Contabilii cer abrogarea e-TVA

Contabilii cer abrogarea e-TVA
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) solicită abrogarea ordonanțelor de urgență publicate vineri, 21 iunie, în Monitorul Oficial și inițierea unui dialog cu toate părțile interesate pentru identificarea de soluții fiscale sustenabile, se arată într-o postare pe Facebook a organizației, la care a atașat o poză cu site-ul ANAF nefuncțional, informează HotNews.

“Marele circ fiscal românesc, unde funcționarii de stat se joacă de-a v-ați ascunselea cu responsabilitățile lor (transferându-le tocmai contribuabililor, adică celor care le finanțează și salariile), în timp ce mediul de afaceri este tratat ca un personaj principal suspect, într-o piesă intitulată «Toți sunt evazioniști». Nu putem identifica adevărații evazioniști? Nicio problemă: mai bine presupunem că sunt toți! Facem reguli mai aspre pentru toți, ca să nu mai scape nimeni”, spune CECCAR.

Conform sursei citate, „nici nu mai contează că sistemul informatic abia funcționează, important este că regulile sunt acolo, „sculptate” în „piatra digitală a ministerului”. „Acest circ birocratic se vrea a fi soluția pentru a umple vistieria statului, dar asfixiază antreprenorii, profesioniștii contabili și inovația. România nu are nevoie doar de instrumente digitale, ci de o mentalitate digitală la conducerea executivă a autorității care elaborează legislația fiscală”, se arată în document.

Vineri seară, a apărut în Monitorul Oficial OUG 70/2024 (procedura pentru e-TVA), care nu a avut parte de o dezbatere publică reală, fiind adoptată în doar două zile de la prezentare. Un alt proiect adoptat a fost cel privind codurile QR pentru case de marcat - o cheltuială în plus pentru multe firme - și noutăți la e-Factura, notează HotNews.

Cea mai nocivă OUG, conform experților, este e-TVA, motiv pentru care contabilii i-au lăsat peste 1.000 de mesaje ministrului Finanțelor, Marcel Boloș, în care i se explică faptul că OUG este greșită integral.

"Pe înțelesul tuturor, ANAF colectează multe date (e-Factura, SAF-T, e-case de marcat etc.) dar nu are chiar tot, iar ceea ce are, uneori conține erori. ANAF va transmite un decont precompletat. Documentul transmis către firmă va fi greșit. De ce? TVA la încasare nu se află în datele ANAF, la fel și cu bonurile pentru combustibil, ajustările de TVA etc. Asta este marea problemă: când trimite decontul precompletat, contabilii au timp 5 zile să-și dea seama de ce datele de la ANAF sunt greșite, deși Fiscul va crede că sunt corecte. Munca de verificare a fost mutată de la ANAF la contabili, în mod forțat", mai explică sursa citată.

Citit 534 ori Ultima modificare Luni, 24 Iunie 2024 17:19

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro