Escrocherie în numele BNR

Escrocherie în numele BNR
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Banca Naţională a României (BNR) a atras atenţia, miercuri, asupra unui atac de tip spoofing (utilizarea frauduloasă a numărului de telefon) în care a fost folosit numele BNR de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea băncii, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelaţi.

Apelanții foloseau numerelor de contact telefonice de pe pagina website a BNR (021.313.04.10 sau 021.315.27.50) şi solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ştergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcţie de răspunsurile date de cel contactat).

"Reiterăm faptul că Banca Naţională a României, în calitatea sa de bancă centrală a ţării, îndeplineşte atribuţii reglementate expres de Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României, şi nu este abilitată să ofere populaţiei produse sau servicii de creditare", se arată în comunicatul remis de bancă.

BNR subliniază că este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariaţi sau reprezentanţi ai BNR şi care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR şi solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri.

Totodată, Banca Națională a sesizat poliţia în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon şi a numelui BNR.

Citit 673 ori Ultima modificare Miercuri, 20 Septembrie 2023 16:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.