrijorătoare'' ude într-un articol se poate citi accidentele grave a trenurilor CFR.
    Interesantă este concluzia de la finalul articolului. ,,Prima cale ferată din România a fost dată în folosință în anul 1854, iar CFR a fost fondată în 1880. DIN 1854 PÂNĂ ÎN 1990, deci CFR trecută prin două războaie mondiale, AU AVUT LOC 6 ACCIDENTE MAJORE. DUPĂ 1990 AU FOST NUMAI PUȚIN DE 20 ACCIDENTE MAJORE FEROVIARE Atenție, articolul fost scris în anul 2013. Din 2013 până azi în 2023 au mai fost accidente feroviare, printre care ultimele de curând, de azi și cel cu trenul de marfă ce transporta autoturisme și cred că au mai fost mai multe, din 2013, până azi.
    0
    0
  • postat de Mehedinți ion lucian
    Sâmbătă, 25 Martie 2023 23:59
    109.166.132.***
    Nu cumva conductorul trenului a făcut infarct de la vaccin și nu a mai putut controla nimici? În mod sigur nu veți posta mesajul asta dar l au scris ca să se știe ca lumea are idee de ceea ce se întâmplă
    0
    0
  • postat de Angajat bătrân
    Sâmbătă, 25 Martie 2023 23:46
    109.166.132.***
    Angajat CFR. Șeful cel Mare este pus politic, nu are experienta ci numai tupeu și smechereala...nu este profesionist. Rugăm audit financiar și publicare rezultate.
    0
    0
  • postat de Mihnea
    Sâmbătă, 25 Martie 2023 22:00
    5.13.220.***
    Daca in gara se intampla asa ceva, dar daca era in mers ?
    0
    0
  • postat de Traian
    Sâmbătă, 25 Martie 2023 21:37
    86.124.115.***
    Numai vechituri, numai improvizatii, nici o achizitie de locomotive noi sau vagoane . Toate sunt ”reconditionate" cu vopsea si sarma. In continuare orice proiect de "modernizare” la CFR reprezinta amenajarea de gari, schimbarea de traverse sau linie ferata. Nimic despre instalatiile de cale, electrice, TTR . Bine ca aveti Regionala Cfr mare cat Ministerul Transporturilor, plina cu sefi, plina de birouri, servicii, directii, toti traind de pe urma birocrației.
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.