Care sunt cele mai PERICULOASE STRĂZI din Galaţi

Care sunt cele mai PERICULOASE STRĂZI din Galaţi

Foto-arhivă ”Viața liberă”
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)
3 comentarii


* 60 de accidente rutiere au avut loc anul trecut în mediul urban pe trecerile de pietoni, cele mai multe producându-se în municipiul Galaţi


Considerată ca fiind cea mai sigură modalitate de circulaţie a pietonilor pe carosabil şi reglementată ca atare de lege, traversarea prin locurile marcate nu este lipsită de riscuri. Regula pe care şi copiii de-o şchioapă învaţă că trebuie să o respecte este deseori ignorată de cei mari, fie ei pietoni sau şoferi, "ajutaţi", cel puţin în aglomerările urbane, şi de alţi factori care ţin de infrastructură. Aşa se face că anul trecut, în judeţul nostru, au avut loc nu mai puţin de 63 de accidente de circulaţie în care victime au fost pietoni ce se angajaseră în traversarea străzilor prin locuri marcate. Doar trei s-au înregistrat în mediul rural, restul de 60 producându-se în oraşe, cu preponderenţă în municipiul Galaţi.

Şapte străzi periculoase


Vă vine să credeţi sau nu, cea mai riscantă arteră din municipiul Galaţi nu este una recent renovată, pe care să se circule nebuneşte, ci „bătrâna” stradă Domnească, ale cărei treceri de pietoni au fost, în 2015, martore de şase ori la accidente. Cele mai frecvente cauze ale evenimentelor petrecute pe această arteră centrală a Galaţiului, chiar sens unic pe porţiunea din zona „zero”, au fost neatenţia şoferilor angajaţi în diverse manevre periculoase ori care au circulat cu viteză prea mare, graba pietonilor care au „sărit” pe marcaje, dar şi iluminatul public deficitar pe anumite porţiuni, lipsa becurilor reducând semnificativ vizibilitatea  chiar în zona trecerilor de pietoni.

Următoarea în top este strada Oţelarilor, cu ale ei şase treceri de pietoni, mai toate amplasate, după părerile majorităţii participanţilor la trafic şi specialiştilor, total anapoda. Sistematizarea ciudată a străzii recent renovate a adus un aport semnificativ la producerea a cinci accidente pe marcaje. Viteza şi săritul pe trecere de pe refugiile de tramvai sau de pe trotuarele flancate de maşini parcate sunt, în acest caz, principalele cauze.

Alte patru străzi se „bat” în top pe locul al treilea, fiecare amplasate în zone diferite ale oraşului. Câte trei accidente pe trecere au numărat, anul trecut, străzile Basarabiei, Prelungirea Brăilei,  Milcov şi Siderurgiştilor. Dacă primele două sunt riscante din cauza că aici şoferii calcă mai des pedala de acceleraţie, ceea ce face mai greu de evitat un pieton care ţâşneşte pe marcaj, celelalte două „excelează” din punct de vedere al amplasării unor treceri de pietoni, dar şi din cauza lipsei de vizibilitate pe fondul iluminatului public insuficient.

Ultima pe lista celor mai riscante şapte artere este şi cea mai circulată, strada Brăilei. Un singur eveniment pe trecerea de pietoni a fost contabilizat pe strada cu cel mai intens trafic din oraş, cauza „lipsei” accidentelor cu victime din rândul pietonilor responsabili fiind, probabil, tocmai prudenţa acestora în faţa fluxului mare de maşini, dar şi numărul mare de treceri semaforizate.

Citit 4765 ori Ultima modificare Miercuri, 02 Martie 2016 18:19

3 comentarii

  • postat de ss Joi, 03 Martie 2016 18:07 82.78.125.*** Link la comentariu
    1
    3

    Refugiatii unde se vor caza? Inca mai mergeti pe blat neanuntand nimic? Vedeti ca au anuntat ca primii vor veni in Galati, multumim administratiei locale pt. reusita, suntem si noi primii la ceva......e greu sa traiesti in Romania dar e si mai greu sa traiesti in Galati, in concluzie JALE X 2! Scapa cine poate, fugiti cat mai aveti timp!

    Raportează
  • postat de v Joi, 03 Martie 2016 08:10 213.218.53.*** Link la comentariu
    4
    22

    Periculoase sau nu, o problema mare este lipsa de educatie rutiera a PIETONILOR - nu zic ca soferii ar fi ingeri - dar putini pietoni stiu cum se traverseaza [corect] o strada !

    Raportează
  • postat de Ic Joi, 03 Martie 2016 07:10 79.116.111.*** Link la comentariu
    3
    15

    "...... strada Oţelarilor, cu ale ei şase treceri de pietoni, mai toate amplasate, după părerile majorităţii participanţilor la trafic şi specialiştilor, total anapoda. Sistematizarea ciudată a străzii recent renovate a adus un aport semnificativ la producerea a cinci accidente pe marcaje" Inca de pe cand se moderniza am scris ca este necesar un semafor la trecerea de pietoni de la intersectia Otelarilor cu Incubatorului ( zona fostului cinema Dacia ) nu s-a introdus decat un tub transversal ,asa cum am sugerat , semaforizarea nu s-a mai realizat ( speram ca se va realiza in actiunea "unda verde " dar m-am inselat . Tot pentru siguranta circulatiei si pietinilor am tot scris despre necesitatea prelungirii Bdului Dunarea , s-a facut ceva ,ceva ,dar de ce mama dracului sunt necesari 5 ani pentru cateva sute de metri de strada si aceia de mantuiala ,numai cu doua benzi ?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.