În această perioadă se pune un preț din ce în ce mai mare pe aparițiile în mediul online pentru toate cluburile de fotbal importante, iar Oțelul are un ecart destul de mare de recuperat printre formaţiile din Superligă.
Pentru o echipă din eșaloanele inferioare, cum a fost gruparea roș-alb-albastră în ultimii ani, Oțelul se prezenta foarte bine la capitolul online, în rândul urmăritorilor și al conținutului. Dar odată cu promovarea în Liga I, lucrurile nu mai sunt deloc favorabile gălățenilor.
În cazul platformei online Facebook, cea mai utilizată de către publicul din România interesat de fotbal, Oțelul este penultima într-un clasament al numărului de persoane care urmăresc activitatea clubului. Astfel, cu 34.000 de urmăritori, Oțelul o depășește doar pe FC Voluntari (care are 16.000), având cu 4.000 mai puțini decât FC Hermannstadt - o altă echipă fără tradiție în fotbalul românesc (38.000). Surprinzător ar fi că, la acest capitol, Oțelul se află sub echipe precum Sepsi Sf. Gheorghe (provenită dintr-un oraș cam cât Tecuciul ca număr de locuitori), Poli Iași, UTA, Botoșani sau FCU 1948 Craiova.
FCSB este lider detașat în rândul echipelor de Superligă urmărite în social media. Clubul bucureștean are un număr impresionant de 1,7 milioane de urmăritori pe Facebook. Pe locul al doilea, la mare distanță, se află Dinamo, cu 415.000, podiumul fiind completat de CS Universitatea Craiova (273.000). Fosta multiplă campioană CFR Cluj e abia a patra, cu 161.000 de fani pe internet, urmată chiar de campioana en-titre, Farul - 157.000. Peste suta de mii de urmăritori mai bifează Rapid (118.000), Petrolul (109.000) și Universitatea Cluj (103.000). Clasamentul continuă astfel: FC Botoșani (71.000), FCU 1948 Craiova (53.000), UTA (52.000), Poli Iași (50.000), Sepsi (44.000).
Gălăţenii erau cândva în top
În perioada în care echipa câștigase campionatul, Oțelul se afla între primele echipe din țară la capitolul fani pe internet. Avea peste 50.000 de urmăritori în acea vreme, în care numărul de conturi era mult mai mic decât în clipa de față. Dacă pentru nivelul ligilor a treia și a doua conținutul oferit către fani era de calitate, o dată cu trecerea în Superligă nu a fost nimic îmbunătățit la capitolul marketing şi comunicare. S-a păstrat același tipar, ceea ce face mult mai grea trecerea la nivelul următor. Inclusiv promovarea meciului cu UTA a fost destul de ștearsă, ceea ce s-a resimțit și la nivelul tribunelor. Oțelul a avut 8.000 de oameni prezenți pe stadion la primul meci din Superligă, deși au fost meciuri în ligile inferioare când au venit mai mulți suporteri pe stadion.
În același timp, e de precizat faptul că o prezență îndelungată în Superligă i-ar atrage Oțelului un număr constant mai mare de urmăritori, însă ecartul din acest moment este destul de greu de recuperat. Iar în afară de rezultatele sportive care atrag fani și în mediul online, nu doar pe stadion, este nevoie și de o strategie bine pusă la punct, capitol la care gruparea gălățeană a părut nepregătită la startul sezonului.