Angajaţii Transurb ameninţă că opresc lucrul

Angajaţii Transurb ameninţă că opresc lucrul
Evaluaţi acest articol
(35 voturi)

Şoferii Transurb ar putea refuza să mai iasă pe trasee, dacă conducerea societăţii nu va accepta să le majoreze salariile. Oamenii acuză, printre altele, inechităţi salariale, lipsa dotărilor şi echipamentelor, dar şi faptul că sunt obligaţi să lucreze pe mijloace de transport vechi şi nesigure, care pun în pericol atât viaţa lor, cât şi a călătorilor.

Spiritele s-au încins, ieri, la Transurb. Mulţi dintre şoferii operatorului au luat cu asalt sediul societăţii, nemulţumiţi că, la peste o lună de la demararea negocierilor pentru Contractul Colectiv de Muncă pe 2018, sindicaliştii nu au ajuns la un acord cu şefii Transurb. Revoltaţi, salariaţii au acuzat o atitudine ostilă din partea conducerii, care, potrivit celor prezenţi, nu ar fi mai dorit, ieri, să participe la negocieri cu sindicaliştii. La sediul Transurb a ajuns, ieri, şi primarul Ionuţ Pucheanu, care a încercat să medieze conflictul, iar directorul societăţii, Gigel Caliga, a sosit după ce edilul ajunsese în sediu. „Domnule primar, sunteţi conştient că, dacă până la sfârşitul lunii, nu semnăm Contractul Colectiv de Muncă, nu mai iese nicio maşină?”, a strigat unul dintre şoferii prezenţi în sala de şedinţă, devenită neîncăpătoare. „Noi oprim lucrul!”, a completat un alt şofer.

Edilul le-a cerut oamenilor să se aşeze, alături de conducere, la masa tratativelor şi, totodată, să ţină cont de situaţia financiară dezastruoasă a societăţii, adusă în pragul insolvenţei. „Ceea ce vă pot promite: ieri, în Consiliul Local, au fost create premisele unei creşteri. Că vă supăraţi, că ieşiţi de mâine în stradă, nu am cum să-mi asum de mâine o creştere, pentru că nu avem de unde. Stabiliţi împreună nişte date, nişte sume. Vă pot spune cu siguranţă că vă veţi primi salariile la timp. Cred că laţul se strânge, pentru că lucrurile nu mai pot merge cum mergeau cândva. S-ar putea acorda nişte majorări salariale, dar treptat. Luna aceasta 100 de lei, peste câteva luni 100 de lei, nu avem de unde”, le-a spus primarul angajaţilor.

În şedinţa care a durat mai bine de o oră, salariaţii au reclamat şi condiţiile de lucru lipsite de siguranţă: „Iese şoferul cu maşina în trafic şi până seara o schimbă de patru ori pentru că se strică. Noi nu avem spor de electricitate. Eu am fost curentat, aruncat doi metri, pe bordură, de troleu, încât am ajuns în spital aproape în comă. Nu am spus nimic tocmai ca să nu bag Transurb în şi mai multe probleme. Am zis că am căzut pe scări”, a reclamat unul dintre angajaţi.

Liderul de sindicat George Preda ne-a declarat că, în cursul zilei de ieri, conducerea societăţii a avansat o ofertă salariaţilor, „să ne mai dea ceva la tichetele de vacanţă”, însă negocierile sunt departe de a fi încheiate. Sindicaliştii acuză că, în timp ce unii dintre angajaţii societăţii au fost privilegiați și remuneraţi la nivelul maxim prevăzut în grila de salarizare, pentru şoferi, mecanici şi nu numai nu s-a întâmplat acest lucru. Potrivit acestuia, șoferii au salarii cuprinse între 2.022 de lei și 2.400 de lei, cei mai mulți fiind încadrați cu 2.022 de lei.

Conform directorului Transurb, Gigel Caliga, marţi urmează o nouă rundă de negocieri cu sindicaliştii. „Câte două zile pe săptămână le dedic sindicatelor. Nu fac proiecte europene, analize, eficientizare, stau şi mă rog pentru bucuria şi împlinirea socială din Transurb”. Şeful societăţii a subliniat, în schimb, că nu se poate discuta despre majorări salariale la operatorii cu capital de stat ce înregistrează pierderi, ci doar de un sistem de bonusuri, în funcţie de rezultate, precizând că există preocupare din partea Primăriei şi a conducerii societăţii "de a apela la astfel de îmbunătăţiri ale vieţii oamenilor". 

Conflictul, şi în atenţia consilierilor

La şedinţa de joi a aleşilor locali, tensiunile dintre conducerea Transurb şi sindicate au fost aduse în discuţie de consiliera PMP Oana Iurescu: „Marţi, la Comisia de Buget Finanţe, a fost prezenţi conducerea Transurb şi reprezentanţii sindicatelor. Acolo sunt nişte probleme uriaşe! Se omoară! Se acuză unii pe alţi de furt. Domnule primar, cred că sunteţi singurul care puteţi să puneţi piciorul în prag acolo”. Primarul Ionuţ Pucheanu a răspuns că face tot ce e posibil ca Transurb să meargă mai departe, având un mesaj tranşant la adresa directorului Transurb, Gigel Caliga: „Rezolvaţi-vă, bărbăteşte, problemele acolo! Dacă mai aud o singură dată că trimiteţi oamenii la Primărie să-şi ceară drepturile, credeţi-mă pe cuvânt, intru la propriu cu picioarele în acea societate, şi Dumnezeu cu mila! Este un apel prietenesc! Primul şi ultimul! Aveţi o problemă cât China acolo, cu oamenii pe care nu ştiţi să vi-i manageriaţi, să vorbiţi cu ei, să le explicaţi. Este pentru ultima oară când mai vreau să aud că Primăria vrea să închidă Transurb. Primăria NU vrea închidă Transurb, Primăria şi primarul nu vor falimentul acestei societăţi, fiţi bărbat şi înfruntaţi-vă atât personalul, care are carenţe majore, cât şi propriile frici, cât şi liderii de sindicat! Altfel preiau şi funcţia dumneavoastră la Transurb, dar cu toate beneficiile”.

Citit 14177 ori Ultima modificare Luni, 26 Martie 2018 11:28

27 comentarii

  • postat de Costel
    Duminică, 25 Martie 2018 09:55
    82.137.9.***
    salariul mediu net la un sofer este de 1800lei plus cam 100 lei de la bilete fara ore suplimentare ca nu toți soferii fac suplimentare ca au si ei problemele lor , nu zice nimeni ca ei plătesc parbrizele pe la autobuze daca le sparg si cate probleme au cu cei care cad prin autobuze ca nu se tin de barele de sustinere si ii invata avocații sa ii dea in judecata
    4
    16
    Raportează
  • postat de HAHAHA
    Duminică, 25 Martie 2018 08:53
    89.137.225.***
    Tara lui Papura-Voda = Pentru ca EI POT !!!!
    0
    10
    Raportează
  • postat de Harun
    Duminică, 25 Martie 2018 07:59
    188.24.201.***
    PENTRU CARMENUSHA nu este adevarat ca este 3000 net, e brulul scrie deja si in articolul de presa publicat de V,L , nu va mai dati cu parerea daca nu stiti aruncati pur si simplu vorbe in vint de dorul de a conversa pe tapet , statul asa cum e el ca stat vine si ia 45 la suta din brut cu ce ramai ? si inca ceva ce nu stiti vor sa mai ciuntesca si din salariu pe care il ai ca sa faca economie la salarii, unii spun ca era bine cu MAXI TAXI si cind erau acele cascarabete erau injurate in fiecare zi ca sint nebuni conduc dupa bani fumeaza in masina etc dar nu stiti ca ei lucrau fara carte de munca platita la 8 ore si ITM sa codit sa-i controleze vreodata si cind o facea la rugamintile soferilor , patronii le scoteau de pe traseu bineinteles erau anuntati de control . Dac sau facut incasari imediat dupa maxi taxi dar lumea inte timp a luat abonamente si pina in ziua de azi incasarile la bilete au scazut dramatic sa dat gratuitati fara a tine cont ca unii pensionari au masina mica garaj apartament cu decent si unii inca ma si muncesc pe deasupra au pamint la tara poate trebuia dat la ce-i necajiti de adevaratelea
    7
    7
    Raportează
  • postat de Gicanul47
    Duminică, 25 Martie 2018 06:45
    109.166.128.***
    Oameni buni,după câte ne a spus primarul se pare ca se vor aduce și autobuze noi anul acesta și ceva tramvaie noi în 2019,iar ptr. Șoferi ,vatmanii , mecanici sau controlori salariile sunt mici dacă ne raportam la salariile minime 1950,una peste alta va spun ca e greu a se mișca ceva în oraș ptr ca sunt multe hiene care vor sa facă afaceri pe banii contribuabililor.....bugetul local este ca o prada mare ce vor toți sa o ia acasă. ...
    0
    9
    Raportează
  • postat de Jesus
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 20:07
    188.24.202.***
    Ce nu se stie e ca baietii astia au cota parte din vanzarile de bilete. Asa ca pe langa salariu mai puneti niste bani.
    Deci, de ce se plang? Dar cand nu te lasa sa urci prin fata ca le ingheata lor ceva? Cu toate ca semenele de pe autobuz spun sa te urci prin fata?
    16
    27
    Raportează
  • postat de ioan
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 17:31
    5.13.208.***
    Ati capusat si Transurbul ..
    1
    29
    Raportează
  • postat de Alin19
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 16:54
    5.13.243.***
    Daca nu puteti functiona eficient ,daca nu puteti sa faceti societatea sa supravietuiasca,daca nu puteti sa cumparati autobuze noi,moderne,eficiente,confortabile,daca nu puteti iesi pe plus atunci CAND aveti monopol pe transport in comun si sunteti singurul operator de transport in comun,atunci de ce oameni buni ati scos maxi taxi,de ce le-ati eliminat promitand surle si trambite,promitand achizitii noi de masini si tramvaie,promitand succesul companiel ca sunteti acum singurul operator dar nerealizandu-se absolut nimic pana acum pozitiv in societate,decat din contra i scumpire a biletului..deci de ce ,de ce,de ce se intampla asta?Cine greseste?Cautati vinovatul si incercati sa mentineti in viata compania ca altfel e jale,ne-am increzut toti in Transurb ca va face fata,ca va face,va drege si va achizitiona noi mijloace de transport,si ce sa vedem realizat?Absolut nimic,din pacate!Acum raspundeti-mi la o intrebare,de ce se intampla asta cu Transurb?
    7
    22
    Raportează
  • postat de carmenusha
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 16:34
    93.122.248.***
    Eu stiu ca au 3000 lei net. Un salariu decent totusi. Sunt oameni care au cu mult mai putin ...sau poate comparativ cu politia locala da ... Atunci au dreptate... Sau ingrasat politistii spui ca-s geamanduri de la Marea Neagra, ma uit la ei si imi închipui cum ar fuge dupa un infractor tânăr si zvelt.
    8
    29
    Raportează
  • postat de crystal
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 15:09
    89.136.2.***
    asa se intampla cand se monopolizeaza un sector ca sa tina in brate niste directori care dau pe la partid cu parerea sau/si cu banul.
    Doar ca acei directori si psdul+alde uita ca au de a face cu oameni adevarati iar sclavia este eradicata de mult. Voluntariatul il gasesti la situatii de urgenta, ONGuri nicidecum la serviciu.
    Au scos complet maxi taxi cand se putea o solutie sa mearga in paralel.
    14
    24
    Raportează
  • postat de Diana
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 14:01
    5.13.194.***
    Sunt deja ani de cand au scos microbuzele si au promis un transport civilizat ... și ???? Absolut nimic
    Singura investitie a fost sa se cumpere capsatoare la controlori !!!!!
    Plec mai devreme, dar nu sunt sigura ca ajung la timp !!! Si stau cu abonamentul in buzunar și mi se recomanda , print- o campanie interesanta sa urc prin față !!! Unde ?? In 28 la ora de varf ...sa incerce sefa de la Transurb
    In trafic nu vad nici o imbunatatire !!! Iar multor dintre autobuze le trebuie pregatit centenarul !!!
    8
    34
    Raportează
  • postat de V
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 11:46
    5.14.118.***
    E si normal ,cu autobuze care sunt peticite, cu tamburi de frana rectificati pe strung din anul 1910,dar facuti oval nu rotund,fara consumabile schimbate la timp, cu salariille care sunt cum sunt. Societatea capusata de politic la maxim..
    6
    35
    Raportează
  • postat de alcibiade
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 11:34
    5.13.165.***
    La asa conducatori asa oras...Rusine !
    2
    41
    Raportează
  • postat de Angela
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 11:06
    185.56.80.***
    "sunt obligaţi să lucreze pe mijloace de transport vechi şi nesigure, care pun în pericol atât viaţa lor, cât şi a călătorilor."


    Asta cu mijloacele de transport vechi si periculoase pentru viata oamenilor este intr-adevar o problema ce necesita o rezolvare urgenta. Multe din actualele mijloace de transport in comun trebuiau scoase din uz de foarte mult timp. Toate tramvaiele actuale sunt mijloace de "tortura", mijloace de punere in pericol atat a vietii calatorilor cat si a vatmanilor. Iar primaria ce face? Tace si rage.

    Domnul primar a promis cu surle si trambite ca se vor cumpara tramvaie noi...si numai gura a fost de el. CAND LE VA CUMPARA? In Romania se produc, se construiesc tramvaie exceptionale, demne de secolul in care traim. Iar Pucheanu ce face? El doarme in ghete. Sa-i fie rusine, atat lui cat si intregii sleahte de consilieri locali galateni.

    Tramvaiele Imperio si Autentic produse la noi in tara nu par a fi de nasul ifoselor alesilor locali galateni. Ei se prefac ca nu vad si nu aud doleantele galatenilor. Probabil ca se va scurge si anul acesta si tot nu vom avea tramvaie noi pe soselele Galatiului.
    2
    43
    Raportează
  • postat de Tudor
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 10:36
    5.13.203.***
    Uite-l la conducatorul suprem cum sta el in mijlocul saracilor si le explica el ca nu sunt bani. Bine ca sunt bani de salariile voastre nesimtit de mari marite de nu stiu cate ori in ultima perioada.
    3
    67
    Raportează
  • postat de honciug
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 09:34
    188.24.234.***
    domnul primar sa mai reduca salariile la politia locala si sa le mareasca la soferi.. oare stie domnul primar cum politistii de la locala stau ore intregi in masina politiei In statia din tiglina 2 si iau o cascheta de bani din banii nostril. urmareste cineva activitatea acestot politisti care stau numai la panda pentru a da amenzi?
    1
    62
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 09:29
    5.13.249.***
    Pai si daca este in pasul insolventei, de ce s-au dat atatea abonamente gratuite! Am obs. persoane care detin autoturism personal, si isi faceau abonamente pe bus! Ati triat macar cei ce detin permis, sau macar cel putin masina personala funtioanala, sa nu li se permite dreptul la transport gratuit!??
    Hai sa ne batem joc de banul public, ca prostii platesc nu?
    7
    55
    Raportează
  • postat de Sandu
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 09:07
    109.103.134.***
    Da asa este pe timpul directoarei Totolici unii salariati au fost privilegiati.De aici pleaca in principal nemultumirile.Multi soferi provin si din cei care lucrau pe maxi taxi si sunt nemultumiti ca la Transurb nu pot proceda cum au fost invatati in sensul ca incasau banii de bilete fara sa dea bilete iar la sfarsitul zilei faceau socoteala cat trebuie da dea patronului si cat ramane in propriul buzunar.
    7
    45
    Raportează
  • postat de aladdin
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 09:00
    82.145.220.***
    Deci si cu monopol, si cu pretul la bilete marit imediat cu 33%, tot nu aveti de unde?!? Imediat dupa ce ati interzis maxi-taxi (si sunt dintre cei care au fost total de acord cu aceasta masura) v-ati laudat ca au crescut incasarile de nu stiu cate ori. Unde sunt banii?
    3
    48
    Raportează
  • postat de Galatean
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 08:19
    109.98.165.***
    Transport european, modern, fonduri europene.... cate proiecte au accesat de cand au monopol? Ca asta a fost unul din motivele pentru care nu au mai dorit concurenta privata! Nu au lasat privatii sa cumpere autobuze de 7-8 mii de euro ( un microbuz costa cam 60 de mii de euro). Asta e inceputul sfarsitului.....vezi Apaterm, Calorgal , etc. Urmeaza falimentul Primariei !
    6
    39
    Raportează
  • postat de Burta Nelu
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 08:16
    138.197.147.***
    Dupa ce PSD a dat pomeni electorale si gratuitati pe banda rulanta acum au gasit vinovati pe altii care incearca sa puna lucrurile in matca lor fireasca la Transurb .
    5
    36
    Raportează
  • postat de mmmm37
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 08:08
    5.13.212.***
    ne spuneti si noua ce salariu ia in mana un sofer transurb??
    0
    22
    Raportează
  • postat de Marius
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 07:47
    95.76.0.***
    De 10 ani nu am mai mers cu autobuzul, am mers recent de doua ori și mereu sau stricat. Mai repede ajungi pe jos.
    23
    15
    Raportează
  • postat de ion
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 07:18
    79.116.99.***
    A - ți dat abonamente cu 12,5 lei la pensionari care mai și muncesc legal la agenție de paza iar la cei cu venituri de 1919 lei cu 50 lei va urez faliment plăcut
    10
    46
    Raportează
  • postat de Drăgunoiu George
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 06:43
    5.13.247.***
    Dați-vă demisia! Şi aşa Transurb este o companie de 2 lei! De când au fost scoase microbuzele, transportul în Galați este de rahat! Din toate punctele de vedere!
    30
    29
    Raportează
  • postat de omg
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 06:28
    188.24.201.***
    Dar fosta conducere ce a facut ? incurajind privatii sa aduca autobuze SH ca sa puna mana aproape pe toate conventiile , si uite asa usor si sigur cite un pic a luat totul , de sub nas , asta sa urmarit de mult timp. si nu de ieri de azi
    4
    28
    Raportează
  • postat de Pasager
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 05:43
    100.117.83.***
    Ceva nu se leaga! Dupa ce a devenit unic transportator, a inceput sa mearga mai prost ca atunci cand exista concurenta! Conform ministerului finantelor Transurb a avut profit in fiecare an: 2012 - profit 16.699 lei cu 745 salariati; 2013 - profit 79.943 lei cu 730 salariati; 2014 - 643.230 lei cu 669 salariati; 2015 - 73.643 lei cu 619 salariati; 2016 (anul cand s-a eliminat concurenta!) au terminat cu o PIERDERE de 3.084.726 lei cu 694 salariati! Cine poate spune ce s-a intamplat in 2016?
    0
    56
    Raportează
  • postat de galati
    Sâmbătă, 24 Martie 2018 00:28
    79.116.103.***
    Bănuiesc că 2022 de lei brut?
    Asta înseamnă foarte foarte puțin pentru un șofer profesionist sau vatman care are responsabilitatea transportului de cetățeni și totodată mai trebuie să împartă și bilete in niste autobuze și tramvaie vai de capul lor. Societate monopol in pierdere cu Bilet mărit la 2 lei fara drept de contestație, directori și personal auxiliar (pile) ce sunt pusi degeaba acolo cu salarii și "beneficii" imense. Cei ce suferă? Șoferii și pasagerii. Cum sa nu fie în faliment când jumate din Galați nu cumpără bilet deși își permite(mă refer la cei mai in vârstă), când tramvaiele 7 și 44 ocolesc 3 km pe la liceul 9 in loc sa se facă o legătură la General.
    Apropo,Mr. Primar, cumpără autobuze noi și de calitate.
    Legat de primărie și pe lângă subiect: drumul dinspre turnul de televiziune prin curtea poliției de frontieră mai are vreo șansă sau e alta idee aruncată în dulap? Conform pancartei de acolo, e terminat de peste un an sau doi. La fel și cu plaja Dunărea, parcul industrial aducerea de investitori. O utopie.
    DNA Galați?
    6
    40
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.