Podul peste Dunăre de la Brăila s-a împotmolit

Podul peste Dunăre de la Brăila s-a împotmolit
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila ar putea fi suspendată, după ce un operator economic a contestat o serie de prevederi contractuale pe care le consideră abuzive şi ilegale.

Societatea a transmis, săptămâna trecută, o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), prin care solicită autorităţii să oblige Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să modifice o serie de clauze din documentaţia de atribuire. Operatorul economic cere totodată CNSC să suspende procedura de atribuire "până la soluţionarea fondului cauzei".

Reprezentanţii firmei reclamă, printre altele, că şefului echipei de proiectare i se cere experienţă într-o poziţie similară în cadrul unui proiect tehnic pentru construcţia unui pod rutier suspendat/ hobanat cu o deschidere de cel puţin 300 de metri şi cu un profil transversal de minimum patru benzi de circulaţie. "Apreciem ca fiind extrem de restrictiv factorul de evaluare, nu raportat la caracteristicile geometrice specifice ale lucrărilor de artă ce urmează a fi proiectate şi executate, ci raportat la proiectele similare care s-au realizat în România în ultimii 50 de ani, respectiv niciunul (…) Or, atâta vreme cât în România nu a fost proiectată şi executată nicio lucrare de artă care ar permite întrunirea cerinţei minime privind deschiderea de minimum 300 de metri este cu atât mai evidentă exacerbarea factorului de evaluare ce prevede ca pentru obţinerea unui punctaj maxim deschiderea podului suspendat/ hobanat să fi fost de 650 de metri sau mai mult". Aceleaşi nereguli sunt reclamate şi în cazul experienţei solicitate inginerului proiectant de poduri şi managerului de proiect. În cuprinsul contestaţiei, care se întinde pe nu mai puţin de 17 pagini, operatorul economic mai semnalează numeroase probleme în "Acordul contractual", de la încălcarea unor acte normative în vigoare şi până la o serie de clauze, care, "dincolo de caracterul abuziv, sunt de natură să cauzeze blocaje majore în derularea contractului".

Reamintim că podul peste Dunăre, scos la licitaţie la finele lunii aprilie, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie. Proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri).        

Citit 23233 ori Ultima modificare Luni, 12 Iunie 2023 14:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.