AVIZ gălăţenilor care vor să călătorească! O agenţie de turism este ACUZATĂ că îşi minte clienţii
Foto: Foto Remus Basalic

AVIZ gălăţenilor care vor să călătorească! O agenţie de turism este ACUZATĂ că îşi minte clienţii
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Societatea reclamată este urmaşa unei foste agenţii, închisă anul trecut, în urma a numeroase acuzaţii de înşelăciune venite din partea mai multor gălăţeni care au plătit vacanţe fără a beneficia de ele


Anul şi roiul de reclamaţii, aşa poate fi descrisă activitate comercială derulată de un agent economic din Galaţi, al cărui obiect de activitate este prestarea de servicii în domeniul turismului. Mai pe scurt, vorbim de o agenţie de turism apărut relativ recent în peisajul gălăţean, cu sediul în Ţiglina II, fix în aceeaşi locaţie unde, anul trecut, o societate cu acelaşi administrator, dar sub un alt nume, Pro Vacances, stârnea valuri de nemulţumiri din partea clienţilor.

Noua firmă, cu denumirea comercială de Sigura Traveling, a ajuns, şi ea, să fie obiectul unor acuzaţii de fraudă din partea unor clienţi, care susţin că au plătit diverse servicii de care nu au beneficiat. Mai mult, nici nu au văzut banii imediat înapoi, în ciuda promisiunilor verbale şi scrise primite de la administratorul agenţiei.

Şoc la aeroport

De asta au avut parte doi dintre gălăţenii care au păţit-o după ce au apelat la agenţie ca să îşi rezerve bilete de avion pentru Dortmund. Plecarea, programată pe 22 iulie de pe aeroportul "Henri Coandă", cu un avion al companiei Wizz Air, nu a avut loc, despre imposibilitatea deplasării clienţii agenţiei aflând abia după ce au făcut patru ore pe drum, până la aeroport. "Eu mi-am luat biletul pe 12 iulie de la agenţia Sigura Traveling, iar prietenul meu, pe 18 iulie. Plecarea era pe 22 iulie. Când am mers la aeroport, am aflat de la ghişeu că biletele noastre nu sunt bune, ni s-a spus că acele coduri înscrise pe bilete nu existau!", ne-a declarat Ana Maria Buiciuc (22 ani), una dintre gălăţencele care a apelat la serviciile agenţiei.

Tânăra şi prietenul ei, Mihai Vasile, au fost nevoiţi să facă cale întoarsă la Galaţi, unde au încercat să obţină, dacă nu explicaţii, măcar banii, 380 de euro în total, de la patroana agenţiei. "Şi-a cerut scuze, a spus că o să ne de dea banii înapoi, dar că acum nu poate, că are contul blocat. Apoi ne-a înmânat un angajament de plată prin care se obliga să ne dea contravaloarea biletelor până cel târziu 25 iulie, la orele 19.00. Nu am văzut niciun ban", a adăugat Mihai Vasile (25 ani).

Cei doi tineri au fost nevoiţi să îşi cumpere alte bilete de avion pentru a ajunge în Germania, dar au depus şi plângeri la Protecţia Consumatorilor şi la Poliţie. La prima instituţie mai sunt şi alte semnale vizavi de nereguli la agenţia amintită. "Până la acest moment, avem o reclamaţie scrisă şi o sesizare telefonică de la o persoană care urmează să depună plângere vizavi de agenţia Sigura Traveling. Facem verificări, în circa două săptămâni urmând să emitem concluziile şi eventualele sancţiuni", ne-a precizat, marţi, Eusebiu Diaconu, din cadrul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi.

Moştenire compromiţătoare

Agenţia vizată acum de ancheta celor de la Protecţia Consumatorilor, în speţă Sigura Traveling, are ca numitor comun nu doar locaţia, ci şi patroana, în persoana Danei Vasiliu. Fosta agenţie de turism deţinută de aceasta, Pro Vacances, a fost închisă anul trecut, după ce comisarii au decis că nouă plângeri depuse de clienţii păgubiţi se confirmau. "Noi am emis atunci decizie de închidere, ca sancţiune, plus obligarea de a returna sumele de bani clienţilor reclamanţi, pentru serviciile neonorate. Deciziile noastre au fost contestate în instanţă de către administrator, cred că sunt încă pe rol procesele", adăugat reprezentantul Protecţiei Consumatorului.

Conform informaţiilor afişate pe portalul Judecătoriei Galaţi, contestaţiile la deciziile de sancţionare a agenţiei Pro Vacances au fost respinse. Vizavi de acest noian de nereguli, unele probate, altele în curs de verificare, am încercat să aflăm de la administratorul agenţiei, Dana Vasiliu, dacă problemele pot fi catalogate drept un şir nefericit de coincidenţe sau există o altă explicaţie.

"În ceea ce priveşte problema cu biletele de avion, am virat banii într-un alt cont, din greşeală, am şi solicitat băncii să îi vireze în contul firmei. A fost un accident, o să returnez banii. Am deja 80 de euro şi văd cum o să mai fac rost de restul. E adevărat că am avut probleme anul trecut, am achitat parţial din banii datoraţi", ne-a spus marţi, 26 iulie, Dana Vasiliu, administratorul agenţiei.

În cursul serii de marţi, 26 iulie, în urma a numeroase negocieri şi promisiuni de restituire a banilor făcute de administratorul agenţiei de turism, cei doi clienţi păgubiţi şi-au primit integral suma plătită pentru biletele de avion.

Citit 19493 ori Ultima modificare Luni, 12 Iunie 2023 20:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.