Gruparea gălățeană Oţelul este una dintre puținele echipe de fotbal din prima ligă a României care nu promovează în mod vădit case de pariuri sau jocuri de noroc, în contextul unei dezbateri publice pentru interzicerea reclamelor la astfel de agenții.
Societatea românească se confruntă cu mari probleme legate de ascensiunea adicției de jocuri de noroc în rândul populaţiei, iar aproape că nu există colț de stradă fără un casino, agenție de pariuri sau măcar o reclamă cât mai mare la ceva de genul. Astfel, ONG-ul "Declic" a lansat o campanie de combatere a reclamelor la jocurile de noroc, iar în Guvernul României se discută despre mutarea sălilor de jocuri de noroc spre periferiile orașelor.
Bineînțeles, în tot acest context, mare parte din sponsorii echipelor din fotbal provin din industria jocurilor de noroc - în mare parte corelate cu pariuri sportive. Dar fiecare casă de pariuri sportive are în spatele său și boala "păcănelelor" - care a creat foarte multe victime, în special în rândul tinerilor.
Inclusiv campionatul Ligii I de fotbal poartă denumirea de Superligă grație sponsorului principal, Superbet.
Oțelul, fără reclamă la pariuri și jocuri
Există doar cinci echipe din Liga I care nu sunt sponsorizate de case de pariuri, printre care se numără și Oțelul Galați. Ceea ce reprezintă un bonus ca imagine pentru gruparea gălățeană, mai ales că este finanțată în mare parte din bani publici. Fără reclame la pariuri și jocuri avem și FC Voluntari, echipă care depinde exclusiv de comunitate, plus CFR Cluj (care a încetat destul de recent colaborarea cu PokerStars), FCU 1948 Craiova și Sepsi Sf. Gheorghe.
Există totuși o semi-manevră prin care se promovează mai puțin agresiv reclamele la agențiile de pariuri, prin panourile publicitare de la firma Durby. Toate cele cinci cluburi amintite mai sus, printre care și Oțelul, care n-au reclame în mod direct la pariuri și jocuri, au contract cu firma respectivă pentru panourile luminoase, pentru care primesc sume infime de bani, în comparaţie cu alte grupări europene. Iar firma în cauză are contracte cu case de pariuri și jocuri de noroc, prin care se promovează la toate echipele cu care Durby are o astfel de înțelegere. E un gen de reclamă mai pasivă, dar de care ar trebui ținut cont mai bine în viitor din partea cluburilor la negocierea contractelor, în special de către cele care primesc finanțare în majoritate din bani publici.
Superliga pariurilor
În rest, sunt 11 echipe din Liga I cu sponsori principali sau printre cei mai importanți proveniți din pariuri. FCSB, club al cărui patron se laudă cu moralitatea zi de zi la televizor, joacă pe echipament ca sponsor principal cu Betano, la fel ca o altă echipă ce luptă la titlu, CSU Craiova.
Intrat cu surle și trâmbițe de corectitudine politică, acționarul majoritar de la Rapid, Dan Șucu, s-a asociat cu Superbet - drept sponsor al echipei, plus purtător de nume al Stadionului "Giulești", când Rapid joacă acasă. Tot cu Superbet ca sponsor principal se află și Farul Constanța (campioana României, la care Gheorghe Hagi este acționar și antrenor) și Universitatea Cluj-Napoca (reprezentanta unui oraș care are și în stațiile de autobuz reclame la jocuri de noroc).
Celelalte echipe cu sponsori la pariuri pe piept sunt: Petrolul, UT Arad (ambele cu efbet), Hermannstadt, FC Botoșani (ambele cu Unibet), Dinamo (win2) şi Poli Iași (Mozzart Bet).
Aceeași problemă s-a ridicat și în campionate mai puternice, iar din 2025 nicio echipă din Premier League nu va mai purta pe echipament case de pariuri sau jocuri de noroc ca sponsori.