Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
30 comentarii

În ciuda reglementărilor stricte, unii şoferi de maxitaxi încalcă regulile cu bună ştiinţă. Datorită înnoirii parcului auto, problemele tehnice ale microbuzelor sunt mult mai puţin frecvente

Fără îndoială, unul dintre subiectele care suscită cele mai multe dezbateri şi comentarii în rândul opiniei publice gălăţene este cel al transportului public în comun cu microbuzele. Nu întâmplător, aceasta este şi una dintre temele propuse de cititorii „Vieţii libere”. Pornind de la sugestia mai sus amintită, am urcat în mai multe microbuze, pentru a putea vedea ce şi cât respectă şoferii din normele care le-au fost impuse prin hotărârea de consiliu local care reglementează transportul public de persoane cu microbuzele.

Din dorinţa de a oferi credibilitate celor observate, în periplul nostru am fost însoţiţi şi de administratorul societăţii Transcris, Cristina Chicoş. Acest operator de transport deţine maşinile care efectuează cursele de pe traseul 60, din Parcul CFR spre Micro 19, prin cartierul Francezi.
Cu toate că nu am dat peste situaţii pur conjuncturale, de genul şoferilor care suflă fumul de la ţigară în nasurile pasagerilor sau a celor care trec de pe o bandă pe alta, în timp ce discută de zor la telefon despre grătarul de duminica trecută, ceea ce am găsit ne îndepărtează totuşi de ideea unui transport în comun civilizat

De la cravată şi sacou, la tricou şi pantaloni scurţi

Deşi regulamentul (potrivit HCL 517/29.10.2009) prevede ca îmbrăcămintea celor care conduc microbuzele să fie compusă din cămaşă, cravată şi sacou, şoferul din primul maxitaxi în care am urcat ne-a oferit o privelişte mult mai estivală. Îmbrăcat cu tricou şi pantaloni scurţi, bărbatul nu părea să fie prea deranjat de prevederile vestimentare pe care le-a citit în fişa postului. Deşi nu credem că vreunul dintre călători ar fi fost deranjat de faptul că şoferului îi lipseau sacoul sau cravata, tricoul şi pantalonii scurţi oferă totuşi o privelişte care, pe lângă faptul că nu îmbie pe călător la încredere, nu creează nici o imagine favorabilă firmei care deţine respectiva maşină. „Deşi nu putem aplica sancţiuni foarte drastice, şoferii care sunt văzuţi sau reclamaţi că nu respectă regulile vestimentare sunt chemaţi şi atenţionaţi. În cazul în care un şofer încalcă în mod repetat această regulă, putem ajunge totuşi şi la încheierea contractului de muncă”, ne explică Cristina Chicoş.

Joaca de-a legitimaţiile

Urcaţi în al doilea maxitaxi, primul lucru care ne-a sărit în ochi, prin absenţă, a fost legitimaţia şoferului. Gândite tocmai ca un mod prin care călătorii să poată lua cunoştinţă de identitatea persoanei aflate la volan, aceste legitimaţii lipsesc din majoritatea microbuzelor. Practic, pentru a nu fi nevoit să se certe cu şoferul din cauza regulilor pe care acesta le încalcă, pasagerul îi poate lua numele de pe legitimaţia care trebuie pusă la vedere şi îl poate reclama la firma pentru care acesta lucrează.

Întrebat dacă are şi de ce nu afişează legitimaţia, şoferul ne-a explicat zâmbitor că nu îi place modul în care a ieşit în poză şi că evită pe cât posibil să o afişeze. „Legitimaţiile nu au fost introduse doar cu scopul de a înlesni aplicarea unor pedepse. Atunci când călătorul află cine este cel pe mâna căruia se află, se creează un fel de legătură între călător şi şofer, pasagerul putându-l recunoaşte şi cu alte ocazii pe cel care a condus într-un mod civilizat”, explică Cristina Chicoş.

Biletele - o problemă veche, mereu nouă

Dacă în urmă cu ceva vreme biletul primit de la şofer atunci când urcai în maxitaxi era mai mult o poveste din auzite, în ultimul timp biletul a devenit din ce în ce mai mult o realitate. Cu toate acestea, sunt încă şoferi care, din comoditate sau din diferite alte motive, omit să ne dea bilet în momentul în care plătim călătoria. A fost şi cazul şoferului din al treilea microbuz pe care l-am încercat, care ţinea teancul de bilete pe bord, fără a rupe din cotor măcar un exemplar. Probabil luat prin surprindere de întrebarea "de ce nu dai bilete călătorilor?", tânărul de la volan a putut schiţa doar nedumerirea. Deşi administratorul firmei Transcris ne-a explicat că băiatul este unul dintre şoferii proaspăt angajaţi, neştiinţa nu poate fi luată drept scuză, din moment ce fiecare şofer, înainte de a putea trece pe traseu, trebuie să ia cunoştinţă de această obligaţie.

"În ceea ce priveşte problema biletelor de maxitaxi, trebuie să acţionăm şi în sensul educării călătorului, care are obligaţia de a solicita bilet atunci când şoferul uită sau nu are de gând să-i dea. Dacă un control urcă în maxitaxi, nu doar şoferul este cel care va trebui să răspundă, ci şi călătorii care nu pot prezenta biletul", ne-a explicat consilierul local Hristache Bogatu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Şoferilor, filiala Galaţi.


Pe parcursul anului 2011, echipajele Poliţiei Locale Galaţi au aplicat peste 200 de contravenţii şoferilor de maxitaxi care nu au respectat regulile rutiere. Principalele abateri pentru care poliţiştii locali au dat amenzi au fost oprirea în staţii pentru mai mult de 45 de secunde, problemele minore la sistemul de iluminare şi semnalizare sau anvelopele uzate. Valoarea fiecărei amenzi s-a încadrat între 500 şi 1000 de lei. Şi angajaţii de la Rutieră au dat amenzi, deşi în număr mai mic. "Anul trecut, agenţii noştri au aplicat 94 de sancţiuni şoferilor de maxitaxi. În toate situaţiile, pedeapsa s-a limitat doar la amendă, nefiind nevoie şi de ridicarea permisului de conducere", ne-a informat Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.


După ultima licitaţie care a vizat acordarea licenţelor de transport operatorilor locali, numărul microbuzelor destinate transportului public de persoane s-a redus aproape la jumătate. În aceste condiţii, unul dintre principalele criterii care a făcut departajarea între operatori a fost cel al anului de fabricaţie a maşinilor. Astfel, toate microbuzele care transportă călători în momentul de faţă sunt produse cel mai devreme în anul 2010. Această hotărâre a avut drept rezultat o micşorare considerabilă a problemelor tehnice care erau întâlnite la maşinile cu an de fabricaţie mai vechi.


Citit 5750 ori Ultima modificare Marți, 27 Martie 2012 14:06

30 comentarii

  • postat de Radu Marți, 22 Martie 2016 20:52 89.136.7.*** Link la comentariu
    0
    0

    Eliminați o mare evaziunea fiscală cu maxi taxi. Sunt evazioniștii de cand au apărut!

    Raportează
  • postat de Io Vineri, 30 Martie 2012 09:23 Link la comentariu
    0
    0

    Este laudabila actiunea de verifiacare a masinilor de pe traseu lansata in urma acestui articol, dar si a comentariilor. S-a vazut, cel putin 2 zile, o schimbare: s-au dat bilete, nu s-au luat calatori in picioare (ce-i drept doar pana s-a trecut de punctul de control din valea Brailei - stadion - din Tiglina se revenea la normal). Dar au gasit si soferii "solutii": chiar masina de care s-a tot discutat, GL 60 DXM face ocol pe la Casa de Apa, Popescu si iese la Popescu. La intrebarea mea "de ce nu o bagati in reparatii decat sa ocoliti controalele" mi-a raspuns "eu sunt doar sofer"! Pe mine unul nu m-a inmuiat, deoarece tocmai il auzisem vorbind la telefon ca lui ii este frica, si ocoleste, deci initiativa i-a apartinut. Asa ca, degeaba pasim usa, daca hotul iese pe fereastra. Ar trebui luata la intrebari societatea care le drumul pe traseu, deoarece am vazut ca avea foiae de parcurs. Aceasta, conform legii, se elibereaza certificant starea tehnica a autovehiculului! Niste amenzi date pe diverse neconcordante sunt bune, dar ar trebui urmarite toate aspectele legale ale acestei activitati, atat economice, dar si tehnice si de siguranta.

    Raportează
  • postat de platitor de taxe si impozite Joi, 29 Martie 2012 20:47 Link la comentariu
    0
    0

    Vrem alternative la transport, de ce ne obligati pe cei din micro 18 sa circulam doar cu obositele acele de autoobuze ale transurb -ului?Lasati ne pe noi cetatenii sa ne alegem mijlocul de transport. Reasezati traseele in orasul Galati.
    B dul Otelarilor are 4 mijloace de transport private care merg catre centru precum si cele ale transurbului iar noi nu avem macar unul. Care este adevaratul motiv pentru care nu au voie transportatorii privati pe b dul Brailei???????

    Raportează
  • postat de Vlad Joi, 29 Martie 2012 17:02 Link la comentariu
    0
    0

    Pe cand si maxi-taxi prin zona Neacsu?

    M-am saturat cand ma grabesc sa ajung undeva si apoi trebuie sa stau in statie cate 20 de minute pentru ca autobuzele nu vin(sa nu mai vorbim de weekend si dupa ora 18) si maxi-taxi-ul nu mai circula prin zona.

    Raportează
  • postat de dan miron Miercuri, 28 Martie 2012 13:18 Link la comentariu
    0
    0

    Maxi taxiurile merg prea încet şi stau prea mult în staţii.
    La Transurb singura problemă ar fi că uneori, în special seara, şoferii uită să mai oprească în staţii să ia călători. Şi sunt şi la ei trasee, cum e 36, unde se merge foarte încet.

    Raportează
  • postat de Nimeni Marți, 27 Martie 2012 21:40 Link la comentariu
    0
    0

    "În ciuda reglementărilor stricte, unii şoferi de maxitaxi încalcă regulile cu bună ştiinţă. Datorită înnoirii parcului auto, problemele tehnice ale microbuzelor sunt mult mai puţin frecvente." ... mi se pare ca cineva rade de noi calatorii de rand... oare nimeni nu vede in circulatia zilnica masinile care abia merg, scot zgomote ciudate ... din pacate un astfel de HARB care concureaza chiar la titlul de FATA MORGANA (ii lipseste numarul de inmatriculare din fata masinii) este unul din microbuzele de pe traseul 61 ... micro 19-Port ... GL 60 DXM- acest microbuz seamana cu un cal batran, asa cum vedem la TV, pe care il biciuim, il biciuim ca sa se mai taraie inca putin. Nu este posibil sa fie lasata pe traseu o astfel de masina si un astfel de sofer care daca ar fi testat psihic ar trebui tratat ... cu cele mai dure medicamente: un temperament coleric, lipsit de respect pentru cei care ii asigura traiul zilnic, lipsa de respect pentru colegii de breasla.

    Raportează
  • postat de dumitra Marți, 27 Martie 2012 19:11 Link la comentariu
    0
    0

    cui nu-i place sa nu se urce in maxi taxi.care-i problema?

    Raportează
  • postat de Patrik Fecheta Marți, 27 Martie 2012 17:35 Link la comentariu
    0
    0

    Iata cum arata un maxi-taxi din Galati, care a circulat in aceasta stare cel putin 2 saptamani (daca nu cumva si acum e tot asa)

    http://tramclub.org/files/21032012_006_920.jpg

    Noi suntem vinovati, ca ne urcam ca prostii cate 50 intr-o masina de 16+1 sau cat are.

    Raportează
  • postat de sanda Marți, 27 Martie 2012 15:48 Link la comentariu
    0
    0

    Sant necesare aceste maxi-taxi,deoarece autobuzele merg la anumite intervale orare,nu acopera toate zonele din oras,etc.Problema este ca soferii nu sant selectati inainte de angajare si nu sant controlati mereu,pentru a le intra in obisnuinta sa se imbrace corespunzator si sa se poarte civilizat,sa nu mai vorbeasca la telefon in gura mare,sa nu fumeze in masina,sa dea bilete,sa nu stationeze mai mult decat e prevazut in graficul lor.Daca ar fi sanctionati si patronii pentru neregulile soferilor,atunci ar fi mai atenti pe cine angajeaza si ar fi mai severi cu proprii lor salariati.

    Raportează
  • postat de alinutza Marți, 27 Martie 2012 15:45 Link la comentariu
    0
    0

    Pe langa toate nemultumirile enumerate de dumneavoastra, doresc sa mai semnalez si eu una care la intrece pe toate: acum cateva luni, calatorind cu un 63, "domnul conducator auto" a oprit rabla de masina in mijlocul drumului, impunandu-mi sa cobor, pt. ca am avut "nerusinarea", ca in mijocul zilei, sa-i ofer o bancnota de 50 de lei, de la care, cica, nu avea sa-mi dea rest. Mi-a cerut bani potriviti, si i-am spus ca nu am, altfel i-as fi dat. Atat de mult l-a suparat raspunsul meu, incat pana la coborare a ajuns sa ma faca si nesimtita, fara a mai adauga adresarea la pers. a II-a sg., avand in vedere ca nu am nici 16 ani, nu am fost nici colegi de facultate, si nici nu-mi amintesc sa ne fi cunoscut candva! Tigan si la propriu, si la figurat!

    Raportează
  • postat de Ion Marți, 27 Martie 2012 14:45 Link la comentariu
    0
    0

    Trebuie sa facem o petitie impotriva lor, sa NU mai calatorim 2-3 zile cu maxi-taxi, sa le vedem cum merg goale prin oras.

    Raportează
  • postat de Remus Basalic Marți, 27 Martie 2012 13:48 Link la comentariu
    0
    0

    Buna ziua!

    Cu scuzele de rigoare, doresc să rectific eroarea care mi-a scăpat în momentul redactării textului. În loc de "Principalele sancţiuni pentru care poliţiştii locali au dat amenzi", formalarea corectă este "Principalele abateri pentru care poliţiştii locali au dat amenzi ".

    Mulţumesc, de asemenea, cititorilor care, prin intermediul comentariilor postate, mi-au indicat liniile de maxitaxi unde au întâlnit neregulile specificate.

    Raportează
  • postat de mmm Marți, 27 Martie 2012 13:02 Link la comentariu
    0
    0

    Daca e vorba de transportul public in comun cu microbuze,sa se verifice si rutele care merg spre localitatile din judet,mai ales cele ale lui LUCIAN TRANS de la AutogaraCursa care merge spre Fantanele e mereu super aglomerata,lumea se calca in picioare,soferii sunt recalcitranti,simbata si duminica este de nedescris,abia daca poti sa respiri.Cand am spus sa se mai introduca pe traseu cate doua microbuze la sf de saptamana ,mi-au spus ca nu se poate. Intrebati oamenii din autogara cum se circula !!! Nu mai spun si de copii care merg la bunici!!!!!! Plang si tipa tot drumul!!!!Nu se nai poate!!!! Sa se faca verificari saptamanal de catre organele abilitate.

    Raportează
  • postat de mmm Marți, 27 Martie 2012 13:00 Link la comentariu
    0
    0

    Daca e vorba de transportul public in comun cu microbuze,sa se verifice si rutele care merg spre localitatile din judet,mai ales cele ale lui LUCIAN TRANS de la AutogaraCursa care merge spre Fantanele e mereu super aglomerata,lumea se calca in picioare,soferii sunt recalcitranti,simbata si duminica este de nedescris,abia daca poti sa respiri.Cand am spus sa se mai introduca pe traseu cate doua microbuze la sf de saptamana ,mi-au spus ca nu se poate. Intrebati oamenii din autogara cum se circula !!! Nu mai spun si de copii care merg la bunici!!!!!! Plang si tipa tot drumul!!!!Nu se nai poate!!!! Sa se faca verificari saptamanal de catre organele abilitate.

    Raportează
  • postat de tigania-romaneasca! Marți, 27 Martie 2012 12:29 Link la comentariu
    0
    0

    La mine a incetat de mult sa mai fie calatoria cu maxi-taxi amuzament!!
    Cand citesc articolul mi se pare amuzant! Si anume stationarea mai mult de 45 de secunde: dupa cum am mai vazut exemple, la lupul de mare se sta lejer 2-3 minute, sa nu mai vorbim de tiglina 2, unde se pierd intentionat 2 semafoare ca apoi sa mai stea vreo 2-3 minute si dupa semafor, apoi biletele se dau OBLIGATORIU fara sa cer, cum nu se uita sa se ceara bani, e logic ca nu ai voie sa uiti sa dai bilet!!
    Amuzanta mai este politia rutiera care a dat.....94 de amenzi intrun AN !!!!!!!!!!!!! Si asta cu toate ca stiu si copii de gradinita ca cei cu maxi-taxi respecta programul de fumat, de ascultat lautari, de injurat, etc doar regulile de circulatie NU! Doar daca se circula cu masinile de politie pe strada fara sa plece special la ,,vanatoare" , si tot dai 94 de amenzi /zi celor cu maxi-taxi, care toaca nervii tuturor soferilor si calatorilor din Galati! In rest.....HAI SA PLANGEM, ca nu e de ras deloc!

    Raportează
  • postat de albinita Marți, 27 Martie 2012 12:14 Link la comentariu
    0
    0

    veniti va rog si pe traseul 63 care pleaca de la billa din micro 19 si merge spre bariera, unii soferi fumeaza in timp ce conduc, altii stau in statii de ti vine s a pleci pe jos, si daca le spui ceva multi motiveaza ca asta e timpul impus de stat in statie, nu mai vb de bilete nici pomeneala sa dea, de ce sa cer eu bilet ,oare nui de datoria lor s-o faca,ptr ce sa le aduc eu aminte ce indatorie au, e vb aici si de constiinta, unele masini arata jalnic, ce aer conditionat ptr cind este cald, la licitatie au bagat citeva masini care corespundeau noremelor , apoi au aruncat toate jafurile pe traseu, romanul e invatat si cu bun si cu rau, nu mai vb ca se sta unul peste celalalt, oare politia asta platita din bani publici cind isi face datoria sai controleze pe unii soferi cind iau in picioare in masina, si daca fac un control la 1 an, si atunci e prea devreme, scrie clar in regulament locuri pe scaune 19+1 care este a soferului, dar politia nu stie acest lucru, eu cred ca nu numai noi calatorii suntem de vina, ar trebuii toate organele in drept sa-si faca datoria fiecare cu sarcinile ce le revin, si poate asa sa se imbunatateasca transportul comun privat cit si cel controlat de primarie, dar mai e pina in 2100 cind poate ne vom civiliza cu totii

    Raportează
  • postat de Alice Marți, 27 Martie 2012 11:57 Link la comentariu
    0
    0

    STIMATI GALATENI , TRBUIE SA INVATAM SA NU NE MAI LASAM FURATI !
    CERETI CU INSISTRENTA INTRODUCEREA SISTEMULUI DE PLATA PRIN TIKETING SI ATUNCI NU O SA MAI FURE NICI CONSILIERII LOCALI BANII DIN SUBVENTII MASCATE DE LA TRANSURB, NICI SOFERII DIN TRANSPPORTUL PRIVAT ( SI NU UITATI CA SI GENICA TOTOLICI SI BOGATU HRISTACHE SUNT CONSILIERI SI NU DEGEABA).

    Raportează
  • postat de eu Marți, 27 Martie 2012 11:38 Link la comentariu
    0
    0

    In care din zile a fost imbracat soferul de maxi-taxi cu pantaloni scurti si tricou? Oare am iesit din iarna?

    Raportează
  • postat de hehe Marți, 27 Martie 2012 10:41 Link la comentariu
    0
    0

    hristache bogatu s-o trimita pe maica-sa sa ceara bilet sa vada ce pateste. merg foarte des cu maxi taxi si lucrurile stau mai rau decat in articol. asta e modul in care oamenii inteleg sa-si faca treaba. ar trebui un paznic dupa fiecare ceea ce nu este posibil. si asta nu e valabil numai pentru transportul in comun ci si pentru alte domenii de activitate.

    Raportează
  • postat de Botezatu Marți, 27 Martie 2012 10:24 Link la comentariu
    0
    0

    Eu nu inteleg de ce nu elimina aceste maxi taxi in primul rand provoaca ambuteiaje nu aduc nici un profit primariei, mai auzi cate un sofer injurand , ba fumeaza, ba uita sa plece din statie. Galatiul e un oras mic autobuzele sant de ajuns.

    Raportează
  • postat de catalin Marți, 27 Martie 2012 10:10 Link la comentariu
    0
    0

    Hristache Bogatu, cere-i tu bilet lu maica-ta, daca le ceri soferilor sa vezi ce cotor de bilete iti iei in cap...+injuraturi. eu am vazut asta. IN NICIUN ORAS CIVILIZAT DIN VEST SI DE ORIUNDE DIN LUMEA CIVILIZATA NU EXISTA MAXI-TAXI. NICI IN ORAS SI NICI INTRE ORASE. DE-AIA DA CFR-UL FALIMENT, CA SA FACA ASTIA EVAZIUNE FISCALA SI SA NU DEA BILETE. NU E CIVILIZAT ASA!!!!! MADAM DE LA REGIA DE TRANSPORT A SCOS TROLLEYBUSELE, CA NU ARE CE SA FACA CU ELE. PAI ai sina de tramway, madam: pe cosbuc si peste tot unde se fac lucrari la linia de tramway asfaltati portiunea dintre sine si bagati si trolleybuse pe linia de tramway, se poate: pe cosbuc inspre bariera masinile merg pe linia de tramway. iar statia de trolleybus sa fie comuna cu cea de tramway, fire aveti pe sus, e tot ce trebuie. si pe linia asta a tramwayului pot circula si autobuze, la fel, cu statia comuna cu cea de tramway. o sa câstige mult timp in trafic un autobuz in felul acesta. la bruxelles asa este....dar noi ne comparam cu galatiul de acum 5 ani....am mai dat o mâna d evar, e mai frumos ca inainte

    Raportează
  • postat de flo Marți, 27 Martie 2012 09:49 Link la comentariu
    0
    0

    Ma indoiesc ca politia rutiera nu avea motive de luat carnetul, iar intr-un an doar 94 de amenzi, cand daca stai o zi doar la lupul de mare sau prin tiglina si deja poti sa dai linistit 900 de amenzi! Nu e asa domnilor politisti!?

    Raportează
  • postat de Un calator cu masinile Transurb-ului Marți, 27 Martie 2012 09:48 Link la comentariu
    0
    0

    Referitor la articolul de mai sus:de ce persoanele indreptatite sa faca acest lucru ,nu circula pe traseul 11Transurb si sa vada ce frumos opreste ORICE SOFER ANGAJAT AL TRASURB nu in statila masnita ci fix la semafor!!!(adica mai in fata cu aproximativ10-20m).Nu ar fi nici o problema daca ar astepta sa poti urca! Dar,aici este problema :cand se face verde-gata pleaca nu conteaza ai urcat sau nu,sau am stat cat tb in statie?!?!
    Important este sa ajunga la capat in Micro 13 si sa coboare si sa srea la "un pahar de vorba "cu vanzatoarea de bilete de la capatul acestui traseu.Iar daca.....DACA....ai sansa....viteza necesara ....si rezistenta fizica ...si prinzi autobuzul in statia amintita(masnita/general)....spre multumirea calatorului .....daca intrebi de ce se grabeste...nu cred ca vreti sa auziti raspunsul?!!!!Si toata aceasta graba doar ca sa stea apoi la capat in Micro 13 (de la 15 min in sus).De ce oare ne fugaresc asa?Unde este respectul fata de cetatean?SI MAI VREM IN U.E.!RUSINICA!!!!
    In speranta ca sefii Transurb vor avea "urechi de auzit si ochi pentru vazut...!",sa auzim numai de bine!

    Raportează
  • postat de ... pentru Remus Basalic Marți, 27 Martie 2012 09:28 Link la comentariu
    0
    0

    Ia ascultati putin aici, domnu' redactor! "...echipajele Poliţiei Locale Galaţi au aplicat peste 200 de contravenţii şoferilor de maxitaxi..." si alta mai buna: "...Principalele sancţiuni pentru care poliţiştii locali au dat amenzi au fost...". Ei, cum suna?
    Ca dracu, va spun eu. Habar n-aveti, domnule ce-i aia o contraventie si nici ce-i aia o sanctiune. Sunteti din noul val pripasit de Baila, nu? Se vede. Mogulul agrarian prefera pechinezii la casa omului, sunt animalele perfecte, mananca putin, latra zgomotos, pișă covoarele si se tavalesc de emotie cand ii baga in seama stapanul(attn Anca Melinte, domnul Angheluta redactorul de autobaza) si ce-i mai important... nu se teme de ei. Majoritatea vietuitoarelor cu pedigriu din ziar au fost alungate sau obligate sa-si caute alt stapan. Domnule, faceti atricole superficiale, fara pic de substanta. Sunt mai proaste si mai agramate decat alea din revista scolii. Ce ma intriga mai mult este ca in ziarul ala nu mai are cine sa faca limpede. Greselile alea puteau fi corectate. Au plecat toti cei care mai aveau ceva in comun cu limba romana sau daca au mai ramas cativa, au moralitate indoielnica, ori, mai rau, sunt rupti de foame. Nici nu te gandesti ce e in stare sa faca un redactor rupt de foame! Viata libera e condusa pe ultimul drum de cioclul Baila, omul care face presa in Galati cu cizmele pline de noroi.

    Raportează
  • postat de lima Marți, 27 Martie 2012 09:26 Link la comentariu
    0
    0

    articol cretin!! ........ati fost pe teren? ..............de ce ati luat numai liniile firmei respective?.......la "problemele" gasite, ce ati fi vrut sa raspunda doamna respectiva?si-a aparat firma unde lucreaza .........................................sau "consilierul lui peste" care ne transmite acelasi semnal: NOI SUNTEM DE VINA PENTRU HOTIA DIN TRANSPORTUL PRIVAT.

    NOI suntem vinovati ca ei strang mici averi - dar noi nu cerem bilet! NOI suntem vinovati ca idiotii astia de soferi (imi cer scuze acelora -putini ce-i drept- care respecta legea) opresc peste tot, pe prima banda, pe a 3 a banda, oriunde, doar sa apara banii !!!! NOI suntem vinovati ca nesimtitii astia de soferi vin in pantaloni scurti(apropo nu au sefi/patroni ? - sau si patronii merg tot in pantaloni scurti??), conduc ca birjarii,vorbesc la telefon, PUT CA VACARII, te cearta cand le ceri bilet, te dau jos din masina cand le ceri imperativ bilet, si pot continua.

    poate vine un PRIMAR adevarat care sa stopeze EVAZIUNEA FISCALA din domeniul transportului public privat!!!!!!!!!!!

    ca sa inchei intr-o nota optimista : CAND II VETI DERANJA CU ARTICOLE ADEVARATE PE MARII PATRONI ? sa va dau un exemplu : mister DOBRITOIU !!!!?

    Dar, cum voi ziaristii, dupa ce scrieti un articol, nu va grabiti sa raspundeti la intrebari, vom astepta mult, mult si bine!!!

    Raportează
  • postat de Io Marți, 27 Martie 2012 09:07 Link la comentariu
    0
    0

    Eu nu inteleg de ce nu-i verifica, macar odata la 2 ani daca nu mai des, cei ce le-au dat autorizatiile pe trasee. La licitare, toti aveau aer conditionat, si alte conditii ptr calatori, care le-au adus punctaj. Vara ti se face rau de cald in ele, mai ales ca in medie sunt 20-25 oameni. Nu mai spun de cat se sta in statii gen Tiglina, la semafor, Lupul de Mare, McDonalds, etc, , (subiect care a mai fost discutat si tot fara folos). Dar apogeul e starea tehnica a multora dintre ele. Si dau doar un exemplu: pe traseul 61 circula masincu numarul GL 60 DXM. Este GROAZNICA aceasta masina, fara nici o exagerare. Mai ales ultimele locuri, sunt cele mai vitregine. Iti rupi splina la o singura calatorie, sau macar iti pierzi 2-3 dinti si masele. Nu are nici o amortizare pe spate, si la fiecare denivelare sau groapa te arunca de pe scaun si-ti rupe tot in tine. Va invit la o calatorie cu el. Fac eu cinste! :)
    Si macar daca ar fi singura in situatia asta....

    Raportează
  • postat de Marian P. Marți, 27 Martie 2012 08:42 Link la comentariu
    0
    0

    Ehe, ce spuneti voi aici sunt banalitati!
    Luati traseul 68 ce pleaca de la depozit si merge in port pe nae leonard.
    Soferii opresc pe intreaga strada din 100 in 100 m, nu respecta nicio statie.E o harababura totala.
    Merg cu 10 km pe ora tot nae leonard, si cand intra in cosbuc si brailei, merg numai cu peste 60-70 km/ora, ca sa recupereze timpul.Si sa vezi ameteala....!
    Chiar daca sunt masini noi, ele put.Nu stiu cum se face, dar de fiecare data pute in maxi-taxi.
    Iar soferii sunt veniti din fundul satului, avand un limbaj vulgar fata de calatori.

    Raportează
  • postat de negonic Marți, 27 Martie 2012 08:03 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru Bogatu: va-ti spalat pe maini , daca ati anuntat ca si calatorii au au partea lor de vina , daca nu prezinta bilet.Vina, suta la suta este NUMAI a soferului vostru! Cere tu bilet si ai sa vezi ce patesti ,daca nu esti recunoscut pentru functia pe care o detii , si atunci am sa vad daca mai ceri biletul vreodata! Educati-va oamenii si nu mai aruncati vina pe calatori.

    Raportează
  • postat de Nikolas Marți, 27 Martie 2012 07:25 Link la comentariu
    0
    0

    In afara de orele de varf(7-8 si 15-16)nimic nu justifica aceste maxi taxi pe strazile orasului.doar daca se vrea inbogatirea consilierilor locali sau ai sponsorilor psd(adevaratii proprietari),falimentarea transurb (care oricum este subventionat din banii nostri),evaziune fiscala,ingreunarea traficului.toate autobuzele in afara orelor de varf circula cu maximum 10 calatori.numai la galati si la braila se mai poate asa ceva pentru ca noi nu suntem in romania!...noi suntem in evul mediu si avem gratie alesilor nostri, transportul public pe care-l meritam. P.s. Cand autorizati birjele si ricsele?mai bagati un ban la bugetul local.

    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu Marți, 27 Martie 2012 07:02 Link la comentariu
    0
    0

    Da la Transurb nu se aplica criteriul vechimii mijloacelor de transport ? Daca s-ar aplica nu ar mai aduce de prin toata Europa mijloace scoase din uz de altii sau autobuze din CSI care afuma din plin orasul . Ce face Inspectorul regional de la Consiliul Concurentei ? Da ,ar trebui mai multa seriozitate si disciplina din partea firmelor si a soferilor de microbuze , fara acestea, ar fi dezastru in transportul in comun din Galati . Cu droage gen ISUZU nu se face transport civilizat. Apropo , de ce soferii de autobuze si troleibuze opresc la mai mult de un metru de trotuar anuland astfel avantajul pragurilor joase in detrimentul calatorilor ,in mod deosebit al celor batrani . In unele statii soferrii sunt obligati sa procedeze astfel fiinca langa trotuare sunt guri de scurgere (adevarate gropi) ale apelor pluviale , guri care dubleaza diferenta de nivel dintre pragul mijlocului de transport si fundul acestora ,spre nenorocul calatorilor care uneori se pravalesc atunci cand coboara.Sa nu mai vorbim despre handicapati ,nu au nici o sansa sa urce in carucior direct in mijlocul de transport ,la altii totusi se poate .

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.