Bilanțul CSALB de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor

Bilanțul CSALB de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor ("World Consumer Rights Day") este marcată în fiecare an pe 15 martie și promovează drepturile şi nevoile consumatorilor din toată lumea. În acest context, peste 650 de consumatori de servicii și produse financiare din România au invocat, de la începutul acestui an, anumite probleme în derularea contractelor cu instituții financiar-bancare și au solicitat băncilor sau IFN-urilor o rezolvare amiabilă, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Conform CSALB, până la jumătatea lunii martie, băncile au acceptat 175 cereri de negociere (din 420), 140 de cazuri finalizându-se cu împăcarea părților. Doar două negocieri dintre consumatori și bănci au eșuat de la începutul anului.

Procedura de soluționare amiabilă este gratuită pentru consumatori, durează aproximativ o lună, iar cererea de negociere poate fi completată direct pe site-ul csalb.ro, în 5-7 minute.

Citit 484 ori Ultima modificare Vineri, 15 Martie 2024 09:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.